Gå til innhold

Den middels store DAB(+)-tråden


 Share

Anbefalte innlegg

Er det mulig å benytte en antennesplitter av feks denne typen Antennesplitter koblet opp mot haifinnen på taket ?

Er veldig lite gira på en glassantenne limt opp i en av rutene og prøver å finne ut om det finnes noen gode alternativer..

Ser også at Samme produsent har en Antenne  beregnet for montering bak plast konstruksjoner. Kanskje denne kan monteres på innsiden av bakfanger ? Usikker på om den tåler montering utendørs.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok ganske likt som på alle andre biler, da oppbygningen stort sett er den samme. Vanskelig å gi et tidsestimat, da det avhenger veldig på personen, men man bør klare det på en time eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kufatec 40149 på CIC (2009 e61). Denne kommer inn som CD-veksler, og vil derfor havne under external device-menyen, og ikke radiomenyen. Bortsett fra at man ikke får lagret kanaler synes jeg denne fungerte ganske greit, og mye bedre enn tilsvarende produkt fra Dension. Vi fikk ikke opp hva som ble spilt, men hvorvidt dette skyldes signal, innstillinger, software-versjon eller om det rett og slett ikke støttes vet jeg ikke.

Har man en 2010-modell eller nyere er dette et av få alternativer som fungerer.

15626298_573986536132141_777899340151738

15540774_573986529465475_600608410199025

15493646_573986532798808_508529181800120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd å montere kufatec fistune på en slik spiller ?

Har vært i kontakt med noen som monterer kufatec fistune adaptere og de har problemer med  CCC spilleren der adapteret sporadisk detter ut fra systemet.

noen som har hatt problem med  at adapterte driver og detter ut?

 

IMG_1445.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken årsmodell er bilen din? Jeg tror du har for ny spiller til at den støtter ekstern DAB-modul, da denne støtten forsvant i 2009 på disse spillerene. X1 kom vel først i 2010, og det vil da være mer hensiktsmessig å kjøpe ny original spiller (lik den du har) med innebygget DAB+.

Har ikke opplevd at Kufatec faller ut, men skal heller ikke benekte for at noe slikt kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var kufatec montert med god hjelp av awt . Takk. 

God dekning, virker antagelig bedre enn den original daben jeg hadde, siden kufatec ikke forsvinner i garasjeanlegget som det gjorde før.

Litt skuffende at sangtittel ikke står der og at man ikke kan legge snarveier med nummerknappene til stasjonene. Snarvei til cdveksler(dab) går greit, så ikke så ille.

Litt tungvint å plassere, måtte legge den under ratt, ikke plass i midten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket kufatec adapter bør jeg kjøpe til min BMW X1 2011 mod som har en professional spiller uten navigasjon. Har vært i kontakt med flere leverandører som selger disse apparatene, noen sier jeg skal bruke 40148 mens andre sier jeg må bruke 40149. Noen som har noen formening om hvilket adapter jeg bør kjøpe ? Dumt å kjøpe noe som ikke vil fungere skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg er villig til å vedde penger på det tror jeg ikke spilleren din støtter 40148, da den er for ny.

Jeg ville også sjekket om spilleren din har optisk inngang, da det ikke er alle Professional-spillere etter 2009 som har dette, og da vil ingen av disse fungere.

Spilleren du har finne også original DAB+ fra fabrikk, jeg ville forsøkt å fått tak i en slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...