E.C. Skrevet August 24, 2015 Skrevet August 24, 2015 Jeg kjøpte hos GS sammen med noe annet. To på hver side foran og en bolt + mutter på hver side foran. Bak er det egentlig ikke behov. Kan dog være en ide å sette forsterka tårnlagere bak, evt bare forsterkningsplater.
Julianv Skrevet August 25, 2015 Skrevet August 25, 2015 Ta en titt på Realoem så ser du fort hva bolter du trenger Så bare limer du delenummer inn hos koed og bestiller derfra. Du burde hatt nye stablinker/klikkestag ved senk. Disse skal være kortere. Har du sjekket komplette coilovers hos partsandretards? Der fikk jeg med stablinker og av rett type. Fjærbeinslagre brukte jeg om igjen (har jeg alltid gjort med mindre det er slakk i de). Dette var dog til E46 så kan jo være litt forskjell til E36.
Gabz Skrevet August 25, 2015 Forfatter Skrevet August 25, 2015 Vet ikke om stablinker, nei. Har som sagt bestilt sett nå. Men er det nødvendig? Hvilken forskjell utgjør det?
Julianv Skrevet August 25, 2015 Skrevet August 25, 2015 Hvor mye senk? Ved 40mm+ blir det mye spenn vis du bruker orginale på E46 i alle fall. Enda mer senk vil bøye/skade de.
E.C. Skrevet August 25, 2015 Skrevet August 25, 2015 Med unntak av M3 og noen av de første E36'ene så går lenkearmer fra stabstaget til bærearmen og ikke til demperen. Nå er den aktuelle bilen fra 1991, så det kan være begge deler. Bare å sjekke under som hjelper. Om coiloveren har festepunkt for lenkearmer så er det som regel mulig å måle avstanden til stabstaget og bestille passende lenkearmer (etter å ha montert). Hvis man fra før av har lenkearmer som går inn i bærearmen så kan man beholde den. E46 har derimot lenkearm fra demper til stabstag på alle modellene. Julianv reagerte på dette 1
Julianv Skrevet August 25, 2015 Skrevet August 25, 2015 Takk for oppklaringen E.C. Jeg var som sagt litt usikker på E36. Partsandretards leverer med justerbare stabstag til E46 i alle fall, sikkert samme til E36
Gabz Skrevet August 25, 2015 Forfatter Skrevet August 25, 2015 Ja, okei. Så jeg kan bare montere med hva enn som står på nå og kjøre trygt til jeg eventuelt får kjøpt nye?
Julianv Skrevet August 25, 2015 Skrevet August 25, 2015 Vis de er i god stand så kan du trygt gjøre det. Men ikke hiv på noe med stor slakk i, da må du bare gjøre dobbelt arbeid. Helt opp til deg om du vil kjøpe alle nye før montering eller ei Sjekk ebay for bedre priser, bruk realoem for delenr og søk på ebay. Pris Lav-høy og kjøp.
Gabz Skrevet August 27, 2015 Forfatter Skrevet August 27, 2015 Sjekket i dag når jeg skiftet hjul. Ingen stag som er festet i demperen, så det går nok bra. Gjenstår bare å handle inn flere skiftenøkler så er jeg nok good to go. Har skrallesett fra før. Vet ikke om jeg får råd til nye bolter også, får se.
E.C. Skrevet August 27, 2015 Skrevet August 27, 2015 Rustløser og mulig et lite brekkjern for å få demperen løs fra hjulnavet er også kjekt.
Gabz Skrevet August 27, 2015 Forfatter Skrevet August 27, 2015 Det har jeg liggende, så tror jeg er klar for action Gleder meg veldig! Tror jeg får tid på søndag, så får se.
Gabz Skrevet August 29, 2015 Forfatter Skrevet August 29, 2015 (endret) Koster rundt 40 spenn per stykk tenker jeg, så pose blir kanskje i overkant Blir kanskje å montere i helga, og har ikke fått kjøpt bolter. Er dette noe som må kjøpes via Bilia e.l., eller har de det på Biltema liksom? Og hvilke størrelser trenger jeg? Ene var 18mm? Hva med de andre? Endret August 29, 2015 av Gabz
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå