Sviddgummi Skrevet September 18, 2015 Share Skrevet September 18, 2015 Hei! Jeg har en 2006 e91 320d med rimelig med utstyr. Navipro, sportsstoler, skinn, panorama, adaptive xenon osv. Men noe jeg savner ved bilen er at parklys/lys slår seg på når bilen låses opp. Jeg hører folk sier at det kan aktiveres via iDrive, men jeg kan ikke se noen valg for det noe som helst sted - og jeg har leitet. Kan dette kodes til å fungere? Jeg har ikke lyspakken, så ingen lys i dørhåndtak eller gulv. (Forøvrig, kan dette ettermonteres?) Så mitt spørsmål er om jeg kan kode disse lysene til å slå seg på når bilen låses opp. Hvis ja -hvordan? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 18, 2015 Share Skrevet September 18, 2015 (endret) Alt kan ettermonteres Det kan også kodes slik at du får park lys på ved opplåsing ved bytte av LCM, så koding. Mulig du ikke trenger å montere ny LCM på E91 06 modeller (det kan kanskje noen andre svare på) .. Det er uansett mulig. Endret September 18, 2015 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sviddgummi Skrevet September 19, 2015 Forfatter Share Skrevet September 19, 2015 Er LCM lysmodulen? Og hvor skaffer man sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 19, 2015 Share Skrevet September 19, 2015 Det er riktig. Bare å søke etter på google det. Ebay for eks Men har lest tidligere her inne at en bør ikke kjøpe brukt LCM, da det er få mennesker som klarer å kode om. (hjalt riktig nok E60 men..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet September 20, 2015 Share Skrevet September 20, 2015 (endret) Søk på FRM, det som er lysmodulen til E8x og E9x bilene. Går under navnet LCM også, light control module, men finner flere resultater om du søker på FRM (footwell module) Ikke noe problem å kjøpe brukt LCM/FRM, har bytta selv flere ganger fra FRM1 til FRM2 så til FRM3 for enda flere funksjoner. Må programmeres til ditt chassisnummer og så må det skrives FA-Write (VO-Vehicle order) fra CAS modulen over til FRM modulen, og så må den kodes til ditt utstyrsnivå, så skal det funke. Du har nok FRM1 versjonen, og derfor har du ikke velkomstlys. Du trenger derfor FRM2 eller FRM3, og pass på at du får tak i riktig versjon for ditt utstyr, siden du har adaptive xenon så trenger du AHL versjonen eller MAX Endret September 20, 2015 av bjorneoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sviddgummi Skrevet September 20, 2015 Forfatter Share Skrevet September 20, 2015 Skjønner at dette er fjernt for meg Hvem kan evnt. kode slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet September 20, 2015 Share Skrevet September 20, 2015 Jeg kan. Om du er på østlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet September 20, 2015 Share Skrevet September 20, 2015 Jeg kan også gjøre det, holder til i Horten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sviddgummi Skrevet September 20, 2015 Forfatter Share Skrevet September 20, 2015 Ja jeg er fra Skien så det går fint. Så det jeg da burde skaffe er FRM3 (LCM3) ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet September 20, 2015 Share Skrevet September 20, 2015 Eller frm2. Begge funker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sviddgummi Skrevet September 20, 2015 Forfatter Share Skrevet September 20, 2015 Noen som har det her da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet September 21, 2015 Share Skrevet September 21, 2015 Sjekk ebay, der finner du fordelen med FRM3 er at du blant annet kan stille volten på angel eyes/parklys om ønskelig og aktivering av "følg meg hjem" lys via nøkkelen FRM2 er sannsynligvis billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigen Skrevet Oktober 1, 2015 Share Skrevet Oktober 1, 2015 Vurdere det samme på en e61 2006mod, men må eg da få tak i en LMC"2"? eller bare LMC til LIC 2007mod+? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Oktober 2, 2015 Share Skrevet Oktober 2, 2015 (endret) Må få tak i LM2. De fantes i e60/61 produsert september 2006 og oppover. Endret Oktober 2, 2015 av SweetBMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kruste Skrevet Oktober 2, 2015 Share Skrevet Oktober 2, 2015 Sitter LM2 i alle E60/61 produsert september 2006 og oppover Tommi ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå