Mariuse34 Skrevet August 23, 2015 Skrevet August 23, 2015 Kollega har en ganske sliten 523iat 98-modell som skal vrakes. akkurat nå starter den ikke på grunn av dårlig batteri. Han gir faen, da han har kjøpt ny bil. Fått tillatelse til å plukke fra den så mye jeg vil, så tenkte å plukke den ren for litt lett tilgjengelige deler, som interiør, lister, dørpaneler, abs-hjerne og lysmodul. Er det noe annet jeg bør plukke av delen som kan være kjekt å ha? Jeg plukker den ren fordi jeg vet at jeg ender opp med en e39 ved et tidspunkt, eventuelt om det er noe som er kjekt for noen andre å få tak i. Bakluke og dører er rustne og crap. Motor og girkasse er i grei stand, men det har jeg ikke tid, ork eller tilgjengelig utstyr for å ta ut så det følger nok bilen på dynga. Girkasse ble byttet på 180.000, og bilen har nå gått 260.000. Hvis dette er noe andre er interessert i så kan bilen overtas etter jeg har plukket ut det jeg vil ha, for vrakpant. Men da må den hentes som en del av dealen.
Shattered Skrevet August 23, 2015 Skrevet August 23, 2015 Skinnseter? De kan du få 2-4000 kr for avhengig av stand.
Mariuse34 Skrevet August 23, 2015 Forfatter Skrevet August 23, 2015 Skinnseter? De kan du få 2-4000 kr for avhengig av stand. Ja, den har et helt og greit, dog litt skittent, beige skinninteriør. Standardseter da, men tar ut det og dørplater.
Mariuse34 Skrevet August 23, 2015 Forfatter Skrevet August 23, 2015 Noe spesielt jeg må gjøre når jeg tar ut ABS-enheten?
MrBrum Skrevet August 23, 2015 Skrevet August 23, 2015 (endret) Man vet jo aldri hva som kan svikte. Dynamoen er jo grei å ta ut, hvis den er i orden. AC aggregatet. Viftemotoren til varmeapparatet. Hvis den har M5 ratt kan du jo plukke ut det. Frontlykter. Vifte med viskosekobling om den er ok. Plugg hullene til ABS enheten etter du har tatt den ut. Jeg har selv 2stk e39 på garden, en som brukes og en som skrotes. Jeg har brukt opp igjen diverse deler i forstilling. Byttet antenne forsterker. Diverse plast deksler osv. Så man vet aldri. Endret August 23, 2015 av MrBrum
bmwmaxi Skrevet August 23, 2015 Skrevet August 23, 2015 (endret) El.delen bak på tenningslåsen + varmeapparat motstand. Koppholdere foran/bak. Endret August 23, 2015 av bmwmaxi
bmwmann24 Skrevet August 23, 2015 Skrevet August 23, 2015 luftmassemåler er ikke billig, ta coilene også.
quandt1960 Skrevet August 23, 2015 Skrevet August 23, 2015 Den dyre elektronikken som abs modul og motorhjerne. Ellers motor og kasse. Om du har bruk fo en ekstremt sterk stålbjelke til noe kutter du B stolpen. Den holder om ikke en tanks så en lastebil. Travers fremme og bak
Mariuse34 Skrevet August 24, 2015 Forfatter Skrevet August 24, 2015 Coiler hadde jeg faktisk ikke tenkt på! Genialt! Bilen ble parkert etter å ha blitt brukt daglig i juni. Men med en ødelagt bakrute, så det har lekket inn noe vann i bagasjerommet når det har regnet. Bilen har stått i 2,5 måneder. Forsøkte å sette på kabler, men bilen er steindød. Skal måle etterpå med voltmeter for å se om det finnes noe spenning overhodet, men jeg mener å huske at når batteriet blir tømt helt på en E39, så må man stå med kabler på en stund? Det er ikke viktig å få start på den, men hadde vært kjekt å få flyttet den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå