Christian Vatshelle Skrevet Januar 15, 2016 Share Skrevet Januar 15, 2016 Hei! Som siste utvei, ser jeg meg nødt til å spørre etter hjelp fra BMW-kyndige folk! Jeg har en E39 520IA som jeg ikke får strøm på i det hele tatt. Bilen hadde stått en stund, så jeg satt i et helt nytt batteri og fikk start på den. Den funket fint en hel helg før jeg satt den fra meg igjen i påvente av EU-Kontroll. Etter dette når jeg skulle flytte bilen var den helt død, reagerer ikke på andre batterier eller fulladet batteri. Virker som om den ikke får strøm fra batteriet, men med en gang jeg kobler til startkabler i motorrommet, kommer strømmen, men den er der bare helt til jeg tar av igjen startkablene. Den får ikke noe strøm fra batteriet i det hele tatt virker det som... Noen som har vært borti det samme, eller noen som eventuelt kan gi meg en pekepinn på hvor jeg må se etter løsninger? Setter stor pris på alle forslag! - Christian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 15, 2016 Share Skrevet Januar 15, 2016 Men er det slik at instrument lys og slikt fungerer? du bare ikke får start på bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Vatshelle Skrevet Januar 15, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 15, 2016 Men er det slik at instrument lys og slikt fungerer? du bare ikke får start på bilen? Når startkabler er koblet til i motorrommet. Det er akkuratt som om strøm og jordkabelen i bagasjerommet går ut i luften siden den ikke får strøm i det hele tatt... Sikringer ser ok ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Januar 15, 2016 Share Skrevet Januar 15, 2016 Høres jo ut som def batteri / batterier da. Dette siden alt funker med start kabler. Men har du ordentlig kontakt på batteri polene? Batteri kablene kan jo ikke "gå ut i luften", da hadde det ikke funket med startkabler heller.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Januar 15, 2016 Share Skrevet Januar 15, 2016 (endret) Dør bilen når du tar av startkablene? Isåfall har du en jordfeil virker det som. Altså at startkablene gir deg jordinga du behøver og bryter kretsen når du tar de av. Du må se over jordingspunktene, fra minus til chassis. Endret Januar 15, 2016 av bmwmann24 Kure reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Januar 15, 2016 Share Skrevet Januar 15, 2016 Se over jordkabel fra motor til chassi. Usikker på hvor du kan lokalisere din, men noen har under bil på pasasjerside. Jeg slet med at all strøm var borte på min e34. Bytta ut jordkabler mellom batteri og chassis og chassis til motor. Alt funker nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Vatshelle Skrevet Januar 16, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2016 Høres jo ut som def batteri / batterier da. Dette siden alt funker med start kabler. Men har du ordentlig kontakt på batteri polene? Batteri kablene kan jo ikke "gå ut i luften", da hadde det ikke funket med startkabler heller.... Nei, forstår egentlig det. Men det ene batteriet er helt nytt. Jeg får ikke start med startkabler, bare så det er sagt, jeg får bare strøm på bilen som lys, klimaanlegg og radio. Når jeg vrir om tenningen hører jeg bare et klikk fra et rele, så dimmer alle lysene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Vatshelle Skrevet Januar 16, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2016 Dør bilen når du tar av startkablene? Isåfall har du en jordfeil virker det som. Altså at startkablene gir deg jordinga du behøver og bryter kretsen når du tar de av. Du må se over jordingspunktene, fra minus til chassis. Den starter ikke i det hele tatt, nå jorder jeg den på motor da, så det er kontakt mellom motor og deler av strømnettet ihvertfall. Da må det jo være en jording fra bagasjerommet og frem som ikke er helt god? