Gå til innhold

Ettermontering av navigasjon/ iDrive i E-9x

Share

Anbefalte innlegg

Spørs hva du vil ha da... CCC eller CIC... ca 16500 for CIC, litt mindre for CCC. Så kommer det noen timer på bytte av dashbord, par tusen der, så noen tusen for dashbordet....

16500 for CIC? Det må da være den værste prisen jeg har sett. Jeg betalte 7400 for mitt, med frakt. Alt i alt, 10-11k. Jeg måtte jo ikke ha ny dash da men det MÅ du ikke ha nytt..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16500 for CIC? Det må da være den værste prisen jeg har sett. Jeg betalte 7400 for mitt, med frakt. Alt i alt, 10-11k. Jeg måtte jo ikke ha ny dash da men det MÅ du ikke ha nytt..

Nå må du gi deg. 16500 for CIC montert for deg? Han spør hva noe slikt vil koste, jeg regner med han ikke har peil på å gjøre det selv. Så da er det absolutt ingen ublu pris. Og dashbord koster MYE mer enn noen tusen nytt for å si det sånn. 24000 for nytt dashbord.

:P

Endret av SweetBMW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har seg gjerne slik at dersom man skal ha noen til å utføre en tjeneste, så må man betale i form av penger. At en CIC til 7.400kr inkludert frakt + 25% mva 1.850kr + tollgebyr 288kr + div. kabler/deksler 2.500kr + evt. emulator 2000kr = 14.038kr blir til 16.500kr ferdig montert og kodet er slett ikke urimelig. Alle kan kjøpe seg materialer til en garasje, men ferdig oppsatt vil den naturligvis koste vesentlig mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, ferdig montert så er det jo helt forståelig :) Er jo mye arbeid og tar en del timer. Tolket det bare ikke slik ut fra teksten din :)

Ja nytt dashbord er jo ellevilt dyrt, men man kan da finne pene brukte, som ikke er annet enn skittne. Det kan ta litt leting og tid men nytt er så dyrt at jeg personlig heller hadde kjøpt meg en garmin e.l. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har seg gjerne slik at dersom man skal ha noen til å utføre en tjeneste, så må man betale i form av penger. At en CIC til 7.400kr inkludert frakt + 25% mva 1.850kr + tollgebyr 288kr + div. kabler/deksler 2.500kr + evt. emulator 2000kr = 14.038kr blir til 16.500kr ferdig montert og kodet er slett ikke urimelig. Alle kan kjøpe seg materialer til en garasje, men ferdig oppsatt vil den naturligvis koste vesentlig mer.

Nå er jeg bare litt pirkete, men mva kan unngås på div måter, samt toll. Emulator koster rund 700 ( litt mer arbeid å koble den selv) :)

Vil bare frem til man kan spare litt inn på den beregningen :)

Men selvfølgelig skal man ha noen til å montere dette, samt kode, så er det en del jobb og burde koste noen tusen. Skal man ha det i en fei så har man kanskje ikke tid til å finne billigste mulighet alltid da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gode "handy-man kunnskaper" (liker å tro det hvertfall ;) ), men når det kommer til akkurat dette så er det noe jeg ikke er så keen på å evt begi meg innpå. 

Men greit å vite at at lar seg gjøre. Dash er vel kanskje to-delt slik som det var på eldre modeller og det da kan kjøpes øvre del.

Vil nå tro at å velge CCC (som jeg skjønner er den første varianten) er tullete....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg bare litt pirkete, men mva kan unngås på div måter, samt toll. Emulator koster rund 700 ( litt mer arbeid å koble den selv) :) [...]

Nja. Har du prøvd emulatorer til 700kr? Tommi (SweetBMW) var på sin fjerde (!) billig-emulator som ikke gjorde annet enn å tulle med CIC´en. Jeg har brukt flere emulatorer fra Bimmer-tech, og disse er de eneste som så langt har holdt mål i mine øyne. Jeg regner med at emulator fra Bimmerretrofit er tilsvarnede som Bimmer-tech.

Det finnes helt sikkert muligheter for å unndra toll og merverdiavgift, men det er verken lovlig eller korrekt måte å beregne priser på.

[...]

Men greit å vite at at lar seg gjøre. Dash er vel kanskje to-delt slik som det var på eldre modeller og det da kan kjøpes øvre del.

Vil nå tro at å velge CCC (som jeg skjønner er den første varianten) er tullete....

Nei, dashbordet er ikke todelt slik det var på tidligere modeller. Dashbordet er hel ved, og det er derfor relevant å finne et dashbord med det utstyret som ikke kan gjøres noe med i ettertid (LES: koppholdere).

Å velge CCC er som å kaste penger på bålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Har du prøvd emulatorer til 700kr? Tommi (SweetBMW) var på sin fjerde (!) billig-emulator før han gikk lei. Jeg har brukt flere emulatorer fra Bimmer-tech, og disse er de eneste som så langt har holdt mål i mine øyne.

Det finnes helt sikkert muligheter for å unndra toll og merverdiavgift, men det er verken lovlig eller korrekt måte å beregne priser på.

Nei, dashbordet er ikke todelt slik det var på tidligere modeller. Dashbordet er hel ved, og det er derfor relevant å finne et dashbord med det utstyret som ikke kan gjøres noe med i ettertid (LES: koppholdere).

Å velge CCC er som å kaste penger på bålet.

Har hatt en 700,- emulator siden jan/feb, funker fett enda. men ja, kan være flere med feil..

Ja pass på du har koppholdere, alle liker koppholdere :)

Støtter det med CCC er penger på bålet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Har du prøvd emulatorer til 700kr? Tommi (SweetBMW) var på sin fjerde (!) billig-emulator som ikke gjorde annet enn å tulle med CIC´en. Jeg har brukt flere emulatorer fra Bimmer-tech, og disse er de eneste som så langt har holdt mål i mine øyne. Jeg regner med at emulator fra Bimmerretrofit er tilsvarnede som Bimmer-tech.

Jeg har en billig-billig emulator i 1-serien, og har ikke hatt noen problemer med den.

SweetBMW hadde vel problemer med alt av emulatorer (i likhet med bl.a. Bjorneoen), så her vil jeg ikke skylde på emulatorene.

Etter min mening tar de "kjente" forhandlerne seg alt for godt for et produkt som koster maks noen kroner å lage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...