Bækkmann Skrevet Desember 28, 2015 Share Skrevet Desember 28, 2015 Har nettopp kjøpt meg sportsseter med varme og el-styring. 02mod seter. skal inn i 02modell med manuelle seter og varme. Ja, jeg har lest Saltkjelen sitt inlegg på dette, og memory funksjon er ikke nødvendig Så jeg vil gjerne utføre jobben så ordentlig som mulig, altså som det orginalt skal være. Kan noen avkrefte/bekrefte disse påstandene, og eller svare på noen spørsmål? Setene trenger KUN 12V for at el-styring skal fungere. Nøytral + jord? 30A sikring ligger bak hanskerom for begge seter? isåfall, navn på sikring? Hvor finnes koblingsskjema? Hvor legges kabel til sikringsboks? Setene og bilen har gul kontakt. Hvilken pinne skal 12V inn på? Er det noe mer jeg bør vite mtp. airbag, beltestrammer osv? Vil også nevne at jeg aldri har tuklet med el-anlegg i bil før, så erfaring mangler! Jeg ser det er flere som lurer på akkurat dette, så jeg vil gjerne lage en steg for steg DIY, slik at det skal være enkelt for nestemann. Har alltid sagt at alt er enkelt når man kan det Takker på forhånd for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bækkmann Skrevet Januar 4, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2016 Bump! Setene skal inn til helga, greit med litt info før jeg begynner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bækkmann Skrevet Januar 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 8, 2016 Bumper igjen. Har en kontakt jeg ikke aner hvor skal.. Rett ved beltestrammer pluggen. Noen som vet? Raskt svar hadde vært topp, bilen må ut fra verkstedet før helga... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Januar 8, 2016 Share Skrevet Januar 8, 2016 Er nok beltevarsler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bækkmann Skrevet Januar 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2016 Sånn som piper og styrer om du ikke har på selene? Isåfall, bilen min har ikke det så det er vel bare å la vær å plugge i da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Januar 9, 2016 Share Skrevet Januar 9, 2016 Ja, jeg gjorde det sammen:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bækkmann Skrevet Januar 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2016 Fant nettopp ut at det er for beltevarsling ja, noe som ikke er vanlig på europeiske e39'er, kun biler fra det amerikanske markedet.. merkelig... Uansett! Hvor bør jeg hente strøm fra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Januar 9, 2016 Share Skrevet Januar 9, 2016 Har du lest litt her? http://bimmers.no/topic/609444-bytte-av-seter-i-e39/page-1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bækkmann Skrevet Januar 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2016 Har det. Men finner ikke noe konkret svar.. Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Januar 9, 2016 Share Skrevet Januar 9, 2016 Du kan hente strøm fra batteriområdet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bækkmann Skrevet Januar 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2016 Skjønner det, tror det blir fast strøm, bilen MÅ ut av verkstedet i kveld så ahr ikke tid til å spekulere mer... Se bildet jeg la ved, det er sånn pluggen ser ut. (føreside.) Den tykke må jo være strøm til varme? er det jording? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Januar 9, 2016 Share Skrevet Januar 9, 2016 Den store brune er jording. Hvit/blå og hvit/gul er til varme, og de gule er til beltestrammer. hvor er strøm ledningen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bækkmann Skrevet Januar 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2016 Det er den jeg må trekke opp. Jeg gir setene fast strøm fra batteriet med det første. Pressa inn en kabelsko, håper det passer. Så ut som litt spesielle kabelsko orginalt. Må vel innom huggern å se litt Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Januar 10, 2016 Share Skrevet Januar 10, 2016 Ok, trodde kontakta var fra setet. Da er det bare å legge opp kabel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet Januar 10, 2016 Share Skrevet Januar 10, 2016 Har bygd om selv fra manuelle seter uten varme til el. seter med memory og varme. Du kan ta pluss fra under passasjer setet fra hovedsikringa, og inn på pin 13 hvis jeg husker 100%. Altså kabelen må være av samme tykkelse som den jordings kabelen du har der eller så kan du dra ut den kontakten som sitter på setet, den sitter bare med klips og derfra kan du se hvor pluss skal. Det ligger diagrammer på BMW-planet.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå