Gå til innhold

Den middels store DAB(+)-tråden


 Share

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, Bmw mann skrev:

Hvor er beste sted for dab antenne montering? Ser mange tar den i frontruten, mens noen på siderutene og bak.. noen fasit? Hva med denne Dab-l band antennen, ligger denne i haifinnen? 

Vil gjerne høre mer om DAB-I band antennen jeg også! Hvis den kan plasseres i haifinnen så er jo det det beste mtp. integrering! 😧😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, forsøker meg på en DAB+ oppgradering på min E61. Installasjonen ser tilsynelatende ut til å være riktig, får opp "DAB" i CCC-en, men får kun "NO SIGNAL" og ingen kanal-treff. Har en Kufatec Fistuen 40148-1 som erstatter den orginale DAB-boksen bak i bilen. Står imidlertid 40153 på denne). Har vært igjennom 32 sider i denne tråden nå uten å se lignende "NO SIGNAL"-problemer, mulig jeg har oversett noe på veien. Bilen er en 2008 (prod 16.jan) med Navi Pro og orginal DAB.

Noen som har vært borte i tilsvarende? Trenger jeg en ny antenne eller eventuell noe koding av bilen? Har forsøkt begge de orginale DAB-antennene med samme resultat.

Skal i gang med en X1 også, men ønsker å få orden på denne 530-en først... :)

 

20170413_085850.jpg

Endret av steinroar
Snudd bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en her på forumet som ikke fikk det til å fungere skikkelig med original DAB-antenne, dvs. han fikk delvis signal, men den falt ofte ut. Han hadde en egen tråd her inne et sted. Bilen var en e70 X5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, awt skrev:

Det var en her på forumet som ikke fikk det til å fungere skikkelig med original DAB-antenne, dvs. han fikk delvis signal, men den falt ofte ut. Han hadde en egen tråd her inne et sted. Bilen var en e70 X5.

Jeg får gjøre et forsøk med ny antenne, noen her som kan anbefale en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, etter å ha googlet litt så serjeg at L-band er svært lite brukt. Jeg hang meg opp i hva 2 enkelt personer kommenterte om L-band og stillte derfor spørsmål om det :) 

ser nå av egen "forskning" at en slik antenne ikke vil være nødvendig i de nærmeste årene ihvertfall 😄

 

Beklager "maset" 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjeeelp.

har en bmw 318D 08 modell, har vedlagt bilder av systemet som er der.

har ikke dab+, ei heller vanlig dab, og kunne tenkt meg å fått dab+ interegrert med originalsystemet mitt. hva skal jeg bruke ??

vet ikke heller helt åssen jeg finner ut av hvilket system jeg har i bilen pr.dags dato... 

Ja, det er gps, kun en cd spiller tror jeg.. som er under skjermen, men der må cdn til gps stå i.

har aux og usb, samt bluetooth til telefon.

Takk på forhånd!

 

DSC_2244.JPG

DSC_2245.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...