Christian 654 Skrevet August 20, 2015 Skrevet August 20, 2015 (endret) Hei! Har nettop fått byttet skivene og bremsene mine på en Bmw 1 serie 118d m-sport foran Men skjønner ikke hvordan man skal få av skivene bak, er altså ikke den lille skruen på skiven bak som foran så den detter ikke rett av, må være en annen måte. Noen som vet? Takker for svar Endret August 20, 2015 av Christian 654 Bimmernew reagerte på dette 1
Sammyen Skrevet August 20, 2015 Skrevet August 20, 2015 (endret) Velkommen til Bimmers! [emoji2] På E46'n så ligg håndbrekket og klemmer på innsiden av skiven. Kan det være likt? Eg måtte iallefall fram med ein liten klubbe då dei var eit par år gamle og hadde satt seg[emoji14] (Brekket og skruen var av) Sent from USS Enterprise Endret August 20, 2015 av Sammyen
Christian 654 Skrevet August 20, 2015 Forfatter Skrevet August 20, 2015 Prøvd det brekket er av også prøvd når den ikke står i gir. Prøvd og slå skiven bakkfra med hammer rører seg ikke. Er som sagt ikke skrue for og løsne skiven. Hvis ikke det er gjemt noe annet sted? Men takk for svar uansett!
Sammyen Skrevet August 20, 2015 Skrevet August 20, 2015 (endret) Ah, var ikkje skrue ja [emoji15] Årsmod? Lurer på om det er forskjell på E87, E81 og F20 feks Kan det være du må skru "ned" håndbrekket? Det gjørest iallefall gjennom eine hjulbolthullet med lite skrujern Bilder! [emoji14] Sent from USS Enterprise Endret August 20, 2015 av Sammyen
^B^M^W^ Skrevet August 20, 2015 Skrevet August 20, 2015 (endret) Det er en "ankerplate" som holder skivene på plass, det er to bolter på baksiden som holder denne. Edit: det ser ut til å skulle være en vanlig skrue på framsiden av skivene, jeg regner med du har demontert kaliperne helt. Link til illustrasjon og fremgangsmåte. Endret August 20, 2015 av Christian S
Christian 654 Skrevet August 20, 2015 Forfatter Skrevet August 20, 2015 Sender bilder i morgen! Nei ingen sentrering skrue på skiven. Bmw e87
Christian 654 Skrevet August 20, 2015 Forfatter Skrevet August 20, 2015 Det er en "ankerplate" som holder skivene på plass, det er to bolter på baksiden som holder denne. Link til illustrasjon og fremgangsmåte.
Christian 654 Skrevet August 20, 2015 Forfatter Skrevet August 20, 2015 Vet du hvor ca de ligger undersiden eller oversiden? Takk for svar
Øyvind L. Skrevet August 20, 2015 Skrevet August 20, 2015 Den skiva kan sitte noe helt jæ**lig fast på navet. På min E87 måtte jeg dra skikkelig til med en liten slegge for at skiven skulle løsne. Men ha du slakket håndbrekket helt ut på den justeringen som er inni skiven? Du ser den via det ene hullet til hjulbolten. Du kan også slakke wieren med å bruke et skrugjern og trykke tilbake fjøra som sitter under håndbrekket inni bilen. Skal egentlig bruke et spesial verktøy der, men går fint med et skrugjern.
Christian 654 Skrevet August 21, 2015 Forfatter Skrevet August 21, 2015 (endret) her ser dere skiven, sitter helt fast. prøvd og løsne brekket men får det ikke til. men skal vel ikke ha noe og si så lenge brekket er av og den ikke står i gir? må man bare slå enda harde på skiven? noen forslag? Endret August 21, 2015 av Christian 654
ogee1 Skrevet August 21, 2015 Skrevet August 21, 2015 Etter å ha banket og slått på mine skiver foran kjøpte jeg ei billig blåselampe på Biltema. Etter en stund med varming sa det pling og så var skiva løs. Regner med at du kan gjøre det samme bak.
Sammyen Skrevet August 21, 2015 Skrevet August 21, 2015 (endret) Prøv igjen å skru "ned/løst" håndbrekket. Du skal kunne sjå justeringen inni ein av hullene Sent from USS Enterprise Endret August 21, 2015 av Sammyen
Christian 654 Skrevet August 21, 2015 Forfatter Skrevet August 21, 2015 Tror ikke det er likt bak, prøvd og varme med varmepistol Over lengre tid... Og slå men null respons
Otis Skrevet August 21, 2015 Skrevet August 21, 2015 Om det ikke er håndbrekk sko som holder den fast, så er det skitt/rust imellom nav og skive som holder den fast. Om det er håndbrekk sko som holde den fast, skal du fremdeles kunne bevege den litt. Sitter den helt fast er det skitt og rust. Da kan du sette på caliper igjen, jekke opp bilen på begge sider og starte motor og kjøre i første gir. Så bremser du, da vil skiven løsne. Ellers er det jo banking hele veien rundt skiva som er tingen, så hardt du kan. Slettes ikke uvanlig at skiven setter seg fast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå