D.Toft Skrevet November 1, 2015 Share Skrevet November 1, 2015 hvor store sikringer er det på den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 1, 2015 Forfatter Share Skrevet November 1, 2015 30A x 4. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet November 1, 2015 Share Skrevet November 1, 2015 30ampx4sikringerx14.3volt= 1716watt så 2800watt er den ikke. 1716watt er max. delt på 2 da får du rms watt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 1, 2015 Forfatter Share Skrevet November 1, 2015 Med tanke på at den aktuelle subwooferen har 500W RMS og 1000W peak, så duger det nok i massevis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet November 1, 2015 Share Skrevet November 1, 2015 CV VMAX 122.2 *12" Dual 2 Ohm VMAX Series Subwoofer *Power Handling: Peak: 1000 watts/500RMS *Impedance: Dual 2 ohm *Polypropylene composite cone woofer for the perfect weight to strength ratio *Wide rubber surround *Radial contact convex domes design minimizes cone flex and reduces distortion *Window framed venting draws cool air directly to the voice coil for increased power handling *Dual linear rolled spiders for unmatched assembly cone control at all volumes *2.5" Dual 2 ohm high-grade voice coilsO2 Cast technology increases basket strength while lowering basket resonance for increased performance and quality *Sensitivity: 86.2 dB *Cutout Dimensions: 11-1/4" *Mounting Depth: 6-3/4" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet November 1, 2015 Share Skrevet November 1, 2015 (endret) Med den subben der havner du på enten 1 eller 4 ohm. Tror ikke forsterkeren takler 1 ohm, og kjapt googlesøk sier at forsterkeren leverer 420 rms i 4 ohm. Watt hysteriet skal du derimot ikke se deg blind på, som Thundercoil nevner fungerer nok dette helt flott til ditt bruk. Anbefaler derimot å bruke litt tid på å bygge ei skikkelig kasse, det har mye mere å si enn at du kanskje ikke får utnytta subben helt mtp watt. Endret November 1, 2015 av HSD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 1, 2015 Forfatter Share Skrevet November 1, 2015 Dette blir bare et midlertidig oppsett, så er ikke supernøye enda. Skal ha 15" i custom kasse senere + diverse annet snacks. Akkurat nå skal jeg bare skaffe en billig 1DIN slik at jeg får flere tilkoblingsmuligheter, også koble opp en subwoofer med mono baki, slik at jeg får litt mer bass til lyden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 3, 2015 Forfatter Share Skrevet November 3, 2015 Med den subben der havner du på enten 1 eller 4 ohm. Tror ikke forsterkeren takler 1 ohm, og kjapt googlesøk sier at forsterkeren leverer 420 rms i 4 ohm. Forresten, dette med ohm. Selvfølgelig vet jeg ikke hva dette er heller Men hvis den ikke takler 1 ohm, må jeg koble den til forsterker på en annen måte eller ordner den det selv, på en måte? Altså, er det forskjellige måter å koble for forskjellige ohm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 18, 2015 Forfatter Share Skrevet November 18, 2015 Hentet i dag en forsterker til, da jeg vurderer å bruke den i stedet for ADS'en. Er en Dynabel BF4501 monoblokk. Skal levere 1200W RMS i 1 Ohm. Skal da brukes på overnevnte CV-sub. Hva tenker dere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaptainSexy Skrevet November 19, 2015 Share Skrevet November 19, 2015 1200 RMS er mer enn bra nok for ett element som trenger bare 500 RMS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 20, 2015 Forfatter Share Skrevet November 20, 2015 Ja, brukte den jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå