Snake____1 Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 (endret) Er det noen som kjenner til lovverk\kjøretøyforskrift anngående effektøkning? Hvor mange % kan man øke lovlig? Grunn til jeg spør er at jeg fikk avslag på 450NM når bilen blir levert orginalt med 400NM Endret Juni 3, 2015 av Snake____1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 (endret) generelt basis er det maks effekt og nm som er levert i samme karosseri som gjelder. for min egen del i E38, 550nm som 740d er kevert med, og 326hk som 750i er levert med. man må ha bremser til effekten. Endret Juni 3, 2015 av D.Toft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 En ting jeg har lurt litt i forbindelse med slik, er det modellen eller selve karosseriformen man bruker? Altså kan man benytte data fra en coupé til en sedan, selv om motoren aldri ble levert i en sedan (som f.eks. e46 M3)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 Mener du kan øke 15% fra originaleffekten uten å oppgradere bremser og understell. Ellers så tror jeg at det går på karroseri når det gjelder effekt, er flere som har bygd om og godkjent E46 M3 stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 er flere som har godkjent annen karosseriform ja, men da har man gode papirer eller en fot innenfor systemet.. normalt sett er det karosseri formen som gjelder. enkelte kan kansje se seg blind på selve typen, f.eks bmw E46 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 Er det slik at bilen må være 10 år eller eldre for ikke å få avgiftsøkning på den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 Bilen må ha vært registrert ti år i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snake____1 Skrevet Juni 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2015 (endret) Legger ved svar fra SVV bare for ordens skyld. Ja alpina leverte bil med 360hk og 500nm, men denne går under en ny typegodkjenning og "annet bilmerke" får jeg bare til svar. Er det noen med bra forslag? Å ja du kan godkjenne på ny platform under samme E-kode.... Feks. E46M3 coupè til sedan så lenge det ikke er ekstra sikkerhetssystemer osv... Kranglet lenge med E36'en min men ga opp til slutt da denne "kun" hadde 350nm å gå på... Men nå sålenge jeg er innunder de 15% så fatter jeg null, går det på humør eller trynefaktor etterhvert? Endret Juni 3, 2015 av Snake____1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå