Kattlikzm Skrevet Mai 9, 2015 Share Skrevet Mai 9, 2015 (endret) "oj for en strøken bil du har!" - En gammel søt frue på rema 1000 bjerke parkeringen. "Du har en veldig gjennomført bil. Liker godt felgkombinasjonen med fargen!" - Politibetjent som stoppet meg i 2012. * Thumbs up flere ganger fra ulike biler* .... Bilen har fått utrolig mange flotte kommentarer gjennom årene. Den var VELDIG påkostet (i mitt eie har jeg brukt nærmere 100.000!) og tatt SUPER godt vare på! For meg var det vanlig å bruke 1-2 timer på en "vanlig" vask, 8 timer på en detaljert vask (clay, sealer, voks osv...), og 2 dager (48timer) på SUPER detailing (maskin polering, og FULL interiørrens). Slik så min vakre Bmw e46 320ci ut ! Trodde aldri at jeg skulle ta farvell med den materielle goden som sto meg nærmest på denne måten, men sånn er det når Oslos gater er fulle av bilister som ikke kan trafikkreglene! ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Det er siste helgen i vinterferien, og jeg og en vennegjeng på over 50 stk har gledet oss i flere måneder til vår KJEMPE DYRE Hemsedal tur vi hadde bestilt for flere måneder i forveien. Møtestedet for "min pulje" (5 andre biler) var Nydalen Sats, presis kl 13:15, med avreise kl 13:30. Jeg stod ansvarlig for avreise, og skulle sørge for at ingen ble igjen. Derfor ble jeg og en annen bil de siste som dro fra stedet. Ok... Vi kjører ut fra Sats Nydalen, og inn i første rundkjøring og ned mot retning akerselva (Ned Kristoffer Aamots gate). I det jeg kommer ut av rundkjøringen ser jeg en stor sort Tiguan lenger fremme som ser ned mot sin høyre (altså han så ikke i min retning). Han står parkert på Nydalen postkontor, altså en privat vei, og er på vei ut i kjørebanen. Han var på min høyre side, og skulle opp mot storosenteret (altså han skulle krysse mitt kjørefelt for å komme seg i den retningen han skulle) Jeg kjørte helt normalt, og trodde at han hadde sett meg. Det siste jeg hadde sett for meg var at han skulle kjøre ut i mitt felt, ettersom han har vikeplikt. Men hva gjør han? Nettopp det! Bare 10 meter foran bilen min velger han å gi bånn gass, og kommer ut i mitt kjørefelt. Min første reaksjon er å bråbremse, samt svinge mot venstre for å unngå kjøretøyet mens jeg tutet. Istedet for å se seg rundt, og stoppe, valgte motparten å ignorere meg, og gi BÅNN gass for å unngå meg. Men det rakk han ikke. Jeg hadde uansett aldri klart å avverge situasjonen, men jeg prøvde å gjøre det beste ut av en kjempe alvorlig situasjon. PANG sier det! Dashbordet fylles kjapt opp med røyk, og jeg ser ingenting. Min første reaksjon er å få ALLE passasjerene ut, noe som er SUPER vanskelig når man har alvorlige smerter i hele kroppen, og du er dekket av glass og ditt eget blod. Det første motparten gjør er å kjøre bilen sin lenger vekk fra skadestedet. Jeg og passasjerene mine kommer oss heldigvis ut og ser at hele førersiden på "bimmern" er skyvet inn, og at det er svindyre bmw deler over alt. Min imidlertid reaksjon var å løpe til motpartens bil og spørre om det går bra med han. Men hva svarer han med? "DU KOMMA ALT FOR FORT." "DU SÅ MEG IKKE!" skriker jeg tilbake. Hadde han sett meg, hadde han aldri kjørt ut i feltet. "Bare vent her, jeg tilkaller politiet nå" sier jeg. Han får panikk, og 2 minutter etterpå kjører han bilen inn på et parkeringshus rett over gata (det han hadde glemt er at jeg og alle mine venner tok bilder av ALT han gjorde! <-- hadde en full bil med vitner kjørende bak meg før kollisjonen skjedde) Politiet kommer raskt på stedet, og like etter kommer ambulansen og kjører meg og han ene passasjeren min til legevakten. Vi blir sendt på akuttmottaket, og etter 3 timer blir jeg erklært frisk, mens kompisen min blir sendt til ullevål for nærmere sjekk (han kom ut like hel han og! Takk gud for det!). (Bildene over er tatt fra ulike personer og fra ulike vinkler) Like før jeg satte meg inn på ambulansen, sa motparten beklager og at han erkjenner skyld i saken. Skaden ble meldt øyeblikkelig. Noen dager etter sender vi inn skademeldingen. Da var det bare å vente på svar... Dager blir til uker, og uker blir til måneder. Etter én uke får jeg tatt turen til huggeren for å se på bilens tilstand, og for å hente verdisakene mine. Fy faen sier jeg bare... Oj halla.. Etter en ukes tid får jeg endelig svar fra forsikringsselskapet. Takstmannen og jeg blir enige om at bilen må vrakes (etter å ha finregnet litt, kom takstmannen fram til at det ville koste 250.000 (!!!!) for å fikse bilen). Senere på dagen forsikringsselskapet meg en kopi av motpartens skademelding, og vitneforklaring. Kort fortalt: I SKADEMELDINGEN skrev motparten at han ikke så meg komme, mens i en VEDLAGT forklaring hevder han at jeg kom fort ut av rundkjøringen. Vitne forklarer at jeg kom SPINNENDE ut av rundkjøringen, og at føreren av den sorte Tiguanen allerede hadde krysset kjørefeltet mitt i det jeg krasjet i han. Han hevdet også at jeg hadde "mistet kontrollen" like før jeg traff motparten. Dem ville også sjekke tlfloggen min. Javell? Satte i gang med å skrive en grundig forklaring med bilder fra mine venner som motbeviste alt de gjøkene hevdet. I brevet til forsikringsselskapet forklarte jeg at det er umulig med bilens tekniske spesifikasjoner + all vekten bilen hadde før kollisjonspunktet å komme spinnende ut av en rundkjøring på tørt føre. Pluss: hadde jeg kommet spinnende ut av rundkjøringa, ville det vært dekkspor over alt, men det var det selvfølgelig ikke because i didn´t do it! Rett før jeg trykte på send knappen, leste jeg gjennom vitnes forklaring én gang til og innså en JÆVLIG viktig ting: HVORDAN KAN VITNE HA SETT MEG FRA DET STEDET HAN HEVDER Å HA SETT MEG SPINNE UT AV RUNDKJØRINGA?! HÆÆ? Tok den splitter nye bruktbilen min (kommer til det lenger ned ), og kjørte foran lokalet til der vitne stod for å sjekke om min påstand stemmer, og det gjorde den. Når du så vidt ser en flere meter høy buss ved rundkjøringa, hvordan kan du se en SENKA bil da??! Nå nylig fikk jeg et brev fra forsikringsselskapet mitt i hvor det stod: Motparten erkjenner skyld! Du har vunnet saken. YESS! Takk gud for at det ordnet seg. Tok bare 3 mnd. Tilslutt vil jeg bare si TUSEN hjertelig takk for all gleden jeg har fått av å være på bimmers.no! Jeg har blitt utrolig mye klokere på bil etter å ha hengt på bimmers i et par år! Tusen takk! Og spesielt takk til alle dere som har hjulpet meg gjennom åra med alle mine dumme spørsmål! Takk takk takk! Jeg regner med at noen av dere lurer på hva jeg har kjøpt meg nå? Endte opp på en w204 Mercedes c200 cdi 2012 (facelift) avantgarde med 7-gir. Bilen har vært gubbekjørt hele veien (1. eier var 70 (dessverre død nå), 2. eier var 55, mens 3 eier var 51). Kunne ikke blitt mer fornøyd! Men er bombe sikker på at det blir flere bmwer i fremtiden. Det som står høyest på ønskelista nå er f10 525da facelift. Time will show! Endret Mai 9, 2015 av Kattlikzm Sturmtiger og frøkenbmw reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dweezil Skrevet Mai 9, 2015 Share Skrevet Mai 9, 2015 Oj, oj, oj, kjip historie! Og at synderen i etterkant forsøker seg på en unndragelse av ansvar er jo bare helt forkastelig! Bra det endte godt til slutt! Og grattis med ny bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyL Skrevet Mai 9, 2015 Share Skrevet Mai 9, 2015 Veldig kjedelig. Bra det gikk bra med alle. Dessverre er Norge blitt en nasjon med egoistiske drittsekker overalt. Er blitt så vanlig å lyve på skademld for å gi motpart