André Sundal Skrevet Desember 3, 2015 Share Skrevet Desember 3, 2015 HeiKjøpte ein ny BMW 5-serie e39 her for omlag ei veke sida, med ein aldri so liten oljelekkasje. Hadde med bil-kyndige folk som konstaterte at det er veivhusventilasjon som er tett.Hadde den på verksted for å få dette fikset, men blei då ringt av verkstedet som sa at slangen var tett/hull på og de ville bytte denne først for å deretter gi det nokon dager for å sjekke om dette løyste problemet. Reparasjonen kom på 2600kr. Løftet opp bilen på bukk og kiket under etter nytt oljesøl/lekkasje og til min skuffelse var det plenty med olje i og rundt. Den må nok då tilbake på verksted å få byttet heile veivhusventilasjon(minus røret)Noen som har peiling på hva som evt er en reel pris for slikt arbeid? Er fryktelig lite bil-kyndig og føler eg lett kan bli lurt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 3, 2015 Share Skrevet Desember 3, 2015 Om det er tett kan du jo enkelt sjekke selv: For å sjekke om syklonfilteret er tett (veivhusventilasjon) - start motoren når den er varm nok til å ha jevn gange, skru av oljepåfyllingslokket - om motoren tydelig endrer turtall, er veivhusventilasjonen i orden. Er det ingen forandring i lyd/motorgange, er filteret tett. Da må det skiftes før toppakningen ryker, noe som skjer ganske snart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André Sundal Skrevet Desember 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2015 Om det er tett kan du jo enkelt sjekke selv: For å sjekke om syklonfilteret er tett (veivhusventilasjon) - start motoren når den er varm nok til å ha jevn gange, skru av oljepåfyllingslokket - om motoren tydelig endrer turtall, er veivhusventilasjonen i orden. Er det ingen forandring i lyd/motorgange, er filteret tett. Da må det skiftes før toppakningen ryker, noe som skjer ganske snart. Hei! Takker for rask tilbakemelding! Topppakningen på veivhusventilasjon eller sjølve motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 3, 2015 Share Skrevet Desember 3, 2015 (endret) Hei! Takker for rask tilbakemelding! Topppakningen på veivhusventilasjon eller sjølve motoren? Det finnes bare en toppakning, motor. Endret Desember 3, 2015 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André Sundal Skrevet Desember 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2015 Det finnes bare en toppakning, motor. Der ser du min kunnskap om bil. Noen anelse om kva ein reprasjon av veivhusventilasjon evt kan koste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 3, 2015 Share Skrevet Desember 3, 2015 Der ser du min kunnskap om bil. Noen anelse om kva ein reprasjon av veivhusventilasjon evt kan koste? Har ingen aning. Er veldig enkel jobb egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André Sundal Skrevet Desember 3, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2015 Har ingen aning. Er veldig enkel jobb egentlig. Ok, takker for hjelpen! Sjekket forresten trikset ditt no nettopp. Startet bilen, ventet til den var varm og skrudde opp påfyllings-lokket og det var ingen endring i turtall i det heile. Like stabil med og uten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Desember 4, 2015 Share Skrevet Desember 4, 2015 Du mener vel toppdekselpakning. At toppakning ryker skal vel litt mere til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
André Sundal Skrevet Desember 9, 2015 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2015 Reparasjonen kom på omlag 8000,- for den som lurte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Desember 9, 2015 Share Skrevet Desember 9, 2015 Kan godt stemme det. Rundt 8000,- forlangte di der jeg hørte også. André Sundal reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 9, 2015 Share Skrevet Desember 9, 2015 Er ikke så uvanlig pris det, nei. Jeg gjorde det selv og betalte ca 2600-3000 bare i deler, og med tanke på at det fint er 2-3 timer arbeid for noen erfarne. Selv brukte jeg 5 timer med et ekstra sett med hender, og da hadde jeg aldri gjort det før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Desember 10, 2015 Share Skrevet Desember 10, 2015 Står ikke hvilken motor du har, men på M47d20 (520d/320d) må man ha av dysene for å bytte toppdekselpakning,så hvis det ble dyrt er det ikke så rart. Mener å huske det bare kosta en tusenlapp eller så i rep på m43b19 (3-serien). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Desember 10, 2015 Share Skrevet Desember 10, 2015 Han snakket om VHV, ikke toppdekselpakning VHV må man jo av med hele innsuget (med mindre du vil ha det veldig kronglete) for å bytte, derfor det tar tid. Regner med at det er M52 eller M54, de har samme prosedyre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Desember 10, 2015 Share Skrevet Desember 10, 2015 Han snakket om VHV, ikke toppdekselpakning VHV må man jo av med hele innsuget (med mindre du vil ha det veldig kronglete) for å bytte, derfor det tar tid. Regner med at det er M52 eller M54, de har samme prosedyre.Refererte til Vegard89 sitt svar vegard89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Desember 10, 2015 Share Skrevet Desember 10, 2015 (endret) Ja utifra m54 så anbefales det å ta av innsug pga dårlig plass. Men er vel noen som klarer det uten og ta det av. Men da blir det vel sånn passe trangt Endret Desember 10, 2015 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå