Gå til innhold

Hvor kan en handle innvendige deler til girkasse e36 m3 ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du sikker på dette Komfort?

Mener å huske kun BMW direkte som får tak i delene fra Getrag da de har en B2B avtale på dette, om du sjekker litt på internasjonale forumer vil du se at det fullt mulig er å få tak i deler fra Getrag men da kun gjennom BMW og sikkert kun om du leverer inn bilen men BMW har sluttet å utdanne mekanikerne i disse Getragkassene så tviler på om du får det til i BMW Norge. Jeg ville likevel prøvd å forhørt meg litt rundt med autoriserte BMW verksteder om de i det minste kunne bestilt for deg da jeg vil tro B2B avtalen fremdeles er der. Jeg har ikke skrudd på disse selv men dette husker jeg fra diverse E36 M forumer og fordi jeg holdt på å kjøpe en M3 E36 for 4 år siden men slo det fra meg grunnet blant annet kassen.

Skrevet

Hvilke deler er det du trenger? min skal bygges om til manuell ila vinteren.. Og man får da vertfall kjøpt delene som trengs for dette. Er vel ca. 6-7 deler som skal byttes inni kassen, for og kunne velge gir..

Skrevet

Jeg trenger alle hovedlagerene...

tja, skulle vel tro at i absoultt aller verste fall så kan man få bestil lagre på bestilling hos en lager spesialist etc

Skrevet

tror jærnvare forretninger får tak i disse, men må vente på mekaniker som skal skru på kassa for å se hva som må skiftes og størrelse på lagrene osv. , mulig jeg må ha nye synkroniseringsringer også ,men det kan bli verre å få tak i...

Skrevet

Han som skal splitte disse og bytte lager bør ha gjort det en del ganger på disse kassene.. Det er ingen barne-jobb.. Er vel en håndfull på verdensbasis som har erfaring og fått laget seg egnet utstyr så vidt jeg vet..

Antallet mislykkede forsøk er det flust av derimot ;)

Skrevet (endret)

Getrag etc lager ikke lager selv, dem bruker lager fra foreksempel Timken, SKF, FAG eller liknende. Søk opp på google, så finner du tak i hvilke lagernummer du trenger. Så tar du strake vegen til nærmeste jernvareforhandler.

Endret av Håskjold
Skrevet

Finner ikke noe info eller lagernummer til denne kassa jeg,bare en masse folk rundt om som forbanner seg på at de heller ikke finner... det er en getrag s6s 420g om noen andre orker å gjøre ett forsøk.

Skrevet

Som sagt. Sjekk heller muligheten for å gjøre jobben. Om jeg ikke husker feil må det induksjonsvarmes for å få av og på lager osv.. (lager på inngående er vel kurant)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...