Gå til innhold

Programmering av E91 2006 mod - Slå lys på når bilen låses opp


Sviddgummi
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en 2006 e91 320d med rimelig med utstyr. Navipro, sportsstoler, skinn, panorama, adaptive xenon osv. Men noe jeg savner ved bilen er at parklys/lys slår seg på når bilen låses opp.

 

Jeg hører folk sier at det kan aktiveres via iDrive, men jeg kan ikke se noen valg for det noe som helst sted - og jeg har leitet.

 

Kan dette kodes til å fungere? Jeg har ikke lyspakken, så ingen lys i dørhåndtak eller gulv. (Forøvrig, kan dette ettermonteres?)

 

Så mitt spørsmål er om jeg kan kode disse lysene til å slå seg på når bilen låses opp. Hvis ja -hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kan ettermonteres :)

Det kan også kodes slik at du får park lys på ved opplåsing ved bytte av LCM, så koding.

Mulig du ikke trenger å montere ny LCM på E91 06 modeller (det kan kanskje noen andre svare på) .. Det er uansett mulig.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på FRM, det som er lysmodulen til E8x og E9x bilene. Går under navnet LCM også, light control module, men finner flere resultater om du søker på FRM (footwell module) :)

Ikke noe problem å kjøpe brukt LCM/FRM, har bytta selv flere ganger fra FRM1 til FRM2 så til FRM3 for enda flere funksjoner. Må programmeres til ditt chassisnummer og så må det skrives FA-Write (VO-Vehicle order) fra CAS modulen over til FRM modulen, og så må den kodes til ditt utstyrsnivå, så skal det funke.

 

Du har nok FRM1 versjonen, og derfor har du ikke velkomstlys.

Du trenger derfor FRM2 eller FRM3, og pass på at du får tak i riktig versjon for ditt utstyr, siden du har adaptive xenon så trenger du AHL versjonen eller MAX :)

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...