stashdesign Skrevet Mai 20, 2015 Skrevet Mai 20, 2015 Har i en lengere periode fått følgende feilmelding på min 520d E61 (2010):"Increased Battery Discharge" Slik har det vært i ca. 1 års tid, men i dag startet ikke bilen. Jeg regner med at det er batteriet som må skiftes.Noen som anbefaler noe i forhold til kjøp av batteri? Må jeg kode inn det nye evt. og hvordan kan jeg gjøre dette i NCSexpert? Kenneth
CrZyWiz Skrevet Mai 20, 2015 Skrevet Mai 20, 2015 Har i en lengere periode fått følgende feilmelding på min 520d E61 (2010): "Increased Battery Discharge" Slik har det vært i ca. 1 års tid, men i dag startet ikke bilen. Jeg regner med at det er batteriet som må skiftes. Noen som anbefaler noe i forhold til kjøp av batteri? Må jeg kode inn det nye evt. og hvordan kan jeg gjøre dette i NCSexpert? Kenneth Kommer an på hvilket batteri som sitter der nå. Slik som i mitt tilfelle, så var det AGM batteri org. Jeg byttet til nytt AGM batteri, og registrerte batteribytte i INPA. Altså trenger ikke NCSexpert til det.
axept Skrevet Mai 20, 2015 Skrevet Mai 20, 2015 Og den feilmeldingen er en gjenganger virker det som. Får den om vinteren stort sett på min. Er vel en egen tråd her om akkurat den meldingen.
stashdesign Skrevet Mai 21, 2015 Forfatter Skrevet Mai 21, 2015 Og den feilmeldingen er en gjenganger virker det som. Får den om vinteren stort sett på min. Er vel en egen tråd her om akkurat den meldingen. Har du link til den tråden? Fant den ikke når jeg søkte etter den. Jeg fikk også den feilmeldingen kun på vinterstid i starten, men så ble det bare hyppigre.
Otis Skrevet Mai 21, 2015 Skrevet Mai 21, 2015 Dere bør skaffe dere en batterilader, som kan kobles på 1 gang i mnd\ved behov. Et batteri med korrekt vedlikehold kan holde 10 år. Et batteri uten vedlikehold kan holde 1-2 år.
axept Skrevet Mai 21, 2015 Skrevet Mai 21, 2015 Er to tråder. http://www.bimmers.no/index.php?/topic/789846-BMW-E60---High-rate-of-battery-discharge? http://www.bimmers.no/index.php?/topic/777264-"Increased-battery-discharged"-i-5-serie-e6x Mye småkjøring fører også til at dette kommer da bilen bruker en del strøm generelt.
CrZyWiz Skrevet Mai 21, 2015 Skrevet Mai 21, 2015 Når batteriet først er blitt dårlig, så hjelper ikke stort annet en å bytte det.
Reef89 Skrevet Mai 21, 2015 Skrevet Mai 21, 2015 Ligger masse tråder om dette og løsninger, Bruk søkefeltet BRIO reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå