laffe Skrevet Oktober 23, 2015 Share Skrevet Oktober 23, 2015 Noen som har erfaringer med bilen med denne motoriseringen. Ser den får ok score i tester, men er nysgjerrig på om det fort blir for lite? Evt. noen som har benyttet seg av chiptuning til denne. Ikke så mye å finne på norske sider om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icodden Skrevet Oktober 24, 2015 Share Skrevet Oktober 24, 2015 Denne skal være frisk til å være den minste motoren. Rykter om at det har mer effekt enn det Bmw har oppgitt også. http://www.klikk.no/motor/bil/biltester/article830776.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icodden Skrevet Oktober 24, 2015 Share Skrevet Oktober 24, 2015 http://bimmers.no/topic/755702-ny-bilnoen-som-har-prøvd-f30-316i/?hl=+316i%20+f30 Her har de diskutert denne motoren i F30. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Oktober 25, 2015 Share Skrevet Oktober 25, 2015 Har denne motoren i 116i, og har prøvd 316i med automat. Med automat blir den for masete for meg, da 8-trinnskassa merkelig nok ikke evner å bruke det gode momentet denne motoren har i bunnen av registeret, men heller jager turtall, der det ikke er noe moment. Med manuell gir blir det til at du kjører bilen som en dieselbil, så fleksibel er motoren. Ytelsesmessig er det ingenting å utsette på den, heller ikke i 3-serien. Med ESS tuning software ser jeg du kan få godt over 200hk. Så for å summere opp: kjempemotor i 3-serien sett med tanke på hva du får for pengene, men gå for manuellgir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Oktober 26, 2015 Share Skrevet Oktober 26, 2015 Noen som har sammenlignet F3x 316i opp mot E9x 318i 129hk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Oktober 26, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2015 Takker for svar. Kompis som vurderer å kjøpe, og det ser også ut som det blir kjøp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Oktober 26, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2015 Har denne motoren i 116i, og har prøvd 316i med automat. Med automat blir den for masete for meg, da 8-trinnskassa merkelig nok ikke evner å bruke det gode momentet denne motoren har i bunnen av registeret, men heller jager turtall, der det ikke er noe moment. Med manuell gir blir det til at du kjører bilen som en dieselbil, så fleksibel er motoren. Ytelsesmessig er det ingenting å utsette på den, heller ikke i 3-serien. Med ESS tuning software ser jeg du kan få godt over 200hk. Så for å summere opp: kjempemotor i 3-serien sett med tanke på hva du får for pengene, men gå for manuellgir. Interessant, hadde egentlig trodd det var motsatt. Mulig det hjelper å sette bil og kasse i ECO-pro modus:) Er ESS Tuning software det anbefalte til denne bilen. Hva med tuningservice.no sine kit? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Oktober 26, 2015 Share Skrevet Oktober 26, 2015 Interessant, hadde egentlig trodd det var motsatt. Mulig det hjelper å sette bil og kasse i ECO-pro modus:) Er ESS Tuning software det anbefalte til denne bilen. Hva med tuningservice.no sine kit? Ja, media har også sagt motsatt av det jeg sier - at bilen blir svært riktig med automatkassen. Men det var ikke min opplevelse. Samboeren min synes det samme - det ble rett og slett for mye turtallsjag. Det var lett å sammenligne da vi kjørte vår egen bil rett før og rett etter, en kombinasjon vi likte mye bedre. Vi prøvde de forskjellige modusene, men i Eco Pro blir bilen så dau at det er ikke noe for dagligdags kjøring. N13-motoren er mer en motor som inviterer til mest kjøring i Sport-modus. Til sammenligning har svigers en F34 320i GT med sportsautomat. Den er en helt annen verden - girkassen bruker momentet i den hakket større og kraftigere motoren på en helt annen måte, girer opp mye før ved moderat gasspådrag. Det er en virkelig god kombo. Det finnes også AC Schnitzer tuningboks som gir 204 hk, men koster skjorta. ESS tuning har jeg ingen erfaringer med selv, men ta et søk på firmaet på google så ser du hva som skrives om dem og produktene deres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BingoBonzo Skrevet Oktober 26, 2015 Share Skrevet Oktober 26, 2015 Brukte ESS Tuning til min E61 525D og var godt fornøyd med jobben de gjorde den gangen (6 år siden). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Oktober 30, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 30, 2015 Ble kjøp av bil på kompisen min så jeg fikk tatt meg en prøvetur i dag. Imponerende bil med super motor. Er ingenting å si på innstegsmotoriseringa til BMW her. Vil tro den er sprekere enn E90 320i for eksempel. Men det er bare en antagelse fra min side:) Eneste negative må være at forbruk ser ut til å være relativt høyt. Ellers er det verdt å nevne at kompisen min var 100% bestemt på chiptrimming før han kjøpte bilen, men nå etter å ha kjøpt og kjørt bilen virker han ikke like sikker lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Oktober 31, 2015 Share Skrevet Oktober 31, 2015 (endret) Ble det manuell eller automat? Har fått vår ned i 0,53 reelt forbruk på langkjøring. 