Gå til innhold

Gabz' daily E36 | Solgt!


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

 

Ja, mine var jo helt utslitt også. Kjørte første tur med disse idag, og de er utrolig mye deiligere å sitte i. Litt mer funksjoner på dem også. Passasjerstol her har høydejustering, det hadde ikke de i stoff. Også kan hele stolen vippes bakover med disse, det kunne heller ikke de forrige. Og selvfølgelig også mye penere. Veldig fornøyd! :)

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og hentet meg noen felger i stad! Tenkte å selge de som står på nå siden de er verdt en del og siden jeg ikke synes de passer bilen uansett. Så jeg fant et sett med greie felger billig, som jeg hentet i Bærum nå nettopp. 

 

Her er et bilde fra annonsen:

74_1503957490.jpg

 

 

Betalte bare en tusenlapp for dem, og de har Toyo Proxes-dekk med massevis av mønster igjen. Funker fint fram til jeg får råd til fetere felger, og samtidig får jeg kanskje litt ekstra penger for M6-felgene som jeg kan bruke på lakk til framskjermene og frontfangeren, samt senk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker kanskje å bytte om hjula i morgen :)

 

For øvrig så har bilen bydd på litt ekstra problemer de siste par dagene! Først falt jo lambdasensoren (eller kontakten til denne) ut. Men det holdt ikke for meg, tenkte bilen, og dermed klarte hele bakpotta å knekke av festene sine, så alt hang etter manifold-festet og deiset ned i bakken i alle små dumper i veien. Fikk montert en provisorisk løsning før jobb i dag, nemlig ståltråd. Så den holdes oppe og er kjørbart, men burde fikses snart. Sånn som eksosen står nå, så burde alt fra katalysator og bakover, byttes. Siden det først blir dyrt uansett så tenker jeg å oppgradere når jeg først må bytte, så får se hva jeg velger der. Noen som har forslag?

 

I tillegg til dette ville den snille bilen min by på nok en overraskelse når jeg lå i en del antall km/t bortover veien. Skulle gire opp, også kom det en merkelig lyd og girspaken ble helt løs. Var heldigvis i fri da dette skjedde, så jeg rullet bilen inn i et boligfelt og stoppet der. Røsket opp alt av mansjetter og lyddemping under girspaken og tok en titt. Den stangen som går fra kulen (nede under alle lyddemperne) til girspaken var helt løs og ikke festet i noe. Den hadde nok løsnet fra det andre leddet som går inn i girkassa. Så jeg ringte opp NAF og de sendte en bil. Fikk satt framhjula på lasteplanet hans, løftet opp fronten og NAF-mannen la seg under for å ta en titt. Han fikk klikket på plass leddet som hadde løsnet, men det manglet en eller annen pinne som skulle sitte der også. Men siden det var på plass så gikk det fint å kjøre videre så lenge jeg girte pent og kjørte forsiktig. Så har gått bra hittil, men den pinnen må jeg skaffe og montere. 

 

Alt i alt en lang dag, men jeg kom meg hvertfall hjem og bilen funker fortsatt. Stakkars lommeboken min er veldig undervektig som det er, også kommer dette i tillegg. Happy days!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende tråd som minner meg om min forrige bil.. En Golf GTI 96 mod jeg kjøpte for en lollipop. Viste seg at ALT var galt med den, men jeg sto på og ga aldri opp og endte opp med å bruke ca 35-40k på den :P Den fungerte perfekt frem til nå som den har fått understellsrust og derfor ikke er eu-godkjent, så jeg vil si at det var verd det, pga følelsen av å lykkes + at du får et nært forhold til bilen :D Jeg har fortsatt golfen min, da jeg ikke klarer å få meg selv til å selge den :P

 

Jeg følger med videre her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...