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Vatshelle Skrevet Januar 16, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2016 Se over jordkabel fra motor til chassi. Usikker på hvor du kan lokalisere din, men noen har under bil på pasasjerside. Jeg slet med at all strøm var borte på min e34. Bytta ut jordkabler mellom batteri og chassis og chassis til motor. Alt funker nå Ja, okei, jeg må nesten bare prøve meg frem tror jeg, selvom jeg kjenner motivasjonen er ganske på bunn for det akkurat nå, hehe! Men jeg får se om jeg finner noen jordingspunkter på nettet. Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sebb9 Skrevet Januar 16, 2016 Share Skrevet Januar 16, 2016 (endret) Høres jo ut som def batteri / batterier da. Dette siden alt funker med start kabler. Men har du ordentlig kontakt på batteri polene? Batteri kablene kan jo ikke "gå ut i luften", da hadde det ikke funket med startkabler heller.... Har ikke prøvd, men er ganske sikker på at bilen funker helt normalt med strøm kun gjennom startkabler og batteri kablene i luften, men du vil ikke kunne dra nok strøm til å starte den. Er vel ett jordingspunkt i gulvet rett med batteret, ville skjekket der først. Ellers er det bare å følge kabelen fra batteriet og dra litt i den, bør være ganske løs siden det er helt dødt. Endret Januar 16, 2016 av Sebb9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Vatshelle Skrevet Januar 16, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 16, 2016 Har ikke prøvd, men er ganske sikker på at bilen funker helt normalt med strøm kun gjennom startkabler og batteri kablene i luften, men du vil ikke kunne dra nok strøm til å starte den. Er vel ett jordingspunkt i gulvet rett med batteret, ville skjekket der først. Ellers er det bare å følge kabelen fra batteriet og dra litt i den, bør være ganske løs siden det er helt dødt. Ja, okei. Jeg får se. Sjekket jordingen til batteriet i batterikassen, var helt fint, ingen brudd og god kontakt ser det ut som. Den boksen hvor strømkabelen går med alle sikringene ser ok ut. Må vel Ohm'e meg frem til hvor det ikke er kontakt lenger.... Helt absurd, bare skjedde helt plutselig... Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Januar 19, 2016 Share Skrevet Januar 19, 2016 Sebb 9...Tror du misforstod hvilken enda av batterikablene jeg tenkte "gikk ut i Luften". Men jeg formulerte meg også litt feil. Med start kabler satt på begge polene på batteriet, og ikke en på pluss og en på karosseriet, vil du få for liten strøm til start hvis jordingskabelen er dårlig. Riktig måte å gjøre det på er start kabel mellom pluss polene og mellom karrosseri-karrosseri. Klikker det kunn i releet, så har du for lite strøm, garantert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sebb9 Skrevet Januar 19, 2016 Share Skrevet Januar 19, 2016 (endret) Misforstod litt ja, tenkte hvis man setter startkabler på pluss polen i motorrommet og minus på motoren. Endret Januar 19, 2016 av Sebb9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morfen94 Skrevet Januar 22, 2016 Share Skrevet Januar 22, 2016 Har ikke prøvd, men er ganske sikker på at bilen funker helt normalt med strøm kun gjennom startkabler og batteri kablene i luften, men du vil ikke kunne dra nok strøm til å starte den. Er vel ett jordingspunkt i gulvet rett med batteret, ville skjekket der først. Ellers er det bare å følge kabelen fra batteriet og dra litt i den, bør være ganske løs siden det er helt dødt. Like død når jeg tar startkabler på polene... Akkuratt som om bilen ikke registrerer at det er et batteri der i heletatt.. Virker som om den ''avviser'' strømkilden av ukjent grunn... Eneste tegn til liv er når jeg kobler på kabler i motorommet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Januar 22, 2016 Share Skrevet Januar 22, 2016 Min tidligere bil, 525D hadde samme problem som deg. Batteriet som stod i bilen var 80A og helt flatt. Men bilen startet selv ikke med startkabler fra en Audi eller Ibiza. Ga ikke tegn til noe liv. Dro til BilXtra og handlet nytt batteri fra Sønnak på 110A og bilen startet på et blunk. Disse bilene krever mye strøm for å starte så sjekk ut hvor mange Ampere batteriet ditt er på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå