Gabz Skrevet Oktober 4, 2015 Skrevet Oktober 4, 2015 Har prøvd å lese meg litt rundt på bytte av veivhusventilasjon på E39, da det må gjøres på min. Noen steder står det at det er billig og enkelt, andre steder motsatt. Sjekket en tråd hvor det sto dele-liste for jobben, og etter å ha lagt inn alt på handlekurven hos Koed, kom det på 2500 kroner.. Og da var ikke alt originalt engang.. Er det så dyrt? Og er det vanskelig? Er snakk om en bil med M52b20tu.
MrBrum Skrevet Oktober 4, 2015 Skrevet Oktober 4, 2015 Koble fra batteriet. Start med å ta av luftfilter boksen. Jobb deg videre innover.....LMM, gummi rør inn mot gass spjeld. DISA ventilen og gass spjeld huset må av. Mener å huske at DISA ventilen måtte av for å komme til. Ha god tid når du holder på. Det er litt trangt og knotete, men det går fint med litt tålmodighet.
E.C. Skrevet Oktober 4, 2015 Skrevet Oktober 4, 2015 2500 er en fair pris føler jeg. Det er ikke så ofte du gjør den operasjonen heller. Gamle BMW-er begynner kanskje å bli veldig billige i innkjøp, men skal du holde en gammel bil i god stand så vil det fort koste en del penger. Er vel nettopp derfor mange blir solgt såpass billig. Du greier nok prosedyren fint på en helg om du setter av litt tid
Gabz Skrevet Oktober 5, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2015 Ja, okei. Da får jeg bare se når jeg får råd. Takk, gutter!
Gabz Skrevet Oktober 20, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 20, 2015 Ble litt billigere hos Schmiedmann. Regner med at det er delene på denne listen (har lagt inn alle)? http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-Sedan/Europe/523i-M52/L-A/1999/browse/engine/crankcase_ventilation_oil_separator#7532649_4
MrBrum Skrevet Oktober 21, 2015 Skrevet Oktober 21, 2015 Sist jeg byttet brukte jeg delene: 1 - 2 - 3 - 4 - 7. Resten brukte jeg opp igjen. Kunne sikkert brukt noen av de andre og. I tillegg til del 1, bruker del 4 å tette seg.
Gabz Skrevet Oktober 21, 2015 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2015 Kjøpte hele pakka idag, jeg Slang på toppdekselpakning samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå