Gå til innhold

Kompatibilitet klimakontrollenheter E39

B. Sveigdalen
 Share

Anbefalte innlegg

En gang i tiden er det noen som tydeligvis har klemt hardt på displayet på klimakontrollenhenten i 523'n min, så halvparten av displayet er bare lysende prikker. Selvfølgelig noe jeg kunne tenkt meg å fikset. Jeg ringte GS, og disse koster 7-8000,- nye, så det er jo ikke aktuelt. Så satser på å finne noe brukt. På spørsmål opplyste fyren hos GS at enheter fra 09/1998 og frem til 03/2000 skal være like og være kompatible med bilen min. Min er 02/2000 Jeg trodde i utgangspunktet at disse enhetene var like hele tiden fra 96 til 03, men det er de trolig ikke. Så jeg leter nå på eBay etter en med datomerking som passer. Spørsmålene mine er da:

Betyr datomerkingen "KW xx/xx" ukenummer/år? Og at jeg i så fall burde lete etter en med merking mellom KW 40/98 og KW 10/00?

Er det noen som har prøvd å bruke enheter fra hvilken som helst E39, og i tilfelle dette ikke går, hva er det som ikke er kompatibelt?

Er det noen som har prøvd å åpne den opp og bytte bare selve displayet? Har dog ikke helt troen på at den metoden.

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som noensinne har vært borti å byttet ut denne, og evt. møtt borti noen problemer med kompatibilitet? Noen auksjoner på eBay lister disse enhetene som kompatible hele veien fra 1996 til 2003, men er litt skeptisk på akkurat det. Fant dog en med merking KW 06/00, så hvis dette betyr det jeg håper og tror at det gjør, så skal den være innenfor. Får da bare forsikre meg om at jeg virkelig får enheten på bildet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takker for info. Jeg gikk faktisk inn på GS i dag, og ved hjelp av reg.nummer fra tilfeldige 5-serier jeg fant på Finn.no, så fant jeg ut at det her er snakk om 4 forskjellige delenummer:

-> 09/98 - 64118375453

09/98 -> 03/00 - 64116901628

03/00 -> 09/00 - 64116902541

09/00 ->           - 64116927894

Bilen min er såpass nyregistrert, at skiltnummeret gir ikke noe treff hos GS, men det stemmer med det jeg ble fortalt at jeg trenger den som går fra 09/98 til 03/00. Så da får jeg bare regne med at disse enhetene er såpass spesifikke at jeg får bare kjøpe en som stemmer med dette. Jeg søkte på delenummeret, og den beste jeg fant på eBay har datomerking KW 40/99, så det stemmer også med teorien min. Den koster 1300,-, så den er ikke så billig som de billigeste jeg fant av andre delenummer, men det får stå sin prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Bilen min er 02/00, så det bekrefter nummeret jeg fikk opp. Da sjanser jeg ikke på at man kan bruke nyere eller eldre typer, og kjøper en enhet som stemmer med dato og delenummeret her. Anser da saken som avsluttet, takker for input!

Endret av B. Sveigdalen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...