Gå til innhold

Luftfilter, bytte til K&N panelfilter eller konfilter med ny slange?

danskiii
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skal da bytte litt filter o.l. snart på bilen og vurderer litt frem og tilbake.

Ang luftfilter så lurer jeg på hva som er pluss og minus med og ha K&N panelfilter i original luftfilterboks kontra K&N konfilter med ny slange.

Noen som har erfaringer?

Har hatt suksess med konfilter på bensin- turbo-japse biler før, men aldri tysk diesel..

post-83891-0-26714400-1443081119_thumb.j

post-83891-0-35266200-1443081120_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett poenget med åpent konfilter på diesel. Blir jo ikke bra lyd uansett :P

Og det er vel heller ingen fordel med åpent filter utenom for lyden sin del.

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Stig, i de fleste tilfeller vil det orginale luftesystemet være mye bedre en åpent konfilter. Dette da du får mye kaldere luft fra utsiden av bilen enn inni motor rommet. Som vist på bildet vil dette være en nedgradering MTP effekt, en annen ting er at de ødelegger MAF sensor som kan bli litt dyrt i lengden viss disse må programeres opp på nytt igjen. Spar pengene å kjøp normalt luftfilter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså orginalt panelfilter... Ikke KN panel filter. De er vel trekt i olje film, og det er vel denne som ødelegger MAF?

Nja, hvis du har oljen og setter filteret rett inn med engang ja. Jeg pleier å la det trekke inn i et par dager så tørker jeg av det overflødige før jeg setter det inn i bilen. Ikke noe problem det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...