ESER Skrevet September 2, 2015 Skrevet September 2, 2015 http://catalog.meca.no/CarSelect.aspx?search=BR66015&type=plateNumber&CategoryType_ID=1 Jeg har en 08 mod 318d manuell. Er det sånne spjeld i innsuget her som er lurt å fjerne?
Otis Skrevet September 2, 2015 Skrevet September 2, 2015 Din motor har ikke swirl flaps om du tenker på det?
ESER Skrevet September 2, 2015 Forfatter Skrevet September 2, 2015 Ja, det jeg tenkte på Otis.. Oi, det var da en hyggelig nyhet. Har ikke N47 motoren det i det hele tatt?
Otis Skrevet September 2, 2015 Skrevet September 2, 2015 Njo, mener nå at andre utgaver har det. Kanskje det er i x20d utgaver? Vet ikke helt jeg.
quandt1960 Skrevet September 2, 2015 Skrevet September 2, 2015 N47 har swirl flaps jo men de er utformet på en annen måte som gjør at de ikke løsner som på M47TU. Anbefaler ikke å fjerne de da de er med å gi motoren den riktige gangen avhengig av last og turtall fordi de bidrar til en mer homogen blanding av luft og drivstoff i brennkammeret. Så med N47 ville jeg ikke vært så bekymret for dette. Derimot EGR kretsen kan du gjerne rense om du har lyst å skru litt, der samler det seg mye olje og dritt som havner blant annet i intercooleren.
Otis Skrevet September 2, 2015 Skrevet September 2, 2015 Joda, N47 har nok det... MEN TS sin motor har ikke det.
ESER Skrevet September 2, 2015 Forfatter Skrevet September 2, 2015 (endret) Nå henger jeg ikke helt med. Jeg har swirl flaps, men det er ingen fare for at dem løsner? Eller, noen N47 motorer har det men ikke min? Er det sånn at det går ann å kode bort EGR, eller må den fysisk blendes? Og er det heldig å gjøre det? Mener han som chippet en annen bil jeg har (Transporter T4 2,5tdi) sa at han "fjernet" EGR og det var bare noe han gjorde elektronisk. Endret September 2, 2015 av ESER
CrZyWiz Skrevet September 3, 2015 Skrevet September 3, 2015 Joda, N47 har nok det... MEN TS sin motor har ikke det. Sikker på at du ikke blander med M47TU2 motoren nå? Nå henger jeg ikke helt med. Jeg har swirl flaps, men det er ingen fare for at dem løsner? Eller, noen N47 motorer har det men ikke min? Er det sånn at det går ann å kode bort EGR, eller må den fysisk blendes? Og er det heldig å gjøre det? Mener han som chippet en annen bil jeg har (Transporter T4 2,5tdi) sa at han "fjernet" EGR og det var bare noe han gjorde elektronisk. N47 har swirlflaps, men de er ikke kjent for å løsne. Derfor trenger du ikke bekymre deg over det.
Otis Skrevet September 3, 2015 Skrevet September 3, 2015 Føler meg ganske sikker på at jeg ikke blander med M47TU2 ja: ref Der står det manifold without flap control og det er en N47 CrZyWiz reagerte på dette 1
quandt1960 Skrevet September 3, 2015 Skrevet September 3, 2015 Føler meg ganske sikker på at jeg ikke blander med M47TU2 ja: ref Der står det manifold without flap control og det er en N47 Det er bare det at den delen vises uten aktuatoren, betyr ikke den kommer uten. N47 har swirl flaps i tangentialkanalen i innsuget. Den er elektrisk aktuert av DME. M47TU har også swirl flaps men med en annen og dårligere spindelfeste på butterflyventilen som gjør at disken kan falle av og inn
Otis Skrevet September 3, 2015 Skrevet September 3, 2015 Siden du skriver dme kan det være bensin motor?
quandt1960 Skrevet September 3, 2015 Skrevet September 3, 2015 Siden du skriver dme kan det være bensin motor? Skulle stå DDE. O o o da går likar nå.....
Otis Skrevet September 3, 2015 Skrevet September 3, 2015 Ja, men da så. Da konkluderte jeg nok feil der men det er fint å bli korrigert. Det er det som er fint med forum! quandt1960 reagerte på dette 1
quandt1960 Skrevet September 3, 2015 Skrevet September 3, 2015 Ja, men da så. Da konkluderte jeg nok feil der men det er fint å bli korrigert. Det er det som er fint med forum! Lærer selv ofte mye nytt her inne så det er jo bare kjekt det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå