Gå til innhold

Gabz' nye E39 touring - Solgt.


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Dynavin koster jo fort 6000 da.. :(

Tenkte for øvrig å bare ha en grei 1DIN-spiller i mellomtiden.

Du har jo Eonon da, som er en "billigversjon" av Dynavin. Har ikke mye erfaringer med Eonon, men vet at den jeg har (Graviton) er midt i mellom Eonon og Dynavin på prisstigen, og den er fantastisk! :D Dessverre har jeg ikke peiling på hvor man får tak i Graviton-spillere da jeg kjøpte min ny på finn.no med norsk GPS og alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg også, men litt kjipt med kun radio og ingenting annet. Spesielt når du bor på "landet" og halvparten av kanalene ikke har god nok dekning.. Så er verdt det for å få BT og AUX :)

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, får vel kanskje det. Muligens prøve Eonon først. Får se hva pengene strekker til, og hva jeg får tak i.

 

Får kanskje igjen mye av det når jeg eventuelt selger den igjen (spilleren altså, ikke bilen). Får bare nøye meg med 1DIN i mens. Da får jeg hvertfall valgt musikken frivillig :lol:

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hvertfall vasket bilen i dag, da! Et par stemingsbilder:

 

post-80101-0-17976900-1445108430_thumb.jpost-80101-0-35676000-1445108428_thumb.j

 

 

 

Var samtidig innom forrige eier og hentet et par sensorer han hadde liggende og reservenøkkelen. Jaggu var han ikke snill nok til å fylle frostvæske for meg da jeg spurte hvordan man sjekker nivået (siden det er noe ettermontert ekspansjonstank) også. Han hadde også nye plugger liggende som han ikke hadde fått montert, så fikk med meg dem også. Bytter dem snart da det er greit å ha gjort. Stakkaren savnet bilen skikkelig, han.. Er så morro å prate med han også, for jeg hører bare mer og mer om godt bilhold, samt historier med bilen. Alt i alt en hyggelig tur :)

 

post-80101-0-52062600-1445108420_thumb.j

 

 

 

Og et lite stemningsbilde på vei hjem (mobilbilde, men..):

 

post-80101-0-52505600-1445108426_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt stille og rolig her. Venter enda på å få råd til å bytte veivhusventilasjon. Har også fått beskjed fra dama at det lukter vondt av bilen når jeg foretar forbikjøringer (når jeg gir på) de gangene hun har kjørt bak meg. Usikker på hva dette er enda, men lover ikke godt. Kan jo være ventiltetninger, men håper på at det kan ha med veivhusventilasjon å gjøre at lukten er der. Får se. Blir det veldig mye galt med motoren etterhvert, så blir det heller å finne en M52b28tu og montere det (da med girkasse og bakbremser, slik at det kan godkjennes senere). Vinterhjul må også på snart, og skal få byttet pluggene.

 

Ellers så går dagene bare til bensinfylling og kjøring. Koser meg med det, selvom drivstoffregningen blir ganske høy til å være en 2L  :roll:

 

Slenger med et lite stemningsbilde fra i stad:

post-80101-0-88884300-1445279289_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lukter vondt? som i hvordan lukt da? trur kanskje du skal la hu kjøre bilen din og du kjører hennes sånn at du får luktet sjøl xD

kan jo være brent olje på motoren som lukter da? :) det gjør det av min da jeg stopper bilen etter tur! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu klarte ikke å forklare helt, så må prøve selv ja :P Hun er ikke her i dag, så må bli en dag jeg har tid. Håper på at det er noe mindre farlig ja. Men worst case scenario, så er det bare en god unnskyldning for å bygge om til 528 :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update:

 

Har fått holdt av en del deler nå :) Dette innebærer alt av deler som trengs for å bytte veivhusventilasjon, pluss toppdekselpakning og ny kontakt til det tåkelyset som tuller. Kan hende jeg slenger på et luftfilter også, da mitt er litt skittent. Det er da klart til henting hos GS. Må bare få lånt litt penger av ho mor, så jeg får dratt og hentet det :roll: Men da blir det hvertfall orden på det, og færre ting å bekymre seg over her i livet! Kommer update ettersom ting blir montert/byttet. 

 

Får kompensere kjedelig innlegg med nok et mobilbilde:

 

post-80101-0-49366800-1445355615_thumb.j

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på tur og sanket deler i dag, da! Veivhusventil (isolert kaldt klima-sett), 4-5 slanger, et rør, slangeklemme, skrue.. Alt som hører til veivhusventilasjonen, med andre ord. Greit å ha alt klart når man først bytter. Kjøpte også med toppdekselpakning og kontakt til ene tåkelyset, med ekstra ledninger.

 

Pluss nye vindusviskere hos Torshov, da mine utgjør NULL nytte nå, helt forferdelige. Passet fint at de hadde 40% rabatt :)

 

post-80101-0-23208600-1445445274_thumb.j

 

post-80101-0-18831600-1445445259_thumb.j

 

Bytter ventilasjonen og toppdekselpakningen neste helg, tenker jeg. Godt å ha alt i hus, hvertfall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...