Gå til innhold

Bestillt ny 330E Nr.3 i landet. Trenger hjelp til å velge utstyr. Video 0-100 s7.


chrisen
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, jeg mente egentlig først og fremst firehjulstrekk.. Regnet med at BMW kaller alle sine firehjulstrekk-systemer for xDrive, på lik linje med Audi med sine quattro´er, uavhengig om det er haldex eller torsendrift. :) Men forstår hva du mener! i8 kjenner jeg ikke så godt til mtp hvordan systemet fungerer, men de operer med firehjulstrekk på både 225xe og i8 så fungerer det vel som en "vanlig" firehjulstrekk mtp fremkommelighet på normal kjøring. Først og fremst viktig i forhold til å komme seg i gang i bakker og slikt.. Ihvertfall i et land som Norge, og for oss som holder til litt på "fjellet" er det greit med slikt! :)

Nettopp, A3 og Q3 har jo ikke Torsen som sine storebrødre, men bruker brandingen "Quattro" allikevel.

Slik har BMW plukket opp hansken og bruker nå sin "X-drive" i F48, den nye X1.

Til tross for at dette er en Haldex 5 løsning og har en fundamentalt annen konstruksjon enn AWD konstruksjonen X-drive.

Hadde vært spennende å sett BMW sin X-drive vs nye X1 vs 225xe, jeg holder en knapp på førstnevnte ifht fremkommelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært spennende å sett BMW sin X-drive vs nye X1 vs 225xe, jeg holder en knapp på førstnevnte ifht fremkommelighet.

Kunne jeg tenkt meg å se også, men en sånn test blir vel veldig påvirket av dekkdimensjonen som er standard på den aktuelle modellen og da tipper jeg at nye X1 og 225xe sine smalere dekk vil utjevne fordelene som en "ordentlig" xDrive kanskje burde ha. Kan hende at resultatet blir overraskende.

Da jeg kjørte Subaru Legacy uten noe antispinn eller stabilisering opplevde jeg et par ganger å kjøre enkelt opp bakker der avanserte Audi Quattro med Torsen og all mulig elektronikk måtte gi opp. Jeg hadde 185-dekk mens de sikkert hadde 235 eller 245 og jeg tror det gjorde stort utslag på fremkommeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hørt noe mer om x-drive annet enn at det ikke var tilgjenglig per dags dato i allefall.

Når det kommer til effekt så skal samtlige 252hk være tilgjenglig til enhver tid da bilens programmer ikke tillater at batteriet blir utladet mer enn til en gitt grense. Så trakker en flatt skal alltid bensin og elmotor være tilgjenglig med full kraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha prøvekjørt en Golf GTE har jeg lagt fra meg alt negativt om hybrid.

Sammenligner man Golf GTI og GTE er de i daglig kjøring nesten like sprek. Skyvet elmotoren tilfører bensinmotoren på lave turtall er en perfekt kombo.

Har virkelig tro på at 330e er en kanon bil, og at det de neste årene kommer mye gøyere hybridbiler fra andre.

De som har kjørt Toyota hybrid, må for all del aldri sammenlignde det med andre merker. De er forferdelige iforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på det tekniske her, men forstår det slik at under normal kjøring/pådrag vil bensin motor lade batteriet og opprettholde en gitt prosent batteristand slik at når en gir kickdown skal det alltid være nok strøm til å kjøre elmotor med full kraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2TE Automat med girhendler 5.000

 

Da jeg kjøpte bilen jeg har nå, var jeg ganske så irritert over prisen på dette tillegget. Kr 5.000 er sykt mye for å få hendler bak rattet (som jeg likevel betalte). I går oppdaget jeg at 330e endelig har dukket opp i prislisten på bmw.no, og da så jeg at girhendlende endelig har blitt priset litt mer edruelig. 2TE står oppført med en pris på kr 1.340. Dette bør du ta opp med forhandleren...

 

Selve bilprisen mangler forresten fortsatt i prislisten. Den står også oppført med kr 95.000 i engangsavgift, noe som er helt på vidda. Med de tallene de opererer med, skal ikke engangsavgiften utgjøre mer enn kr 17.500 i 2016. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk katalog og prisliste på m-performance deler i dag. Usikker på om jeg skal beholde den orginale looken eller gjøre noen små endringer? Har i allefall bestemt meg for eksos og Mppk dersom det går på 330e. Fikk først svar på dette over nyttår.

Ellers kunne jeg tenkt meg en sånn liten spoiler på bagasjelukene i bilens farge. Her koster m-performance sin i matt sort 1800kr pluss lakk og montering. Ser du får disse ferdig lakket på ebay til 700kr så lurer på om det kan være like lurt.

Men er noe med følelsen av å hente en fiks ferdig flett ny bil på butikken som gjør at en gjerne betale 4000kr for noe man kan få til 1000lappen ett annet sted.

Noen forslag til hva dere ville valgt av tilbehør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeez! De vet å ta seg godt betalt her til lands. Den gir riktignok bilen et unikt utseende, for dem som liker den slags. En kollega av meg har den lille "spoileren" på bakluken på hans F10. Det er jo en veldig diskret detalj, men som likevel setter sitt preg på inntrykket. Jeg hadde nok vurdert den også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk katalog og prisliste på m-performance deler i dag. Usikker på om jeg skal beholde den orginale looken eller gjøre noen små endringer? Har i allefall bestemt meg for eksos og Mppk dersom det går på 330e. Fikk først svar på dette over nyttår.

Ellers kunne jeg tenkt meg en sånn liten spoiler på bagasjelukene i bilens farge. Her koster m-performance sin i matt sort 1800kr pluss lakk og montering. Ser du får disse ferdig lakket på ebay til 700kr så lurer på om det kan være like lurt.

Men er noe med følelsen av å hente en fiks ferdig flett ny bil på butikken som gjør at en gjerne betale 4000kr for noe man kan få til 1000lappen ett annet sted.

Noen forslag til hva dere ville valgt av tilbehør?

Hvor fikk du katalog/prisliste fra? Kan det bestilles elektronisk? Jeg har vært "smart" og kjøpt meg 3er uten M-sport, så jeg lurer på en del priser på ettermontering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katalog fikk jeg på jæger, priser får du på forespørsel. Jeg bare spurte etter pris på alt om fikk komplett tilbud spesifisert.

Fikk pris på å montere M-sport på ene F10en min og det kom på nesten 50 000. Dette var på den tiden det ikke fantes uorginalt. Så da byttet jeg heller inn bilen i en ny med M-sport med mer. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...