Gå til innhold

Brukt F11 motorvalg


Telcontar
 Share

Anbefalte innlegg

Tenker å bytte bil i løpet av 12 måneders tid og blir mest sannsynlig F11. Tenkte å høre hva dere mener om å kjøpe en nyere 520d xdrive mot 1-2 år eldre 525d xdrive. Begge er r4, men 520d har jo fått 190hk motoren i år, så forskjellen er kanskje ikke all verden?

Ideelt sett skulle en hatt en 530d, men de er utenfor budsjett. Budsjett rundt 500k

Er verdt å nevne at jeg er opptatt å ha en bil med mest mulig utstyr også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får 530d innafor budsjettet ditt, bare så det er sagt :) Fordelen med å velge 530d er først og fremt at du får en bil som går vesentlig bedre enn 520d og 525d, ikke går det så mye ut over drivstoff forbruket heller med ett blandet forbruk i området rundt 0,63 l/mil. Rekkesekseren låter svært mye bedre enn rekkefirerer og er mer driftsikker kontra spesielt 520d som har en historie med registerhavari. Motoren i 530d har faktisk veldig få om ingen kjente feil og er ansett som svært sikker og solid, absolutt det beste kompromisset mellom effekt, forbruk og driftsikkerhet :)

Jeg har hatt min F10 530d i rett over ett år nå og er super fornøyd, kan anbefales på det sterkeste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne at max alder på bilen må være 3 år, synes det greit med litt nybilgaranti tilfelle det skulle være noe. 

 

530d ville helt klar vært førstevalget, men ser i løpet av 2015/16 hvordan prisene blir. Foreløpig er de for dyre, kanskje lansering av G30/31 vil føre til noe lavere priser  :whistle:

 

Har pøvekjørt en 2012 525d xdrive og var godt fornøyd med den, gjenstår å få prøvd en 520d 

Endret av Telcontar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd 190hk, men har selv en 163hk og til sitt bruk i Norge så er det helt ok. Så en 190hk xDrive burde være nok motormessig.

Ville heller ha satset på mye utstyr en større motor, da jeg føler det gir meg mer glede, selv om det beste hadde vært en kombo av begge. Sikler på m550d fortiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kravet er maks 3 år så utgår nok 530d ifra ditt budsjett ja, da utgår også importbiler hvis det er garanti du tenker på. Personlig har jeg ordnet med en solid forsikring som dekker det meste av motor og drivverk skader som gjør bilen ikke eller dårlig kjørbar :)

Ville nok da prøvd å fått sett etter en så ny som mulig bil, men selv på en 520d ligger man opp under budsjett grensa hva hvis man vi ha forholdsvis ny bil med masse utstyr. F10/11 er veldig mye bil for pengene om må kan nøye seg med en 2010-2012 modell da det er her de beste kjøpene ligger, jo større motor jo bedre kjøp kan man gjøre virker det som (alle skal ha 520d så prisen holder seg deretter). Flotte 2011 modeller av F11 525d (med 3,0 litern) får man med M-sport og alt for mellom 400 000-450 000 kr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill. Får prøve en 520d en dag. 2012 525xd jeg har prøvd foreløpig, de begynner faktisk å krype under 500k grensa nå, får se hva 520xd vli ligge på i løpet av neste år, men har inntrykk av at 525xd faller mer i pris og forskjellen på ca. 80000kr når man kjøper ny 520xd kontra 525xd ikke vil være like stor.

Endret av Telcontar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...