vegard89 Skrevet November 2, 2015 Skrevet November 2, 2015 (endret) Hei. Fikk idag min bmw scanner v1.4.0. Har aldri brukt dette tidligere. Så fikk opp en del feilkoder. Feks dette her, er dette koder som har vært der tidligere som med andre ord ikke er noe å bry seg om? Siden det står shadow memory? Bilen var jo som sagt på lakkering tidligere i sommer og da har dem vel tatt av begge framdører. Så det er sikkert grunnen til at det står som en feilkode? SRS -> Shadow-memory: 05/40 - Side airbag, front left door, resistance too high 06/40 - Side airbag, front right door, resistance too high IKE -> 87/81 - Body bus (K-bus) LCM -> 22/3F - HVAC, front load sensor, short circuit to ground 24/3F - HVAC, rear load sensor, short circuit to ground Shadow-memory: 33/0B - Sidelight, front right 41/02 - Low beam, right 45/24 - Sidelight 2, rear right 47/23 - Sidelight 3, rear right ZKE -> Shadow-memory: 90/24 - Battery Voltage: Open circuit SZM -> Shadow-memory: 05/3F - Seat heating Lower voltage recognised ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Også lurer jeg på om noen kan forklare dette for meg? Har prøvd å bytte ut en lambda tidligere som jeg fikk feil på. Men nå er det jo enda mere feil innafor lambda sensorene. ERRORS DETAILS - DTC(hex)/PARAM(hex)---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------DME -> BE/F8 - Insufficient heat output, oxygen sensor after catalyst, bank 1, sensor heater faulty D7/B2 - Oxygen sensor after catalyst, bank 1, no signal, rich mixture voltage not reached 98/B4 - Oxygen sensor voltage after catalyst, bank 1, open circuit 4F/F4 - Oxygen sensor heater after catalyst, bank 1, open circuit Shadow-memory: BE/F8 - Insufficient heat output, oxygen sensor after catalyst, bank 1, sensor heater faulty D7/B2 - Oxygen sensor after catalyst, bank 1, no signal, rich mixture voltage not reached 98/B4 - Oxygen sensor voltage after catalyst, bank 1, open circuit 4F/F4 - Oxygen sensor heater after catalyst, bank 1, open circuit 5A/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 1, signal line, short circuit to negative 5B/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative 5D/12 - Exhaust temperature after catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative 34/02 - Solenoid valve, exhaust flap, short circuit to negative or open circuit Noen som har formening om dette: EWS -> 0F/3F - Power on reset LEW -> 05/03 - EEPROM defective 0C/AD - CAN-Bus off A/C -> 11/02 - Relay Rear window defogger Setter stor pris på all hjelp fra dere. Mvh. Vegard Endret November 2, 2015 av vegard89
Otis Skrevet November 2, 2015 Skrevet November 2, 2015 Ta en screenshot eller kopier alle feilkoder, sli kdu nå har gjort Slett alle feilkoder, kjør en tur og les av på nytt. De du får opp da er reelle.
vegard89 Skrevet November 2, 2015 Forfatter Skrevet November 2, 2015 Okei. Da skal jeg gjøre det. Takk for hjelpen
Otis Skrevet November 2, 2015 Skrevet November 2, 2015 Kunne nok ha skrevet mye om de feilene du har, men de er vel neppe riktig.
vegard89 Skrevet November 2, 2015 Forfatter Skrevet November 2, 2015 (endret) Slettet feilkodene før idag og tok deretter en liten kjøretur. Kom hjem igjen og tok en ny diagnose og følgende står nedenfor ved di bildene jeg har lagt ved. Ble noe bedre, men fortsatt noen feilkoder som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Nå skal det sies at jeg heller ikke har noen varsel lamper i instrumentet. Endret November 2, 2015 av vegard89
Otis Skrevet November 2, 2015 Skrevet November 2, 2015 Bilde to er jo selvforklarende, lambda etter katalysator på bank 1, som er sylinder 1-3. Bilde tre er ingen feil nå. Bilde fire aner jeg ikke.
vegard89 Skrevet November 2, 2015 Forfatter Skrevet November 2, 2015 (endret) Takk for svar. Ja er 4 lambda totalt på denne. Så var usikker på hvilken av di som var deffekt. Men har ikke merket noe til verken høyt bensinforbruk, fusking eller dårligere effekt av motor? Okei så bilde 3 er ikke noe å bry seg om? Srs er i orden med andre ord? Bilde 4 får jeg evnetuelt prøve å google litt. Endret November 2, 2015 av vegard89
Otis Skrevet November 2, 2015 Skrevet November 2, 2015 SRSen virker mer som at du ikke fikk slettet feilkodene. Sånn typisk utkoblet feilmelding, uendelig motstand betyr ingenting der.
vegard89 Skrevet November 2, 2015 Forfatter Skrevet November 2, 2015 (endret) Ok. Ja men det er bra. Angående bilde nr 4 så Hadde jeg noe tull med framlysene tidligere i sommer med at lampene justerte seg ned og opp hele tiden som en jojo. Men etter vi sprayet elektrorens på kontaktene under bilen så har det vært bra siden. Men om det viser seg å være feilkoden så er det jo litt rart at jeg ikke får sletten den da. Så kan vel neppe være det Endret November 2, 2015 av vegard89
Otis Skrevet November 2, 2015 Skrevet November 2, 2015 Det er shadow feil, så de slettes på en annen måte i INPA ihvertfall. Vet ikke BMW scanner kan slette de?
vegard89 Skrevet November 3, 2015 Forfatter Skrevet November 3, 2015 Di på bilde nr 4 er vel ikke shadow feil? er jo røde? eller tar jeg feil nå.
Otis Skrevet November 3, 2015 Skrevet November 3, 2015 Øhh, neida, du har rett. Verre med meg Så/Tenkte feil jeg.
Alpejohn Skrevet November 3, 2015 Skrevet November 3, 2015 Bilde 4:HVAC - Headlight vertical aim controlTrøbbel med sensor fremme og bak..Enten er de gåen eller så er det brudd i ledninga. Lyser lysa dine veldig lavt nå eller?
vegard89 Skrevet November 3, 2015 Forfatter Skrevet November 3, 2015 (endret) Nei di gjør ikke det heller. Den tar alltid den lyssjekken Ned og opp før start. Så står ganske rett etter det jeg kan se. Hva kan det være da a tru? Ser ut til å virke som det skal værtfall Endret November 3, 2015 av vegard89
vegard89 Skrevet November 4, 2015 Forfatter Skrevet November 4, 2015 (endret) Bilde to er jo selvforklarende, lambda etter katalysator på bank 1, som er sylinder 1-3. Bilde tre er ingen feil nå. Bilde fire aner jeg ikke. Kom faktisk på at denne byttet jeg her i fjord vinter som var. Kjøpte den på ebay den gangen. Men kan det være at den har gått føyken allerede? Litt merkelig at en sånn sensor ikke skal holde 1 år enn gang men Dette er den gamle tråden og ut ifra den så skiftet jeg den etter katalysator syl 1-3: http://bimmers.no/topic/792364-trenger-hjelp-til-en-feilkode-bmw-e46-m54b22/ Endret November 4, 2015 av vegard89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå