morty92 Skrevet November 16, 2015 Share Skrevet November 16, 2015 Har en 2006 bmw 118d. i det siste har det kommet en rar lyd, samme lyd som om ett hjullager skulle vært ødelagt. Men det rare er at når jeg trykker inn clutchen så blir lyden borte. Feks om jeg kjører i 80-90 så shauer det ganske godt, men når jeg trykker inn clutchen så blir det stille. Noen som vet hva som kan være feil?takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet November 16, 2015 Share Skrevet November 16, 2015 Utløserlager da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet November 16, 2015 Share Skrevet November 16, 2015 Differensial bak... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty92 Skrevet November 16, 2015 Forfatter Share Skrevet November 16, 2015 Hm, får håpe det ikke er diffen. noen måter å sjekke dette på ? Får håpe det er ett utløserlager som lagunilla sier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet November 17, 2015 Share Skrevet November 17, 2015 Hm, får håpe det ikke er diffen. noen måter å sjekke dette på ? Får håpe det er ett utløserlager som lagunilla sier Lite sannsynlig, utløselager lager ikke hastighetsavhengig lyd. Kjør bilen med bakhjulene i luften, samtidig som noen lytter på differensial. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet November 17, 2015 Share Skrevet November 17, 2015 Her holder jeg også en finger på utløserlageret..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet November 17, 2015 Share Skrevet November 17, 2015 nå er vel ikke disse bilen veldig kjent for å ha kjempe bra diff, mange av disse diffa havarerer jo allerede på 80-90 tusen km. som nevnt over, heis bilen opp i bukk å få noen til og lytte, den ene jeg bytta på var så dårlig så den trengte jeg bare å tørne for å kjenne at her var dett no alvorlig muffens, den hadde gått 130.000 mener jeg det var Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty92 Skrevet November 17, 2015 Forfatter Share Skrevet November 17, 2015 (endret) ok, skal til en kompis som har løftebukk imorgen. Må kjøpe ny diff da? eller er det mulig å bytte noen lager eller lignende? Det som er rart er at jeg syns lyden kun kommer fra høyre side. Endret November 17, 2015 av morty92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty92 Skrevet November 17, 2015 Forfatter Share Skrevet November 17, 2015 (endret) Var ut å kjørte iste, og nå er lyden der selv om jeg setter den i fri i fart eller trykker inn clutchen.. Spørs om det kan være ett hjullager, men før var lyden bare bilen var i gir i fart. Endret November 17, 2015 av morty92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet November 17, 2015 Share Skrevet November 17, 2015 ok, skal til en kompis som har løftebukk imorgen. Må kjøpe ny diff da? eller er det mulig å bytte noen lager eller lignende? Det som er rart er at jeg syns lyden kun kommer fra høyre side. nei, vanligvis så er hele diffen mos, kronhjul og pinjong å alt som heter lager, dvs ny diff. den kosta 19 tusen på gs mener jeg. relativt kurant jobb å bytte så lenge bolta i difflokk/oppheng løsner, men du kan være heldig at det bare er et hjul lager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318iAT Skrevet November 17, 2015 Share Skrevet November 17, 2015 Har nettop byttet diff lagre på min 118i, kjøpte et sett på ebay : http://www.ebay.com/itm/191097498297?_trksid=p2057872.m2749.l2648&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Helt lydløs nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty92 Skrevet November 17, 2015 Forfatter Share Skrevet November 17, 2015 Såppas ja Hvordan var lydene til deg før du bytta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318iAT Skrevet November 17, 2015 Share Skrevet November 17, 2015 En varierende during, jeg trodde at det var hjull. først meeen var nok lagrene i diff Men ellers var resten av diff helt fin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
And-reas Skrevet November 17, 2015 Share Skrevet November 17, 2015 Har/ hadde du også høy "klikkelyd" i det du skiftet fra f.eks. revers til 1.- gir? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty92 Skrevet November 17, 2015 Forfatter Share Skrevet November 17, 2015 Nei, ingen andre lyder en det som minner meg om lagerstøy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå