Gå til innhold

Min 87mod. E30 cab :)

Share

Anbefalte innlegg

Alltid hatt lyst på en gammel bil, og i våres fant jeg ut at jeg ville kjøpe en 87 mod. E30 325 cab av en kamerat. Jeg kan ikke skru, og dette skulle bli min måte å lære på, da jeg har en samboer som er villig til å lære meg det. Bilen er et fullstendig oppussingsprosjekt. Den har tidligere blitt bygd om fra m20b25 til m50b25, men ikke noe som var godkjent. Når jeg kjøpte den var motoren skrudd i molekyler og fulgte med i div. plastposer :) Den hadde hullete skinnseter bak, og et grått stoffsete foran, som kun var festet på det ene festet fordi det ikke tilhørte bilen. Midtkonsollen har han skjært hull i for å flytte CD-spilleren, da det selvfølgelig var mye tøffere med en drøss instrumenter der den egentlig skulle stå.

Så begynte prosjektet!

Først kom jeg over komplett skinninteriør, som faktisk var uten hull, men selvfølgelig trenger litt farge om omsorg. Så var jeg så heldig å få ny m50b25 motor av samboeren min i bursdagsgave, og i dag var den endelig på plass! Den startet på første forsøk :D Det gjenstår MYE arbeid før den i det hele tatt er kjørbar, og enda mer før den ser noe i nærheten av bra ut! Men siden bilen er veteran om to år, så har jeg ingen hastverk med å få skilter på den.

post-85175-0-53814800-1437948422_thumb.j

post-85175-0-63842800-1437948431_thumb.j

post-85175-0-35973400-1437948439_thumb.j

Endret av MaritaV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott cab prosjekt :) ikke være sjenert me å legge ut bilder! :D

Takk for det! Kommer til å ta tid, men håper på å få en fin sommerbil.. Var desverre så dum at jeg ikke tok skikkelig med bilder føre vi begynte å skru på den, og tok heller ikke bildet av hvor vanvittig i molekyler den motoren var demontert i :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint prosjekt, ja! Digger folk som setter i stand slike biler, håper det blir skikkelig bil av den igjen  :) Pøs på med masse bilder og oppdateringer. Mye rust?

Takk takk! Er moro å stelle opp gamle biler, og jeg var egentlig ikke noe BMW menneske, men har fått sansen nå :D Prøve å holde det i gang med oppdateringer her, men kommer til å ta tid da det skal tas etter lommeboka, og jeg ikke har allverdens med tid da jeg jobber fullt og går på skole ved siden av :P Ikke mye rust etter hva vi har finni enda, så håper ikke det dukker opp noen store overraskelser! Skal hellakkeres på sikt, så de få boblene som så vidt har begynt å komme blir tatt da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ser og høres ut som et bra prosjekt dette :) Håper du finner noe mer tidsriktige felger når den tiden kommer, og kvitter deg med de stygge replica felgene! :P

Blir nok noen helt andre felger etterhvert ja, men mye annet som er viktigere akkurat nå :P Må vite hvilken farge bilen skal ha føre jeg tenker på tilbehør :P Og som nevnt over vil dette prosjektet ta en stund, da både penger og tid må strekke til. Og jeg er ikke akkurat så dreven på å skru enda, så da går det litt tregt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig :P Men et par andre ting som må på plass føre jeg i det hele tatt trenger å tenke på lakk :P Og er usikker på farge også!

Jaja, absolutt. Godt å høre at det er på listen, hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

hvordan felger tenker du? :)

Litt usikker enda, da det er noe av det siste som kan prioriteres på grunn av økonomi :) Må ta ting sånn litt etter hvert, og selv om ikke de felgene som er på er av den råeste typen så er de nesten nye og funker fint! Et par andre ting som må ordnes først, sånn ca. hele bilen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil med fine planer.:).

Synes og at folk hiver seg rundt og fikser opp e30 cab.

De fleste skal jo ha 2 dørs sedan.

Ser du er opptatt med skole og jobb,men er du og skrur ,ta litt bilder og hold tråden oppdatert.

Litt e30 cab stuff ,skader ikke :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...