0,7-0,75 ved normal bykjøring og rundt 0,6-0,65 ved landeveiskjøring, ikke økonomikjøring på noen av delene. En F31 blir nok noe tørstere mtp høyere vekt. Endret Oktober 31, 2015 av papertiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Oktober 31, 2015 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2015 Ble med automat og fikk et godt inntrykk av den. Kjørte dog mest motorvei, og ikke så lange turen, men slo meg ikke at den var masete. Men slikt er vel ofte litt individuelt. Det er dog ikke tvil om at motoren har sin styrke på lave turtall, ikke mye å tjene å dra den ut på girene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
akilles Skrevet November 5, 2015 Share Skrevet November 5, 2015 (endret) Hei! Jeg er kompisen som kjøpte denne bilen! Har nå hatt den i en uke, og kan komme med mitt inntrykk av bilen: Var i utgangspunktet veldig sikker på at jeg måtte chippe denne motoren, men når jeg kjøpte den synes jeg den var overraskende sprek til å bare ha 136hk. Motoriseringen er helt ok, selv til forbikjøringer. Det som jeg nå begynner å merke etter jeg har blitt vant til den er at det er vel masete. Gir man en del gass girer den som regel litt feil, og det blir for mye turtallsjag. Jeg begynner å bli litt skeptisk til om jeg kommer til å synes det er et problem etterhvert, eller om jeg venner meg til det. Det som fungerer veldig bra er å sette kassa i manuel modus og ta seg av giring selv når man skal gi på litt. Jeg lurer nå veldig på om dette "problemet" forsvinner om jeg chipper den. Da vil den jo få 180hk og 290Nm på steg 1 chip, og kassen vil bli programmert om. Er vel eneste dette som nå er grunnen til at chip vurderes. Jeg er også litt skeptisk til om det er lurt å chippe en bil med 4 år igjen på garantien. Ellers så er jeg svært fornøyd med bilen hittil, og er veldig glad for stor navi med støtte for apps. Dessverre støtter BMW Apple bedre enn Android. Dette har jeg løst med å docke en gammel iPhone 4s i dockingstasjonen som ligger der fast. På den måten har jeg alltid Spotify app og diverse annet som fungerer perfekt. Alt i alt er bilen det jeg drømte om, og jeg er meget glad for at jeg valgte bil med m sport understell! Endret November 5, 2015 av akilles tobiasw og Cab3serie2009 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiasw Skrevet November 5, 2015 Share Skrevet November 5, 2015 Du får legge ut noen bilder av bilen da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet November 5, 2015 Share Skrevet November 5, 2015 Hei! Jeg er kompisen som kjøpte denne bilen! Har nå hatt den i en uke, og kan komme med mitt inntrykk av bilen: Var i utgangspunktet veldig sikker på at jeg måtte chippe denne motoren, men når jeg kjøpte den synes jeg den var overraskende sprek til å bare ha 136hk. Motoriseringen er helt ok, selv til forbikjøringer. Det som jeg nå begynner å merke etter jeg har blitt vant til den er at det er vel masete. Gir man en del gass girer den som regel litt feil, og det blir for mye turtallsjag. Jeg begynner å bli litt skeptisk til om jeg kommer til å synes det er et problem etterhvert, eller om jeg venner meg til det. Det som fungerer veldig bra er å sette kassa i manuel modus og ta seg av giring selv når man skal gi på litt. Jeg lurer nå veldig på om dette "problemet" forsvinner om jeg chipper den. Da vil den jo få 180hk og 290Nm på steg 1 chip, og kassen vil bli programmert om. Er vel eneste dette som nå er grunnen til at chip vurderes. Jeg er også litt skeptisk til om det er lurt å chippe en bil med 4 år igjen på garantien. Ellers så er jeg svært fornøyd med bilen hittil, og er veldig glad for stor navi med støtte for apps. Dessverre støtter BMW Apple bedre enn Android. Dette har jeg løst med å docke en gammel iPhone 4s i dockingstasjonen som ligger der fast. På den måten har jeg alltid Spotify app og diverse annet som fungerer perfekt. Alt i alt er bilen det jeg drømte om, og jeg er meget glad for at jeg valgte bil med m sport understell! Godt å høre du er fornøyd! Det er en ganske morsom motor i Sport mode og manuell mode! Din erfaring med at bilen er masete er den samme erfaringen jeg beskrev her tidligere. Det kan være at dette løses med chip, det kan kanskje firmaet som chipper svare på. Legg gjerne ut bilde! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå