Gå til innhold

Min overgang til BMW


Mmm.bimmer
 Share

Anbefalte innlegg

Grattis med flott og ikke minst komfortabel og stille bil! Har en kompis med en 2008 mod 525d automat med 130k på telleren og den bruker en del diesel, det gjør den, men den er jo såpass smooth at det er verd det :D Bruker vel rundt 0,7-0,8 på mila dessverre, men satan hvor mye utstyr og komfort du får! Aksen er jo også grei, selv om at du ikke merker den i det hele tatt når du sitter i bilen :P Samme støynivå i 120 km/t som i 50 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk for øvrig at den måler i km/l der framfor l/mil. 12,3 km/l tilsvarer 0,81 l/mil :)

 

den viser L/100km altså ditt forbruk har vært 1,23l pr. mil

 

Det skyldes mest sannsynligvis bykjøring i kombinasjon med sannsynligvis tett DPF

post-84457-0-78986700-1443648722_thumb.p

Endret av Tollefsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flott og ikke minst komfortabel og stille bil! Har en kompis med en 2008 mod 525d automat med 130k på telleren og den bruker en del diesel, det gjør den, men den er jo såpass smooth at det er verd det :D Bruker vel rundt 0,7-0,8 på mila dessverre, men satan hvor mye utstyr og komfort du får! Aksen er jo også grei, selv om at du ikke merker den i det hele tatt når du sitter i bilen :P Samme støynivå i 120 km/t som i 50 :D

Takk! Veldig komfortabel bil. Lite støy i E60en, sikkert da den ikke har lavprofildekk og bedre isolert enn E90. Bare synd det er ingen plasser å gi bånn gass her i Bergen… ikke rart partikkelfiltre blir tett. Forbruket får eg bare leve med :P

 

Etter 1.8 motor ble det selvfølgelig helt annerledes å sette seg i denne. Rekke 6er =  :love:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Halloo! Havnet i Stavanger gitt! Skal være her ut helgen så lurte på om det var noe liv? Gøye ruter å kjøre?

 

Steike så elendig folk her er på å bruke blinklys, merket det allerede i første rundkjøring… skiller meg ut og bruker dem eg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er absolutt noe som anbefales. :)

 

Da blir det Lysebotn. Takk for tips! :) 

 

 

Hørtes rart ut med forbruket, da min 525d, riktig nok LCI med 3 litern, får den ned i 0.48l/m hvis jeg kjører ordentlig. Blanda kjøringa som skjer til og fra jobb ligger den på 0.63l/m :)

 

 

Samme opplegget her… laveste forbruket fikk eg igår, Bergen - Stavanger ble 0.66l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det en vellykket tur til Lysbotn idag! Bilen er sinnsykt myk og litt for høy så det var komfortabelt :)

 

 

post-86136-0-44245100-1444499412_thumb.j

 

post-86136-0-30366100-1444499416_thumb.j

 

post-86136-0-75764800-1444499420_thumb.j

 

post-86136-0-81647300-1444499423_thumb.j

 

 

Men det må alltid være et eller annet! Bilen har ikke koppholdere foran! Lurer på hvor mye de kostet siden første eier ikke valgte dette utstyret :P

 

BMW og tilleggsutstyr…

 

Støtte på en M5 også, hvis det var en ekte M5 da. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...