sondre Posted October 6, 2015 Posted October 6, 2015 (edited) Skrudde på tenningen på Bimmern, da hørte jeg en slags slurkelyd typ; blurp kort pause blurp kort pause og så videre... Hørte at det var bevegelse i veske en slags rennende lyd, da sannsynligvis diesel siden lyden kommer fra dieseltank området. Er det noen som har vært borti noe lignende eller har en idé om hva det kan være, og skal det være sånn? Edited October 6, 2015 by sondre
sondre Posted October 7, 2015 Author Posted October 7, 2015 Min første tanke er jo problemer med dieselpumpa inne i tanken, men aner ikke hva symptomene den gir når den begynner å bli dårlig.
TRF Posted October 7, 2015 Posted October 7, 2015 Har du noen problemer med bilen, eller hørte du en lyd? Med tenning på sirkuleres diesel på biler med CR (altså din bil). Du kan si den "luftes" hver gang du skrur på tenning. sondre 1
sondre Posted October 7, 2015 Author Posted October 7, 2015 (edited) Nei, har egentlig ikke problemer, bortsett fra at den ikke ville starte etter å ha stått stille en ukes tid på Gardermoen i begynneslsen av august. Falck fikk start på den etter å ha koblet til en start boosteren det er første gang jeg hørte den lyden og det du skriver virker jo som en god forklaring. Det er jo også sjelden jeg skrur på tenningen og går ut av bilen som jeg nå gjorde og da hørte lyden Kjenner jeg er litt roligere og mindre bekymret nå, takk! Edited October 7, 2015 by sondre
Alpejohn Posted October 8, 2015 Posted October 8, 2015 Helt vanlig det, min også lager sånne lyder.. Men det slutter når dieselpumpa stopper. sondre 1
Recommended Posts