Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Radio min på BMW-en er ødelagt og ønsker å skifte til ny.

Nåværende radio ser ut slik ut som på vedlegg bilde 1.

Har sett på mulig ny radio som jeg skal sette inn, men er forskjellig.

Noe som på linkene under :

http://www.ebay.com/itm/XTRONS-UI-7-Car-Radio-Stereo-GPS-SAT-DVD-CD-MP3-Player-BMW-E46-325-330-M3-323-/301748376734?fits=Make%3ABMW&hash=item46419ad49e:g:g7MAAOSwyQtV3CAG&vxp=mtr ( bilde 2 )

http://www.ebay.com/itm/7-Touch-screen-Car-Stereo-DVD-GPS-Bluetooth-for-BMW-3-Series-E46-radio-USB-SD-/281798347027?hash=item419c7d8913:g:-X4AAOSwWnFV9Lz9&vxp=mtr ( bilde 3 )

1.Noen som har erfaring med å skifte eller har skiftet slike radio ?

2.Er det lett å skifte som Plug & Play ?

Forslag g tips mottas med takk.

post-82028-0-50431100-1445098875_thumb.j

post-82028-0-51556400-1445098881_thumb.j

post-82028-0-25610400-1445098887_thumb.j

Skrevet

Den du har avbildet er ikke en radio, men en skjerm. Selve radioen din er en sølvfarget boks som ligger i bagasjerommet.

På grunn av dette trenger du en kabel som går fra bagasjerommet og frem til dashbordet.

Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva du mener, men det jeg beskrev er nødvendig om du skal bytte ut den du har.

Skrevet

En slik radio fra eBay erstatter vel både skjermen du har i dashen og selve radioboksen i bagasjerommet. Hvor mye jobb det blir kommer an på hvor integrert nåværende radio er med bilens elektronikk, og hvor mye av dette du trenger eller som er nødvendig å flytte til ny radio.

Skrevet (endret)

Slik jeg forstår det:

Du har original navi/skjerm i bilen som første bilde. Du ønsker å bytte til uoriginal skjerm  

Siden du har original navi/skjerm i bilen ligger radio- og forsterkermodul i bagasjerommet ditt. Den i dashen er kun en skjerm med CD-spillermekanismen.

Alle strøm-, antenne- og høyttalerledninger går da bak til bagasjerommet.

Så du må da skjøte alle kablene som går inn i modulene bak og trekke frem til dashen. Om det finnes en ferdig kabelbunt til dette skal du ikke se bort i fra. 

Endret av StigJ
Skrevet (endret)

Jeg har montert disse multimedia spillerne før. Det er ingen kutting, moding av ledninger osv.  alt er plug and play. :)

Det var riktig nok på biler uten original skjerm, men det det er vel noe annet siden denne bilen har original skjerm og modul bak. Og man trenger kabel som awt nevner.

Endret av Reef89
Skrevet

Nettopp dette man må skille. Har bilen kun vanlig radio/CD så ligger kontakter bak spilleren. Her trenger man kun en liten kabelovergang til multikontakten og antennen. Har den skjerm/navi står denne multikontakten og antennen i bagasjerommet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...