Gå til innhold

DIY - Koding, diagnose, batteri registrering, DPF regen ++


mowz
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Hvilke Wi-Fi-adaptere bruker dere? Originalt til carly for BMW eller et random på eBay?

Bruker en gammel PC med 25 min batteritid og inpa med en blanding av tysk og engelsk språk til diagnose nå, så skulle gjerne testet Carly for å se om det fungerer bedre :D

Kan man forresten se forventet levetid på DPF og tvinge start av regenerering med Carly?

Endret av Mjukas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det fler som har sendt pm med spørsmål og som ønsker henvisninger for oppsett til sin bil så ikke nøl med det for de som lurer på noe ☺

 

Kom til å tenke på noe, kan man overvåke og aktivere regenerering av DPF på F modeller med den? 

Og står på nettsiden dems at koding av F serie skal lanseres i slutten av 2015. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mjukas: Bruker original Carly adapter ja, det er da ikke Wi-Fi til Android men Bluetooth. Disse koster jo ingenting. Wi-Fi adapter er for Apple produkter og disse koster litt mer men er bare snakk om en 400kr.

 

Nå har forresten Generasjon 2 kommet med nye funksjoner så anbefaler og kjøpe denne. Det er for eksempel mulig å la den stå i hele tiden og det er av/på bryter på adapteren. Tenker kanskje å bestille denne selv.

 

Ja ikke noe å tvile på, deilig å slippe å måtte dra med PC inn i bilen med lader osv. Har kan du evt sitte inne i huset så lenge det er innenfor rekkevidde...

 

Ja du kan se sotmengde, motstand (difftrykk) over filteret og 'requeste' regenerering.

 

ahj: Ikke foreløpig men det er en av tingene de jobber mye med nå så tipper funksjonalitet på F modeller er rett rundt hjørnet. Det er i alle fall det David fra Carly sier. Jeg har også foreslått en del ekstra funksjonalitet så får vi se om noe av det kommer om ikke så lenge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har windowstelefon så blir nok Carly på ipaden jeg fikk av madammen til jul, men er nok lett verdt det å koste på seg de hundrelappene det koster :)

 

Kan man bruke adapterne til andre apper også? F.eks. torque eller lignende, så man kan lese av feilkoder på andre merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, som sagt de er litt dyrere de Wi-Fi adapterne men fremdeles ikke dyre. Kjapp levering også!

 

Det skal fungere selv om jeg ikke har testet det selv enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, som sagt de er litt dyrere de Wi-Fi adapterne men fremdeles ikke dyre. Kjapp levering også!

 

Det skal fungere selv om jeg ikke har testet det selv enda!

Blir fort 750 kroner inkludert MVA før eventuelle fortollingsavgifter. Litt dyrt, men noe må man jo bruke studielånet på :P

Vurderte å kjøpe et adapter av alternativt merke, men det er mange rare erfaringer rundt omkring. Noen virker ikke i det hele tatt, noen somvirker litt, og noen virker nesten som de skal, men mangler kontakt med noen moduler. 

 

Stod et sted på nettsiden at adapteret kun var til BMWer og Carly, men kan vel ikke skade å teste om det funker i andre biler også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg ikke en tusenlapp er så mye for såpass mye funksjonalitet som er skreddersydd for BMW og noe som fungerer bra men ja, noe må du bruke studielånet på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg ikke en tusenlapp er så mye for såpass mye funksjonalitet som er skreddersydd for BMW og noe som fungerer bra men ja, noe må du bruke studielånet på :smile:

I forhold til hva man får er det absolutt verdt det, ble bare litt fristende å kjøpe et billigere adapter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det skal være mulig ja, har ikke testet det selv men det skal være mange valgmuligheter.

 

Generasjon 2 skal fungere på denne ja. Det er kun litt ekstra funksjonalitet på gen 2 ellers mye det samme.

 

Sjekk denne link for model kompabilitet:

http://support.mycarly.com/knowledge-base/what-with-my-model/?htm_source=home&utm_medium=direct&utm_campaign=home

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...