Gå til innhold

BMW E30 325e M-Tech 1. Restaurering. S54B32


Pyrox
 Share

Anbefalte innlegg

9 timer siden, RF91 skrev:

Hmm, jo, når du seie det so innbille eg meg at da e ei sil i botn av beholdaren. Men eg trur ikkje den er tett av meg, for då ville eg sett da når eg dreiv på med flyttinga av beholdaren. Då tømte eg nemlig all olje ut på golvet i garasjen :P

Hehe, fort gjort:-o Men vet jeg fant en tråd på ett annet forum der den sila var rimelig tett av drit og en ny kostet ikke mange kronene:) Var en som klagde på at servoen forvant når han drifta med mye rattustlag fra side til side...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rørene er kjøpt hos Torshov :) 

Takk for det Tom Inge :)

 

Her ser dere hvordan slaven ser ut! Stempelet er poppet ut og stangen ligger inni kassen ett eller annet sted.. Hva kan ha skjedd her? Dårlig kvalitet på slaven? Hele stangen må jo ha bøyd seg? 

image.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pyrox skrev:

Rørene er kjøpt hos Torshov :) 

Takk for det Tom Inge :)

 

Her ser dere hvordan slaven ser ut! Stempelet er poppet ut og stangen ligger inni kassen ett eller annet sted.. Hva kan ha skjedd her? Dårlig kvalitet på slaven? Hele stangen må jo ha bøyd seg? 

image.jpeg

 

Akkurat det samme skjedde når jeg satt m60b40 med tilhørende 6-trinnskasse i e30.Hva som gjorde det vet jeg ikke.

Har lest igjennom hele tråden din et par ganger, å må bare bøye meg i støvet. Veldig gjennomført arbeid 😃

Har du forresten formening om hva den havner på i akselvekter ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Pyrox skrev:

Rørene er kjøpt hos Torshov :) 

Takk for det Tom Inge :)

 

Her ser dere hvordan slaven ser ut! Stempelet er poppet ut og stangen ligger inni kassen ett eller annet sted.. Hva kan ha skjedd her? Dårlig kvalitet på slaven? Hele stangen må jo ha bøyd seg? 

image.jpeg

 

Sikker på at stempelet til slavesylindaren traff på rett plass på den armen (utløysararmen?) so står inni clutchhuset? Om den bommar og du trykker inn pedalen vil vel stempelstanga flyge av sted :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, magnus-e-30 skrev:

Akkurat det samme skjedde når jeg satt m60b40 med tilhørende 6-trinnskasse i e30.Hva som gjorde det vet jeg ikke.

Har lest igjennom hele tråden din et par ganger, å må bare bøye meg i støvet. Veldig gjennomført arbeid 😃

Har du forresten formening om hva den havner på i akselvekter ? 

Hva ble løsningen? Ny slave? :) 

Takk :) Kjekt å høre :) 

Nei har egentlig ikke det! Men blir ikke mye tyngre enn originalt. Eneste er bremser og motor/gir. Har fjernet orginale asfaltmattene som veide omtrent mer enn dynamat'en. 

2 timer siden, RF91 skrev:

Sikker på at stempelet til slavesylindaren traff på rett plass på den armen (utløysararmen?) so står inni clutchhuset? Om den bommar og du trykker inn pedalen vil vel stempelstanga flyge av sted :P

Ja det er jeg sikker på! Skal egentlig godt gjøres spør du meg! Clutchen fungerte den og friet ut fint 😊 Får ny slave av koed, ingen krangling engang! Som vanlig super service av de 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pyrox skrev:

Hva ble løsningen? Ny slave? :) 

Takk :) Kjekt å høre :) 

Nei har egentlig ikke det! Men blir ikke mye tyngre enn originalt. Eneste er bremser og motor/gir. Har fjernet orginale asfaltmattene som veide omtrent mer enn dynamat'en. 

Ja det er jeg sikker på! Skal egentlig godt gjøres spør du meg! Clutchen fungerte den og friet ut fint 😊 Får ny slave av koed, ingen krangling engang! Som vanlig super service av de 😊

Ja, løsningen ble ny slave, funket fint etter det . :)

Blir spennende og se hva du havner på, har ikke funnet noen som har lagt ut ferdige s54 e30 vekter. Lurer på om 318 preface blir for lave vekter for og bygge om. Ser Mteknikk spyr ut 318 s54 så burde vell gå :P

Blir spennende og følge med videre :)

Endret av magnus-e-30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, magnus-e-30 skrev:

Ja, løsningen ble ny slave, funket fint etter det . :)

Blir spennende og se hva du havner på, har ikke funnet noen som har lagt ut ferdige s54 e30 vekter. Lurer på om 318 preface blir for lave vekter for og bygge om. Ser Mteknikk spyr ut 318 s54 så burde vell gå :P

Blir spennende og følge med videre :)

Trur ikkje bilane til M-Teknikk blir kontrollerte spesielt mykje når dei e inne av BT, so da ville eg ikkje gått etter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, magnus-e-30 skrev:

Ja, løsningen ble ny slave, funket fint etter det . :)

Blir spennende og se hva du havner på, har ikke funnet noen som har lagt ut ferdige s54 e30 vekter. Lurer på om 318 preface blir for lave vekter for og bygge om. Ser Mteknikk spyr ut 318 s54 så burde vell gå :P

Blir spennende og følge med videre :)

Var stangen/pinnen bøyd? Du måtte vel av igjen med kassen for å få den ut? Spent jeg og :) 

3 timer siden, Daniel80 skrev:

Bra prosjekt :) Er du fornøyd med lyden i den nye eksosen? Skarp? Dyp? 
Og passer innsuget rundt bremsekraftforsterkeren, eller måtte du tilpasse noe?

Takk :) Ser jeg har skrevet feil. Eksosen er ikke helt ferdig, gjenstår helsveising. Det blir forhåpentligvis gjort snarest. Gleder meg veldig til å høre lyden :) 2002 bkf går akkurat klar innsuget! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...