Rembrandt Skrevet Oktober 18, 2015 Share Skrevet Oktober 18, 2015 Hei, jeg lurer på om hvor kan man skaffe originale deler for BMW til rimelig pris? Er det noen utenlandske aktører som selger deler til rimeligere pris? Netthandel? Jeg er spesielt interessert i å kjøpe parkeringssensorer for BMW - 1 serie. E8 (116l) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RagnarokEM Skrevet Oktober 18, 2015 Share Skrevet Oktober 18, 2015 Alle disse er utenlandske aktører, har handlet fra alle og er relativt fornøyd, sparte ein god del penger på min E36 der. http://www.mister-auto.no/no/?&gclid=CJ7AzuPqysgCFSH3cgodkT4Mpg http://www.autodeler.co.no/?gadw=1&gclid=CMiLwfTqysgCFcIGcwodIFIH4w http://www.reservedeler24.co.no/?gadw=1&gclid=CPe3qITrysgCFWEDcwoduFgNnQ Eg trur denne er dyrere, men du kan no ta ein titt: http://www.bildeler.no/ Skjekket dog ikkje om de hadde den delen. Om du kan kjøpe brukt finner du mykje bra deler som funker på finndel.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^B^M^W^ Skrevet Oktober 18, 2015 Share Skrevet Oktober 18, 2015 Jeg bruker å kjøpe fra GS, Koed, Reindeer carparts og Rockauto. Det kan variere hvor det er billigst, der GS eller Koed har deler fra OEM leverandør er de ofte konkurransedyktige på pris, mens hverken Reindeer eller Rockauto har alt av originale eller OEM deler og generelt lite små deler. Husk å ta høyde for norsk moms, fortollingsgebyr og frakt ved sammenligning. Ikke alle nettbutikker har like klar merking om det er originale, OEM eller alternative deler som GS og Koed, så det er best å sjekke ekstra nøye at delenummer er rett og eventuell leverandør/produsent ved handel fra utlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 18, 2015 Share Skrevet Oktober 18, 2015 Jeg har sikkert nevt dette 1000 ganger her, men jeg gjør det igjen!www.car-parts24.com har "orginaldeler" til gode priser! Det sies at Lemforder er leverandør til bmw, og jeg har selv sett bevis på dette. Blant annet Lemforder FEBI/Bilstein som har slipemerker der orginaldelen har et lite bmw merke, samt 100% identisk merking ellers. Har haldet veldig mye fra dem og er kjempefornøyd. Frakten er 30 euro uansett hva du bestiller. Jeg bestilte nye bremseskiver forran og bak, + en del andre tunge ting.. =30 euro frakt. De trekker også fra tysk moms, dette gjøres automatisk på alle priser når du lager en konto og logger inn. Går 1-2 uker før delene kommer. Alle understells deler jeg har kjøpt kommer derfra, og funker kjempe den dag i dag. Sjekk de ut, du vil ikke angre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RagnarokEM Skrevet Oktober 18, 2015 Share Skrevet Oktober 18, 2015 Jeg har sikkert nevt dette 1000 ganger her, men jeg gjør det igjen! www.car-parts24.com har "orginaldeler" til gode priser! Det sies at Lemforder er leverandør til bmw, og jeg har selv sett bevis på dette. Blant annet Lemforder FEBI/Bilstein som har slipemerker der orginaldelen har et lite bmw merke, samt 100% identisk merking ellers. Har haldet veldig mye fra dem og er kjempefornøyd. Frakten er 30 euro uansett hva du bestiller. Jeg bestilte nye bremseskiver forran og bak, + en del andre tunge ting.. =30 euro frakt. De trekker også fra tysk moms, dette gjøres automatisk på alle priser når du lager en konto og logger inn. Går 1-2 uker før delene kommer. Alle understells deler jeg har kjøpt kommer derfra, og funker kjempe den dag i dag. Sjekk de ut, du vil ikke angre! Den prisen som er oppført, er det med toll/momsen inn i Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 18, 2015 Share Skrevet Oktober 18, 2015 Om du går direkte på siden, uten og logge inn, så er det pris i euro inkl tysk moms. Logger du inn så får du pris i euro uten tysk moms. Då må beregne norsk moms på den prisen. Total pris + frakt x 1,25 pluss evt toll gebyr. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^B^M^W^ Skrevet Oktober 18, 2015 Share Skrevet Oktober 18, 2015 (endret) Jeg har sikkert nevt dette 1000 ganger her, men jeg gjør det igjen! www.car-parts24.com har "orginaldeler" til gode priser! Jeg er ikke uenig i at car-parts24.com har enkelte ting til gode priser, men må påpeke at det varierer veldig. Her er en sammenligning som eksempel, basert på min siste handel fra utlandet: Car-parts24.com - Priser i EUR inkl. 19 % tysk moms 2 stk BMW 33326777424 / Lemförder 2585502 EUR 105,- 1 stk BMW 33326777425 / Lemförder 3446501 EUR 150,- 1 stk BMW 33326777426 / Lemförder 3446601 EUR 150,- Sum inkl. tysk moms EUR 505,- Sum eksl. tysk moms EUR 424,- ( del på 1.19) Frakt EUR 30,- Betale til butikk EUR 454,- NOK 4209,- Norsk moms NOK 1052,- Fortollingsgebyr over 3000,- NOK 288,- Betale til Posten NOK 1340,- Totalt NOK 5549,- Rockauto.co.uk - Velg priser i USD og velg bort VAT øverst på siden (betaling skjer i USD, men man kan også vise NOK) 2 stk BMW 33326777424 / Lemförder 2585502 USD 81,- 1 stk BMW 33326777425 / Lemförder 3446501 USD 109,- 1 stk BMW 33326777426 / Lemförder 3446601 USD 109,- Sum eksl. moms USD 380,- Frakt USD 31,- Betale til butikk USD 411,- NOK 3350,- Norsk moms NOK 838,- Fortollingsgebyr ikke krevd NOK 0,- ( I utgangspunktet 288,- men jeg slapp dette, uvisst årsak) Betale til Posten NOK 838,- Totalt NOK 4188,- Valutakurser er hentet fra Tollvesenet Edit: Jeg kjøpte da fra Rockauto, bestilte en onsdag og mottok varene påfølgende tirsdag. Endret Oktober 18, 2015 av Christian S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Oktober 18, 2015 Share Skrevet Oktober 18, 2015 Nei om de er billige på alt vet jeg ikke, men de har gode priser hvertfall. En hver må jo undersøke selv hvor det man skal ha er billigest. Har aldri handlet eller sjekket med rockauto så jeg vet ikke hvilke priser de opererer med. Men vil hvertfall sjekke der neste gang. Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FritzP Skrevet Oktober 18, 2015 Share Skrevet Oktober 18, 2015 Har handlet en god del fra "genuine-parts.de" Dette er originaldeler, og prisene ligger ca 30-50% under forhandler i Norge. Gjelder både BMW og MB. De skaffer alt så lenge det ikke er utgått av produksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Oktober 18, 2015 Share Skrevet Oktober 18, 2015 Sparer man egentlig så mye på å ikke handle fra GS/koed og støtte opp en norsk aktør med god kundeservice, GS tar jo aldri mer enn 2 dager Jeg har 15-20% rabatt med GS og 10% med Koed Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 18, 2015 Share Skrevet Oktober 18, 2015 Jeg har 15-20% rabatt med GS og 10% med Koed Der har du igrunn forklaringen på hvorfor enkelte kjøper fra andre steder. Det er ikke alle som er så priviligerte at de har opparbeidet seg fordelsprogrammer/rabattavtaler hos forskjellige aktører. Jeg forstår at man handler andre steder enn GS om man ikke har rabattavtale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Life Skrevet Oktober 19, 2015 Share Skrevet Oktober 19, 2015 Der har du igrunn forklaringen på hvorfor enkelte kjøper fra andre steder. Det er ikke alle som er så priviligerte at de har opparbeidet seg fordelsprogrammer/rabattavtaler hos forskjellige aktører. Jeg forstår at man handler andre steder enn GS om man ikke har rabattavtale. Rabattene som nevnes her er vell de du får om du er medlem i bmwccn. I tillegg til en del andre rabatter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Oktober 19, 2015 Share Skrevet Oktober 19, 2015 E30 meet koster 200 kr i året og da har man disse rabattane og når man handler for titusenvis hvert år så sparer man endel på og vere medlem der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Life Skrevet Oktober 19, 2015 Share Skrevet Oktober 19, 2015 E30 meet koster 200 kr i året og da har man disse rabattane og når man handler for titusenvis hvert år så sparer man endel på og vere medlem der Ja da lønner det seg Bmwccn koster vel 550 året om eg ikke husker feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rembrandt Skrevet Oktober 19, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2015 Hei, hvor kan jeg skaffe originale parkeringssensorer for en BMW 1 serie (E87) 2004 modell? Ser frem til gode tips...takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå