motormania Skrevet Januar 5, 2016 Share Skrevet Januar 5, 2016 Hei. Skal hente meg en 525 non vanos banebil prosjekt, som har vært brukt en gang på bane. er helt orginal bortsett fra sveisesperre og senkesett. Jeg lurer da på om d er noe enkelt man kan jøre for og plukke ut noen ekstra hester. Orker ikke turbokonvertere. Chip, 3toms eksos uten katalysator og powerfilter tenkte jeg at jeg skulle montere. Noe annet enkelt/billig man kan gjøre? Får man kjøpt grenrør fra motor billig noen plass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 5, 2016 Share Skrevet Januar 5, 2016 Billige sugehester? Finnes omtrent ikke. Billigste sugehester? Mer slagvolum. Mao er det billigste og mest effektive du kan gjøre å putte nedi en større sugemotor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motormania Skrevet Januar 5, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2016 Ja jeg hvet at sugetrimming på høyt nivå er svindyrt. Jeg lurte bare på om det fanntes noen annet billig og greit man kun gjøre utover chip, eksos og luftfilter. Dette blir et lavbudsjettsbygg. Kan jo i samme slengen spørre om d finns noen guider tips eller triks til stivere understell og mer svingradius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwDieselPower Skrevet Januar 5, 2016 Share Skrevet Januar 5, 2016 Dessverre så koster sugetrim skjorta vis du faktisk skal få mere power. Chip er som oftest bare tull og kjøpe siden den i 95% av tilfellene bare flytter turtallssperra. Eksosen henter du mest lyd,ikke effekt. Beste luftfilteret du kan kjøpe er k&n eller pipercross filter som passer i orginal luftfilterboksen. Så uten og bruke en del penger så får du dessverre lite eller ingen effektøkning, kanskje til og med det motsatte. Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motormania Skrevet Januar 5, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 5, 2016 Okey, får kansje ta me jobben med og turbokonverter då. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iittala Skrevet Januar 5, 2016 Share Skrevet Januar 5, 2016 (endret) Noen sugemotorer er enkle og trimme, andre ikke. Denne er meg bekjent ikke enkel å trimme uten å trykke luft inn i den. Så - billigste sugehester? Fjern så mye vekt du kan! Edit: hvorfor skal du øke svingradius forresten? Endret Januar 5, 2016 av iittala Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 5, 2016 Share Skrevet Januar 5, 2016 sugehk koster ca 1000kr hesten for ærlige hk. billigst blir som sakt å fjerne vekt, og evt øke utvekslingen i diffen, har du 3.6 så bytt til 4.1, da får du morsom aks, men dog litt lavere toppfart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Januar 6, 2016 Share Skrevet Januar 6, 2016 Helt enig. Mye billigere og fjerne vekt. Og den sveisa diffen er bare og hive. Det er bare dugende rett fram. Tenk først vekt, så en fornuftig utveksling på diffen og gjerne en quaife enhet i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Januar 6, 2016 Share Skrevet Januar 6, 2016 Helt enig. Mye billigere og fjerne vekt. Og den sveisa diffen er bare og hive. Det er bare dugende rett fram. Tenk først vekt, så en fornuftig utveksling på diffen og gjerne en quaife enhet i tillegg. eeeh, ja han har et lavbudget , så da bytter han sikkert ut en sveisa diff med en som har Quaife innmat. Som nevnt over, kansje en chip pga litt bedre register, å fjern al vekt som er overhodet mulig å fjerne, men noen fartsbølle blir det ikke uansett, men med et grenrør å en god chip samt skikkelig luftinntak så kansje du klarer "200" hk, å hvis du da klarer å slanke bilen et par hundre kilo, så hjelper jo det ganske så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motormania Skrevet Januar 11, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2016 Takk for flott respons. Har lært meg og kjøre 240i turboen på bane med sveisaspærre og syns det går fint. Dette blir et lavbudsjettsbygg for og ha noe og kjøre med på acr treffene mens volvoen bygges opp på nytt. Derfor har jeg ikke lyst å legge så mye tid og penger i den. Ja jeg er klar over at vekt er billige hester, så alt av unødvendi vekt skal ut og jeg har et par omp stoler og 4punktsseler som skal inn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
motormania Skrevet Januar 11, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2016 Svingradius var bare for og få litt mer å gå på da bilen skal driftes med. Men d er kansje rimeli grei svingradius på e34en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet Januar 11, 2016 Share Skrevet Januar 11, 2016 E34 har definitivt helt ok svingradius. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå