Gå til innhold

Schanke's Black Beauty


 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg solgt taktrekket jeg skaffet tidligere. Da det viste seg å ikke bare være å sage ett hull til takluken pga forskjellig utforming. 

Så nå er jeg på jakt etter et svart taktrekk fra en bil som har takluke. -_-

Ikke nok med det så har jeg skaffet feil baksete rygg også. Den jeg kjøpte var for biler med nedfellbare bakseter. 

Så jeg må prøve å finne en kjøper til dette, for så å skaffe meg ett med fastrygg og skipose utgang. Sukk. :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Oi, nå er det gått lenge siden jeg har skrevet en oppdatering. Det har skjedd en hel del siden Januar. Masse deler er bestilt, småting er blitt utbedret, jeg har fått komplettert interiøret mitt, det er vel kanskje høydepunktet.

I disse dager går jeg å venter på montering av senkesett, samt skifte av defekte deler.

Liste over det som skal byttes/ oppgraderes: 

  • Coilovers AP galvanisert.
  • Tårnlager x4.
  • Casterforinger poly.
  • Indre stabstagforinger forran poly.
  • Venstre kaliper bak.
  • Håndbrekk komplett bak.
  • ABS føler venstre bak.

Ting som ble utbedret 10 mai:

  • Sideblink venstre byttet pga fukt.
  • Airbaglampe i dasjbord ble slettet. Pga bytte av sete så kan dette være i orden.
  • Byttet olje på diff.
  • Byttet to slanger til servoen, gjorde ren beholderen, fylte opp med veske å luftet.

Tok en sjekk på bilen sånn generelt, noen ting var det som må/ bør utbedres:

  • Automatservice. Lekkasje bunnpannepakning til gearkassen. 
  • Bremseslanger fremme er litt slitt/morken.
  • Knekt fjær høyre bak. Vill bli erstattet av coilovers så er ikke noe å tenke på.
  • Tannstang litt slitt. Men ikke noe å bry seg om foreløbig.

 Legger ved noen relevante bilder. =)

20160502_162837.jpg

Dårlig indre stabstag foring fremme.

20160502_160444.jpg

Dårlig casterforing.

20160424_123715.jpg

19" GS felger jeg kjøpte på salg, hær bare prøvemontert, de skal på når jeg har montert senk. =)

20160513_220402.jpg

AP coilovers, galvaniserte med Tüv papirer.

20160410_154613.jpg

Lekkasjen fra servoslangene. =( Men det ble tett når de ble byttet. =)

20160409_142233.jpg

Måtte prøve meg som lakkerer da noen grå interiørdeler lett kunne sprayes isteden for å skaffe nye.

20160407_175013.jpg

Hvordan å løsne nakkestøtter bak på en E46? Jeg dro å dro men fikk de forbannede ikke til å rikke seg. Helt til jeg oppdaget denne lille splinten. Skikkelig hodebry var dette. =D Det gjelder å ikke gi opp.

20160408_181600.jpg

Prøvde meg på trekke opp en liten bit av taket for å se om det gikk. Brukte Bil-tema sitt spray lim, og noe stoff jeg kjøpte hos en lokal tekstilbutikk. Det er gått 2 måneder å det sitter enda. Skal jeg ta sjansen på å ta hele taket. Ser for meg at det er mye arbeid å vrient. Vet ikke hvordan det er å demontere rundt takluken. 

20160409_192557.jpg

Endelig komplett! Ikke i like god stand som de burde ha vert dessverre, men det var det jeg fikk skaffet. 

Vel vel, det ble litt mye nå. Men det gjorde seg med en oppdatering.

PS: Fikk vunnet frem i forbrukertvistutvalget og fikk pengene mine tilbake etter den fadesen med E36'n. De pengene gikk rett til nedbetaling av lånet på denne selvsagt. =)

Endret av 320Schanke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

For ca en uke siden, var jeg på verksted å fikk montert coilovers og de nye felgene. (y)

Samtidlig så byttet jeg casterforinger, støtdemperlager på alle fire, indre stabstagforinger, håndbrekksklaver og alt det andre som tillhører dette, ABS sensor v.b, og venstre kalipper. =)

Nå i dag skal jeg tilbake for å finjustere høyden samt å ta 4hjulskontroll. (y) Så må vi stramme etter bolten på støtdemper/lager h.b. Da denne ikke er tight nok, å det klunker i vær en bump.

Skal bestille time hos biltilsynet for godkjenning av senk. (y)

Kommer med en bildeoppdatering om ikke så alt for lenge. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Time hos SVV for godkjenning av ap coilover den 18. Juli.

Fikk lakt på solfilm på siderutene hos Svein Robert Ulriksborg på Brekstad sist helg, og bakruten hos Fantasy Factory denne uken. Er meget fornøyd med resultatet fra begge parter. :) 35% på sidene og 32% på bakruten.

Ser nå etter noen som kan lakkere frontfanger, bakfanger, h. framskjerm, speilhusdeksler, bakrute senker, og koffertlokk leppe. :)

Etter lakkering skal bilen poleres opp å forsegles. Da tror jeg det blir bra. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎17‎.‎06‎.‎2016 at 7.59, [space] skrev:

Hvorfor ikke bare farge taktrekket du allerede har?

Mener det er flere her som har gjort det. Husker ikke hva slags farge en bruker, men det er vel en slags tekstilfarge på spray.

