Gå til innhold

Verdi på E36 Coupe Alpina/BMW Motorsport


Kolstad Jr.
 Share

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, MaWeRiCk skrev:

Denne vil nok bli avskiltet ved første anledning. Så verdien er jo i delebil/prosjekt prisklasse. 

Tenker på godkjennings-kontroll av senk og EU kontroll med den motoren vil bli oppdaget. Ser jo lett at dette ikke er en 2 liter. Speedometer som maxer på 280 km/t og greier, nei nei nei....

Om motoren e lik ein heilt vanleg M50 so tvila eg på at det blir oppdaga. Kanskje du ser det lett at det ikkje er ein 2-liter, men for den vanlege mekanikaren i gata so er det nok ikkje so lett å sjå. Ellers so må senk må inn i vognkortet, ja, men om ein har papir so fins ikkje det vanskeleg :) Og speedometeret kunne gått til 380 km/t utan at det hadde betydd noko på ein EU-kontroll/teknisk kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, RF91 said:

Om motoren e lik ein heilt vanleg M50 so tvila eg på at det blir oppdaga. Kanskje du ser det lett at det ikkje er ein 2-liter, men for den vanlege mekanikaren i gata so er det nok ikkje so lett å sjå. Ellers so må senk må inn i vognkortet, ja, men om ein har papir so fins ikkje det vanskeleg :) Og speedometeret kunne gått til 380 km/t utan at det hadde betydd noko på ein EU-kontroll/teknisk kontroll :)

 

det handler om å være diskre, stort blått " ALPINA" speedometer og motorsportbredding tilsier somregel ikke 150hk. dersom dem er i tvil, så tar de seg en 5 minutters prøvetur, og alle som klarer å stå opp om morgenen kjenner forskjell på 150 og 240hk i en lett e36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste greier nok å kjenne forskjell, men som et formelt bevis duger det dårlig. Da er det mer aktuelt å lese av koden på motorblokka. Knips et bilde så er du ferdig.

Ellers har det nok litt å si hvor du viser bilen og hvor kompis du er med de som tar PKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 14.10.2016 at 9.03, MaWeRiCk skrev:

Denne vil nok bli avskiltet ved første anledning. Så verdien er jo i delebil/prosjekt prisklasse. 

Tenker på godkjennings-kontroll av senk og EU kontroll med den motoren vil bli oppdaget. Ser jo lett at dette ikke er en 2 liter. Speedometer som maxer på 280 km/t og greier, nei nei nei....

Har blitt stoppet flere ganger, ingen fare der :) Bilen skal godkjennes til våren, da med bredding og senk. Hvordan du skal klare å se at dette ikke er en vanlig M50B20, det lurer jeg på.. Motor er identisk utvendig med en standard 2.0 eller 2.5... Og hvordan i allverden er speedometer som går til 280 bevis på noe som helst ? 😂 Beklager, men da du tydeligvis ikke har sett bilen på ekte, blir dine påstander lett usaklige og ukorrekte.

On 14.10.2016 at 8.53, -Erik- skrev:

Det er kanskje ikke så rart Mtp at denne bilen er en 320i :) Har bilen orginale bærearmer, bremser etc? 

Var kun av nyskjerrighet jeg lurte.

Usikker på bærearmer, men bremser er originale ja. En del av understellet er oppgradert til M3, noen avstiverstag foran og bak samt dempere og fjærer (coilovers) er til M3. 

On 14.10.2016 at 9.19, Tominge E91 skrev:

Liker denne :-P

Her har du fått deg et morsomt leketøy til en fin pris.

begge tomler opp 👍

Takk skal du ha! Ja er meget fornøyd, har ikke hatt noen problemer heller, motor og drivverk er som nytt da det kunhar trillet usle 108000 km..

Når det kommer til reell verdi, vil den nok havne midt imellom strøken 325i coupe og M3. Har mottatt flere bud på mellom 70-90000,- slik den står, men velger å ikke selge til den prisen da man må lete veldig lenge etter noe som er like strøkent teknisk og karosserimessig, med tilsvarende effekt og WOW faktor til samme pris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 14.10.2016 at 12.41, E.C. skrev:

De fleste greier nok å kjenne forskjell, men som et formelt bevis duger det dårlig. Da er det mer aktuelt å lese av koden på motorblokka. Knips et bilde så er du ferdig.

Ellers har det nok litt å si hvor du viser bilen og hvor kompis du er med de som tar PKK.

Vel, ALT kan jo skje her i Norge, men bilen har gått på veien i mange, mange år uten problemer, samt gjennom flere EU kontroller fordelt på flere forskjellige eiere, uten problemer. Det verste som kan skje er at man mister skilta og gjøre noe lurt, men det kan man gjøre med en for lav bil uten godkjenning også.. Nei dette er alldeles ingen bekymring i mine øyne, spesielt da bilen brukes såpass lite som den gjør (max 3000 km i året..). :)

Endret av turbowrx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell vell Turbowrx..... Det var i denne tråden spørsmål om bilens verdi... Da er det jo Delepris/Prosjekt pris som gjelder !

Hvis du lurer noen til å tro at bilen har verdi som om alt var godkjent ? så er jo det ganske usaklig og vil slå tilbake på selger hvis den blir avskiltet.....

Leste at du som kjøpte bilen var fornøyd med prisen så du har nok ikke blitt rundlurt ? Håper jeg :)

Endret av MaWeRiCk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, MaWeRiCk skrev:

Vell vell Turbowrx..... Det var i denne tråden spørsmål om bilens verdi... Da er det jo Delepris/Prosjekt pris som gjelder !

Hvis du lurer noen til å tro at bilen har verdi som om alt var godkjent ? så er jo det ganske usaklig og vil slå tilbake på selger hvis den blir avskiltet.....

Leste at du som kjøpte bilen var fornøyd med prisen så du har nok ikke blitt rundlurt ? Håper jeg :)

Vel, det har aldri vært et tema verken for meg eller tidligere eier å "lure" noen til å tro at alt er godkjent i vognkort.. Og samtlige som har tilbydd meg penger for bilen, har fått full informasjon om alt ved bilen.. 

Hehe, man kan vel trygt si at jeg ikke ble lurt.. Prisen jeg ga var langt under selvkost, selvsagt. Bilen er tydeligvis verdt en del mer enn "delepris/prosjekt", med mindre dette er et enormt dyrt prosjekt 😅. Den faktiske verdien kan man ikke fastslå 100% før man selger bilen og ser hva man får, men som nevnt tidligere, jeg har avslått flere bud på godt over 70000,- (og nå drar jeg ikke på her 😂). Folk har ringt meg opp for å kjøpe bilen, uten at jeg har lagt den ut for salg. Dette er en bil for spesielt interesserte, og jeg har ikke sett en lignende bil i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...