Tom K Skrevet Januar 17, 2016 Skrevet Januar 17, 2016 Så har også de bilene du nevner motoren over drivhjula, det hjelper litt på trykket det
KasperR Skrevet Januar 17, 2016 Skrevet Januar 17, 2016 (endret) Frontmotoriserte fremhjulstrekkere har jo ofte en liten fordel på bar mark, ift. frontmotoriserte bakhjulstrekkere. Fremhjulstrekkeren har motoren plassert over drivhjulene, som skaper et godt marktrykk på disse. Mulig det er derfor du opplever dette med BMWen sammenliknet med de gamle bilene? Mange mener at bakhjulstrekkere er bedre opp bakker igjen, da tyngdepunktet blir forskjøvet bakover på drivhjulene, slik at den kommer seg letter opp bakker. Edit; ser at Tom kom meg i forkjøpet Endret Januar 17, 2016 av KasperR
KasperR Skrevet Januar 17, 2016 Skrevet Januar 17, 2016 (endret) Dobbelpost, slett Endret Januar 17, 2016 av KasperR
ESER Skrevet Januar 17, 2016 Forfatter Skrevet Januar 17, 2016 Absolutt.. Mange år siden siden jeg har hatt bakhjulstrekker, og da var det helst for at det skulle slippe konstant=) Hadde vært helt konge om det satt en brems der, men å bruke 20K på noe slikt er helt uaktuelt. Ikke mange dagene i året det er glatt..
WMBtsatnaF Skrevet Januar 17, 2016 Skrevet Januar 17, 2016 Har hatt flere BMW før uten antispinn og da er det obligatorisk med noe ekstra vekt i bagasjerommet vinterstid, men er vel greit også om bilen har antispinn. Slenge oppi noe jern eller ett par sandsekker f.eks
Torkild Skrevet Januar 18, 2016 Skrevet Januar 18, 2016 Dronningen kjører en e90 318d, bare slipp clutchen pent ut og ruller av sted. Med min E91 hadde jeg heller aldri noen problemer.. Gode dekk som er RENE har STOR betydning. Alder på vinterdekk har stor betydning. Du kan ha et godt merke, men er gummi 4 år +, er det de for harde. Ellers kan du teste med vekt som nevnt over. Kan hjelpe stort, men personelig har jeg aldri hatt noen grunn til å benytte det.
And-reas Skrevet Januar 19, 2016 Skrevet Januar 19, 2016 Kjørte fullastet e81 opp Hafjelltoppen ifjor på godt innkjørte Nokian piggfrie (produsert i 2009) til stor skrekk for de skrekkslagne passasjerene. Føre: Speilblank is med lett pudderdryss oppå. Vi kom da opp på et vis, med krøkkesystemer skrudd av, og bånn gass for å slite gjennom islaget. I år har jeg gått til innkjøp av nye (produsert sent 2014), pent brukte dekk som har gått på Tynset, og der har de som kjent noe mer vinterlige forhold enn i Østfold. Gleder meg til årets fjelltur - nå skal fremhjulstrekk-elskende passasjerers kommentarer om dårlig bil gjøres til skamme
Mjukas Skrevet Januar 19, 2016 Skrevet Januar 19, 2016 Har akkurat samme bil som trådstarter og er litt enig i det som blir sagt. Er det glatt så er det ikke alltid like lett å komme igang , men om man først har fått litt fart synes jeg den er helt topp på vinterføre. Kjørte forbi en bil som hadde gitt opp å komme opp og en som stod midt i bakken og tok på kjettinger på vei til Hafjell forrige helg (begge forhjulstrekkere), da var jeg godt fornøyd med bakhjulstrekkeren min Ett trykk på DTC-knappen synes jeg også hjelper på fremkommeligheten, spesielt på løst føre. Problemet er som det blir nevnt diffen. Det er veldig trist å stå og spinne på ett hjul, ikke komme noen vei og vite at all kraften går til hjulet med minst feste. Det blir nevnt at bytte til quaife diff koster rundt 20k. Er det inkludert alt arbeid?
mowz Skrevet Januar 20, 2016 Skrevet Januar 20, 2016 (endret) 20k er inkludert alt ja og med dårlig kurs. Pluss at det er exchange varianten som er litt dyrere.Kommer nok unna med noen tusenlapper mindre om man kun kjøper kun innmat til diff men da burde man ha eldre modell enn 2007. Endret Januar 20, 2016 av e91 DieselPower
ahj Skrevet Januar 20, 2016 Skrevet Januar 20, 2016 20k er inkludert alt ja og med dårlig kurs. Pluss at det er exchange varianten som er litt dyrere. Kommer nok unna med noen tusenlapper mindre om man kun kjøper kun innmat til diff men da burde man ha eldre modell enn 2009. Ikke nødvendigvis. Min E90 byttet de kun innmaten. Og min er 2012 modell. og til trådstarter. Det har veldig mye hvordan dekk du har. jeg hadde slitte piggfriedekk. Satt på nesten nye piggdekk og det ble natt og dag iforhold. Med quaife så hjelper det mye også
mowz Skrevet Januar 20, 2016 Skrevet Januar 20, 2016 (endret) Du kan bytte innmaten på alle, det er jo det Quaife gjør med sin exchange diff, men det er mer jobb på de hvor kronhjulet er sveiset istedet for boltet, derfor jeg skrev "burde" ikke "må". Det gjelder ikke alle modeller, men mange fra 2007. (ikke 2009 som jeg skrev ) Endret Januar 20, 2016 av e91 DieselPower ahj reagerte på dette 1
eehgil Skrevet Januar 20, 2016 Skrevet Januar 20, 2016 (endret) Min 2011 316d E91 har også skrudd kronhjul. Totalkost for quaife: 14550kr. Etter å ha kjørt litt på vinterføre med den så hadde jeg montert Quaife også om det kostet det dobbelte. Fungerer helt fantastisk! http://bimmers.no/topic/804499-min-erfaring-med-quaife-lsd-e91/ Endret Januar 20, 2016 av eehgil
mowz Skrevet Januar 20, 2016 Skrevet Januar 20, 2016 Quaife er absolutt verdt pengene spør du meg om man skal ha bilen noen år. Har du piggdekk i tillegg er det lite som stopper deg annet enn for høy snø mengde
ahj Skrevet Januar 21, 2016 Skrevet Januar 21, 2016 Quaife er absolutt verdt pengene spør du meg om man skal ha bilen noen år. Har du piggdekk i tillegg er det lite som stopper deg annet enn for høy snø mengde Det er jeg helt enig i. Jeg kjørte i 15-20cm ny snø forrige helg, og det var ikke noe problem. Nå kjører jeg med Hakka 8 pigg.
mowz Skrevet Januar 21, 2016 Skrevet Januar 21, 2016 Jeg kjører piggfritt med Hakkapeliita R2 235/40-18 og har ikke stått "fast" annet enn når jeg skulle inn i en parkeringsplass hvor bilen la seg oppå snøen. Men fikk lirket meg ut igjen uten problem. Er det kald og tørt så snøen er lett så går det fint med 15-20cm snø men er den kompakt så blir bilen liggende oppå. Det kommer så klart ann på hvor lav bil man har også! ahj reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå