CaptainSexy Skrevet Januar 1, 2016 Share Skrevet Januar 1, 2016 Godt nytt år folkens! I går rett før jeg skulle dra i nyttårslag så ville ikke bilen starte.. Motoren går rundt og har strøm.. Kjimer jeg den lenge nok lukter det litt bensin, så pumpen virker. Dagen før skulle jeg flytte litt på bilen, ca 20 sekunder bare.. Og etter det har det vært død.. Har lest litt at E39 kan drukne pluggene ved veldig kort kjøring. Så jeg satt i gang for å skru de ut, men skjønte for at jeg har alt for korte piper. Må kjøpe tennplugspiper i morgen(Hvor mine har blitt av vet jeg ikke) Har noen hatt lignende problem? Også noen tips til hvilken plugger jeg bør kjøpe? Og hvor stor/liten pipe må jeg ha for å få de ut? Har aldri byttet på E39 før.. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 1, 2016 Share Skrevet Januar 1, 2016 Hadde lignende problem når jeg flyttet bilen kjapt på kald motor en gang. Prøvde mange ganger, og til slutt så funket det med å la starteren gå rundt mens jeg prøvde å gasse litt. Til pluggene funker Biltema sin pluggnøkkel helt fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Januar 1, 2016 Share Skrevet Januar 1, 2016 Har du prøvd å vri om nøkkelen og holde bånn gass i 30 sekunder? Står vel oppført som en prosedyre i håndboka om man ikke får start. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaptainSexy Skrevet Januar 1, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2016 Jupp har prøvd det, men den får ikke nok gnist tror jeg.. Prøvde å kjøre den lenge på starteren, men endte opp med dødt batteri.. Bytter alle pluggene i morgen, så får vi se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Januar 1, 2016 Share Skrevet Januar 1, 2016 (endret) Skjedde min m50 motor og. Ut med plugger, bytt eller brenn vekk bensina som ligger rundt der. Du behøver jo bare en 16mm langkopp og forlenger.. Endret Januar 1, 2016 av bmwmann24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hNorstroem Skrevet Januar 1, 2016 Share Skrevet Januar 1, 2016 (endret) Ja har opplevd akuratt det samme, flyttet bilen fort, så ville den ikke starte neste dag. Skru ut plugger, tørk de tørr og så har du start skal du se Endret Januar 1, 2016 av hNorstroem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaptainSexy Skrevet Januar 1, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 1, 2016 Satser på det Skal bare få tak i en 16mm lang pipe så blir det bra! Hadde skrudd av alt slik at det var bare å skru ut tennpluggen, men da sa det stopp! Den var akkurat for kort... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CaptainSexy Skrevet Januar 2, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2016 Etter en god rens av tennpluggene startet bilen! De var dynket i bensin, så ikke noe rart den ikke ville fyre opp. Jeg måtte bruke en forlenger på ca en halvmeter før tennpluggene rikket på seg, de satt noe fryktelig! Var en utrolig deilig følelse når den endelig fyrte opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå