Gå til innhold

Ettermontere elektriske seter E39 Facelift --> Facelift


Bækkmann
 Share

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg sportsseter med varme og el-styring. 02mod seter. skal inn i 02modell med manuelle seter og varme.

Ja, jeg har lest Saltkjelen sitt inlegg på dette, og memory funksjon er ikke nødvendig  :bmw:

Så jeg vil gjerne utføre jobben så ordentlig som mulig, altså som det orginalt skal være. Kan noen avkrefte/bekrefte disse påstandene, og eller svare på noen spørsmål? :P

 

Setene trenger KUN 12V for at el-styring skal fungere. Nøytral + jord?

 

30A sikring ligger bak hanskerom for begge seter? isåfall, navn på sikring?

 

Hvor finnes koblingsskjema?

 

Hvor legges kabel til sikringsboks?

 

Setene og bilen har gul kontakt. Hvilken pinne skal 12V inn på?

 

Er det noe mer jeg bør vite mtp. airbag, beltestrammer osv?

 

Vil også nevne at jeg aldri har tuklet med el-anlegg i bil før, så erfaring mangler!

Jeg ser det er flere som lurer på akkurat dette, så jeg vil gjerne lage en steg for steg DIY, slik at det skal være enkelt for nestemann. Har alltid sagt at alt er enkelt når man kan det :) Takker på forhånd for svar!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det, tror det blir fast strøm, bilen MÅ ut av verkstedet i kveld så ahr ikke tid til å spekulere mer... Se bildet jeg la ved, det er sånn pluggen ser ut. (føreside.) Den tykke må jo være strøm til varme? er det jording?  

post-84937-0-52222400-1452361007_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den jeg må trekke opp. Jeg gir setene fast strøm fra batteriet med det første. Pressa inn en kabelsko, håper det passer. Så ut som litt spesielle kabelsko orginalt. Må vel innom huggern å se litt

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bygd om selv fra manuelle seter uten varme til el. seter med memory og varme. Du kan ta pluss fra under passasjer setet fra hovedsikringa, og inn på pin 13 hvis jeg husker 100%. Altså kabelen må være av samme tykkelse som den jordings kabelen du har der eller så kan du dra ut den kontakten som sitter på setet, den sitter bare med klips og derfra kan du se hvor pluss skal.

 

 

Det ligger diagrammer på BMW-planet.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...