Gå til innhold

ADS P700.1 - Grei forsterker?

Share

Anbefalte innlegg

Hentet akkurat en ADS P700.1 forsterker for en 500-lapp. Står at det er 1-kanaler, men har to kanaler på siden.. Er det for kasser med to elementer eller er det noe jeg ikke forstår? Og er det en generelt grei forsterker, noen som har erfaring med den? Skal visstnok være 2800W i den. Skal brukes til en 1000W sub (500 RMS). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en høyttaler kabel på - på den ene kanalen og + på den andre. Da kjører du begge kanalene samtidig, men da kan du ikke kjøre flere høyttalere.. 

Jeg er ikke sikker på RMS'n på denne forsterkeren da jeg ikke finner noe info i det hele tatt.. 

Jeg ville nok hatt to forsterkere.. En til høyttalere og en til bass.. 

Tror å kjøre begge deler på en blir litt tamt..

Men jeg er ikke helt 100% sikker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selvsagt ha en egen til høyttalere, har en 4-kanaler liggende. Er kun til en liten basskasse den her :) Tenkte bare om den var i grei kvalitet. Og synes det var litt rart at det var to kanaler på den når det står 1-kanaler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suben har 2 coiler, så du kan også kjøre 1 kanal per coil. Vet ikke helt hvordan tabellene funker, men har sett noe om at du endrer ohm og wattstyrke med forskjellige koblinger. Pleier å stå i manual til forsterker. Hehe.

Så dette kan noen andre få svare på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ei monoblokk, den er "brokobla" fra før så det hjelper ikke brokoble denne slik det ble nevnt lengre oppe.

Er 1 utgang, men 4 terminaler for praktiske grunner avhengig av oppsettet til folk. Har du bare 1 subb, så bruker du bare 2 terminaler.

Har du sub med flere spoler er det fortsatt enklere å bare bruke kun 2 terminaler, for å koble opp spolene inne i kassa. 

Endret av HSD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med forbehold om å spørre veldig dumt nå, men hva er coiler på subber? :P

Er ikke noe dumt spørsmål, men det er enklest forklart med video, så anbefaler deg å søke på foreksempel voice coil på youtube. Kort fortalt er det at inne i subben, så har du ei vikling, dvs copperwire som er tvinna rundt og rundt. Sender man strøm igjennom dette, får man magnetisme og i en høytaler skaper dette bevegelse/lyd.

Grunnen til at folk somregel kjører høytalerene sine i grus er at de sender for mye strøm, eller dårlige signal (klipping) igjennom denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enklest ivertfall, og du har jo kun 1 kanal uansett. Spørsmålet er derimot om du har 1 eller flere (2) coiler/spoler i din sub.

Når man kobler dette må man tenke på paralellkobling vs seriekobling av spolene, og hvordan dette påvirker impedansen i systemet. Som igjen påvirker hvordan forsterekeren oppfører seg. Får du for høy impedans så får du veldig lite effekt fra forsterkeren, får du for lav så er det ikke sikkert forsterekeren takler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...