Det hadde vel vært det enkleste. Men har ikke noen kunnskap om den type spray.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Nå kommer en etterlengtet oppdatering. :lol:

Etter at bilen var hos biltilsynet for godkjenning av senk og felger så har jeg rett å slett bare nytt bilen i hele sommer og glemt helt av at jeg skulle føre logg hær inne. 

Godkjenningen gikk ikke smertefritt, jeg fikk røde tall på caster under 4hjuls kontrollen, noe de ikke kunne godta på BT. Og selvfølgelig så de at jeg hadde solfilm på siderutene forran. Så etter å ha rettet opp på dette var jeg tilbake på etterkontroll og fikk den godkjent. ^_^

Dette er første gang jeg kjører med senk på bil samt lavprofil, så det ble en annen kjøreopplevelse på godt og vondt. Kjører med 225/35-19 på 8,5 felg, noe som gir en liten og pen strekk. Synes den ligger godt i veibanen uten særlig mye sporing. 

MEN, det er noe som lager klunke lyder bak. Hva dette er har jeg enda ikke klart å finne ut av. Jeg har mine teorier og skal på verksted i morgen for å se nærmere på saken. Ligger fjærene bak litt feil? Er det veldig slakke i noe foringer? Er topplagrene bak som de skal? Eller kan det være "subframedisaster" ? HEHE, la oss håpe det er noe enkelt. :o-_-

Ellers så har jeg bytta dashbordet fra grått til svart. Men jeg fikk ikke bytta gulvteppe frem i samme vending p.g.a dårlig tid. Så må ut med alt igjen når jeg har en helg ledig. Dette er noe jeg gruer meg litt til, da jeg ikke vet om jeg må demontere stålramma og hele varme sulamitten eller hva jeg må. Kanskje jeg ender opp med å måtte kappe ut side delene av teppet og la det i midten være att. Tiden vil vise, kanskje noen har gode tips til akkurat dette? :ph34r:

Monterte nytt ratt. Ett custom som jeg fikk "Trekk Om Ditt Ratt" på facebook til å lage for meg. Ble meget fornøyd med resultatet. 

Punkterte på høyre bak for en måned siden. Sto en skrue midt i dekket, men siden jeg hadde kjørt med dette litt for lenge så var korden knekt... Trønderdekk hadde ikke noen av den dimmen inne så jeg måtte bestille. Satte derfor på mine 15" med vinterdekk isteden. Det var ikke veldig kjedelig. Men men. Jeg har nå bestilt nye vinterdekk på 16" felgene jeg hadde liggende, mest pga at jeg liker de bedre, så skal selge de 15" etter hvert. 

Bilder kommer, men ikke akkurat nå.

 

Endret av 320Schanke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på en vinterforberedende service.

Cupefilteret ble rengjort og sprayet.

Det ble byttet motorolje og filter. Kjølevesken ble skjekket og den holder til -45. Foringer og slakke ble sjekket, og alt så greit ut. 

NB: Hjullager venstre fremme bør byttes, da dette lager ulyd. 

Coiloversene ble hevet:

Fremme økte vi fra 10mm til 30mm

Bakre økte vi fra 14mm til 24mm. 

Så nå mangler jeg bare å selge de 15" felgene med pigg frie jeg kjører med nå og montere de nye 16" felgene også med pigg frie så må vinter og glatte bare komme. B)

Stemningsbilde fra slik jeg kjørte i sommer!

BMW E46 21.08.2016 038.JPG

 

Monterte CCFL angeleyes fra GS bildeler i de originale lyktene. Har også montert xenon i fjernlys. 

Har vert innom tanken på å bruke LED i sprederne og likeså ha to bøttelykter innom nyrene til vinteren. Men det blir vell bare med spekuleringen. :P

Tidligere i sommer kjøpte jeg på EBAY ett sett form sydd skinn til armlenet og til håndbrekket. 

Her er bilde av prosessen hvor jeg limer og av ferdig resultat. 

Snapchat-5731083857104579338.jpgIMG_4576.JPG

Ble veldig fornøyd med både produktet og resultatet. :wub:

Snapchat-360881800383567492 - Kopi.jpg

 

Her hos BT for godkjenning av felger og senk. ^_^

Snapchat-4288412491225526589.jpg

 

Her er fra da jeg byttet dashbord fra grått til svart. Man ser på bilde skille mellom gulvteppe bak som er svart og det fremme som er grått. Jeg lurer nå på om jeg skal demontere hele metallrammen med varmeregister og full pakke, eller om jeg skal prøve å skjære til så det midterste biten bare blir sittende og sy det sammen mot den nye matten som skal være svart. 

Er det noen som kanskje leser dette innlegget som har gjort lignende og har tips? :rolleyes:

Da må jeg bare avslutte denne oppdateringen tror jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 25.10.2016 at 22.37, Slavearbeider'n skrev:

Ser bra ut, men synes du kunne prøvd å foliere chromelistene sorte. Ble veldig mye chrome med de store chrome felgene.

Jeg kjøpte disse felgene nettopp på grunn av resten av cromen på bilen. Synes alle kjører shadowline stilen så jeg ville prøve dette isteden. Jeg synes det ble riktig så kledelig. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, 320Schanke skrev:

Jeg kjøpte disse felgene nettopp på grunn av resten av cromen på bilen. Synes alle kjører shadowline stilen så jeg ville prøve dette isteden. Jeg synes det ble riktig så kledelig. ^_^

For all del, godt ikke alle er like.....hehe 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...