Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har akkurat hentet meg en 2015 mod x3 og jeg lurer på en ting når det gjelder fjernlysene på denne bilen. Er det slik at det ikke skal være lys i de innerste lysene i hovedlykten når fjernlysene er tent? De ytterste lysene i hovedlykten dimmer helt normalt mellom fjern og nærlys. Det er xenon lys på bilen. Virker noe rart dette!

Håper noen kan være behjelpelig her.

Skrevet (endret)

Tror det har vært sånn på mange BMW-modeller de siste årene. Min E87 fra 2004 har fjernlys i alle fire lampene, mens facelift E87 kun har i to. Konas X3 fra 2011 har også bare lys i de to ytterste.

Endret av ogee1
Skrevet

OK, virker litt rart at BMW lager "dummies" lykter på en sånn bil.

Da blir neste spørsmål, går det an å få kjøpt en orginal innsats til disse lyktene slik at man får et ekstra sett med fjernlys?

Skrevet

Ingen ekstra innsats.. De innerste brukes til adaptive lys eller cornering lights. Mens på min E60 med uten adaptive  LCI lamper så er de innerste ikke i bruk. Sånn er det bare :P

Skrevet

Som SweetBMW sier over brukes de innerste til adaptive lys/cornering lys, så når du vrir ratter mer enn 90 grader tenner det seg et lys, akkurat sånn som på VW/Skoda at tåkelysene slår seg på. Ettersom du mest sannsynlig har BiXenon, sitter både nær og fjernlys i samme pæra og "ring". Du kan åpne panseret, så ligger det ei litta gummiknott over den innerste ringen, som det mest sannsynlig sitter ei H3 pære i som er "kurvelys" :)

Skrevet (endret)

Hei

Har akkurat hentet meg en 2015 mod x3 og jeg lurer på en ting når det gjelder fjernlysene på denne bilen. Er det slik at det ikke skal være lys i de innerste lysene i hovedlykten når fjernlysene er tent? De ytterste lysene i hovedlykten dimmer helt normalt mellom fjern og nærlys. Det er xenon lys på bilen. Virker noe rart dette!

Håper noen kan være behjelpelig her.

Ja og nei. Dette kan kodes etter behov. alle de nye seriene fra og med E9X kan kode inn at begge lyser på lang. Tror og E6X har mulighet for det men jeg er ikke 100% sikker med den modellen.

Endret av FJPopp
Skrevet

Ja og nei. Dette kan kodes etter behov. alle de nye seriene fra og med E9X kan kode inn at begge lyser på lang. Tror og E6X har mulighet for det men jeg er ikke 100% sikker med den modellen.

Nå begynner det å bli litt interessant. Hvor kan jeg finne informasjon om det går an å programmerer inn de innerste lysene på denne modellen? ( info på nett)

Jeg får ta en telefon til et BMW verksted for å prøve å finne svar på dette.

Takker for svar

Skrevet

Etter som det sitter i H3 pære i de innerste lampene på E6x LCI så går ikke det. Om det sitter det samme på trådstarters bil, kan jeg ikke se for meg at du får en H3 pære som i utgangspunktet skal være tiltenkt å være kurve/svinglys til å bli fjernlys :P

Skrevet

Beklager jeg husket feil etter sist jeg gjorde det!

Etter å ha sjekket opp i det: http://support.mycarly.com/knowledge-base/code-bmw-what-is-possible/?utm_source=home&utm_medium=direct&utm_campaign=home

så er det snakk om tåkelys samtidig som langlys som kan kodes i FR modulen. Hvis det er bixenon så er det bare en lampe hvor reflektoren forandrer vinkel til langlys og vise versa. 

Skrevet

Hvis du bruker de innerste h3 pærene sammen med fjernlys på e60lci så smelter du de innerste linsene. Ask me how i know.....

Jeg tipper på at du har prøvd, og utfallet var ikke helt sånn du håpte? 

E39 veit jeg man kan bygge om til BiXenon og bruke de innerste til ekstra fjernlys da de ikke blir brukt til noe ellers, men blir værre på nyere biler, de innerste er så og si telys.

Skrevet

Jeg tipper på at du har prøvd, og utfallet var ikke helt sånn du håpte? 

E39 veit jeg man kan bygge om til BiXenon og bruke de innerste til ekstra fjernlys da de ikke blir brukt til noe ellers, men blir værre på nyere biler, de innerste er så og si telys.

Helt riktig. Var når jeg først bygde om fra PreLCI Halogen til LCI BiXenon at kodinga var feil på LM2 så fjernlys var de innerste lyktene. ;) Oppdaget det ikke før det var for sent. Det lille rommet den H3 pæra står i er ikke beregnet for å kvitte seg med varme på et konstant basis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...