danskiii Skrevet September 24, 2015 Skrevet September 24, 2015 Jeg skal da bytte litt filter o.l. snart pĂ„ bilen og vurderer litt frem og tilbake.  Ang luftfilter sĂ„ lurer jeg pĂ„ hva som er pluss og minus med og ha K&N panelfilter i original luftfilterboks kontra K&N konfilter med ny slange. Noen som har erfaringer?  Har hatt suksess med konfilter pĂ„ bensin- turbo-japse biler fĂžr, men aldri tysk diesel..  Â
StigJ Skrevet September 24, 2015 Skrevet September 24, 2015 (endret) Har aldri sett poenget med Äpent konfilter pÄ diesel. Blir jo ikke bra lyd uansett Og det er vel heller ingen fordel med Äpent filter utenom for lyden sin del. Endret September 24, 2015 av StigJ
warg Skrevet September 24, 2015 Skrevet September 24, 2015 Enig med deg Stig, i de fleste tilfeller vil det orginale luftesystemet vÊre mye bedre en Äpent konfilter. Dette da du fÄr mye kaldere luft fra utsiden av bilen enn inni motor rommet. Som vist pÄ bildet vil dette vÊre en nedgradering MTP effekt, en annen ting er at de Þdelegger MAF sensor som kan bli litt dyrt i lengden viss disse mÄ programeres opp pÄ nytt igjen. Spar pengene Ä kjÞp normalt luftfilter
danskiii Skrevet September 24, 2015 Forfatter Skrevet September 24, 2015 Ja var slik jeg tenkte selv. Er vel egentlig bestemt pÄ panelfilter i original boks, men fikk det litt inn i hodet sÄ ja... Takk for gode svar!
andreaskarm Skrevet September 28, 2015 Skrevet September 28, 2015 (endret) AltsÄ orginalt panelfilter... Ikke KN panel filter. De er vel trekt i olje film, og det er vel denne som Þdelegger MAF? Endret September 28, 2015 av andreaskarm
ahj Skrevet September 28, 2015 Skrevet September 28, 2015 AltsÄ orginalt panelfilter... Ikke KN panel filter. De er vel trekt i olje film, og det er vel denne som Þdelegger MAF?  Nja, hvis du har oljen og setter filteret rett inn med engang ja. Jeg pleier Ä la det trekke inn i et par dager sÄ tÞrker jeg av det overflÞdige fÞr jeg setter det inn i bilen. Ikke noe problem det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