skylla. Bra du vant frem tilslutt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 9, 2015 Share Skrevet Mai 9, 2015 Dette var en trasig historie, synd med en så ryddig og fin bil Det er dessverre alt for mange tåkebilister ute på veiene og man blir mer og mer redd for å ta sin "pride and joy" ut i trafikken, det merker jeg iallfall selv. Kom deg tilbake til BMW igjen fort, kan absolutt anbefale F10. Bedre biler får man bare ikke for penger i dag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dweezil Skrevet Mai 9, 2015 Share Skrevet Mai 9, 2015 Dette var en trasig historie, synd med en så ryddig og fin bil Det er dessverre alt for mange tåkebilister ute på veiene og man blir mer og mer redd for å ta sin "pride and joy" ut i trafikken, det merker jeg iallfall selv. Kom deg tilbake til BMW igjen fort, kan absolutt anbefale F10. Bedre biler får man bare ikke for penger i dag Enig! Men det aller skumleste er parkering, det er utrolig mange som slenger opp døra til det synger i metallet i bilen ved siden av. Og som "rygger til det butter". F10/F11 er knallbil, men hvis man først skal velge noe annet sørtysk enn BMW, ville jeg personlig valgt Mercedes fremfor Audi. Kanskje fordi jeg har fått VAG langt opp i halsen. Men det er noe ved Audi generelt som ikke tiltaler meg på samme måte som BMW og tildels Mercedes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kattlikzm Skrevet Mai 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2015 Mine kriterer for bil går i denne rekkefølgen: 1. Utseende 2. Musikkanlegg + gadgets 3. Komfort 4. Forbruk 5. Motoreffekt (bor i Oslo - så da står denne nederst på lista ) Mercedesen dekket alle de boksene med god margin! Er kjempe fornøyd! Tror jeg blir hos merce i en god stund til før jeg går over til noe annet. Drømmebilen er selvfølgelig en dønn strøken f10 med mørkblå foil og mørke store felger med bittelitt senk slik at den kan brukes til det daglige. Men jeg er redd for at den er langt utenfor budsjettet mitt, så da ble det mercedes . Planen var å gå for en e60 preface først, men etter å ha prøvekjørt en god del e60 (både preface og facelift) innså jeg at det ikke var en bil for meg på mange måter. For det første er e60 små udatert (elektronisk). jeg vet at det går ann å oppgradere til dyrere lydanlegg og bytte, men det er ikke verdt penga i mine øyne - bruker heller pengene på en nyere utgave enn å begynne å sette inn flere titusener på elektronikk. For det andre begynner e60 å bli en gammel bil = slitedeler må byttes. Dette gidder jeg ikke! På e46en måtte HELE forstillinga samt senkesettet byttet, og mange foringer her og der, og det verste av alt: hele diffen. Det slitet orker jeg ikke på nytt . Skal jeg eie en bil så eier jeg den i 5-6 år. Og om 5-6 år kan jeg se for meg at den e60en ville hatt ganske høye regninger. Husk og at de aller fleste e60 har kjørt godt over 100.000. Mercen jeg kjøpte har rundet 30.000 nå Jeg er også helt enig i det dere sier over! Skal man ha fine og dyre biler kan man ikke ha dem i Oslo! Mercen ble rygget inn i den første uken jeg hadde den. Heldigvis var det bare frontskiltet som hadde en bitteliten bulk på seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Mai 10, 2015 Share Skrevet Mai 10, 2015 Veldig pen bil, perfekt kombinasjon. Synd at det gikk så galt :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik BM Skrevet Mai 11, 2015 Share Skrevet Mai 11, 2015 Lei story, godt det endte bra. Kjøp Dashbordkamera [emoji106] Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mai 15, 2015 Share Skrevet Mai 15, 2015 Kjip historie, og kondolerer med tap av en nydelig bil. Men hey, det viktigste er at alle kom ut av det i god behold! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå