Gå til innhold

ABS kutter ut E39


Qeamer
 Share

Anbefalte innlegg

Halloi!

Vet ikke om det fungerer siden jeg aldri har sett det i orden, men nå har jeg skifta bakre sensorer på en 97 525tds, speedometeret virker alltid etter montering. Men når jeg starter å kjøre så fungerer abs/asc inntil 200 meter, da lyser abs og asc går av helt til jeg stopper å starter bilen igjen.

Har lest her at abs modulen ryker mer på 98-2000 modeller enn 97, så tviler det kan være feilen.

Skifte front sensorer?

Må på eu, så trenger kjært noe hjelp her :)

Kunne såklart feilsøkt, bilen har 16-pin OBD og en OBD2 scanner, så får ikke sett hvor feilen ligger. Update: har bestilt adapter

Endret av Qeamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp mange av de ebay sensorene slår enten helt ut eller ikke i det hele tatt. Veldig mange som har problemer med de sensorene spesielt de fra Kina. Jeg leser mange har bedre erfaring med Biltema sine sensorer, Koed og har rimeligere sensorer. 

 

Husker du hvilken side du fikk feilmelding på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Har nå bytta alle sensorer til originale fra koed, feilkoder ble borte og absn fungerte.. I 2 minutter, så poppa det opp feilkoder og absn kuttet ut.

Det vil si samme problem, har feilsøkt og lurer på om disse er også feil selv om koed/sulland sier jeg skal ha fra 09/98.

Fikk sletta feilkoder, men airbag var alltid feil, er vel beltelåsen som ikke registrerer.

Snapchat-8277146130552233130.jpg

Snapchat-5720647355301459624.jpg

Snapchat-1749614735085121572.jpg

Endret av Qeamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det å bytte ut hjerne med samme nummer uten noe mer dilldall? :)

Edit: Den vil heller ikke gire lenger enn til andre nå

Endret av Qeamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allright!

Nå er jeg usikker, er hjernen i hanskerom eller sitter den på modulen i motorrom? Har sett flere som klager på at den sitter for nærme eksosmanifolden å krøller kretskortet.

Uansett så har jeg det som trengs for programmering, bare usikker om det går med obd-16 adapter til obd2 til pc om det oppstår, kanskje lurt teste før :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Har bytta abs/asc hjernen i hanskerommet, den satt ikke på abs modulen i mottorommet. 
Ooog til ingen forandring, har abs modul med samme nr liggende. Er det verdt ett forsøk?

Endret av Qeamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt men senderen til speedometer/cruise kontroll sitter i et av hjulene bak, lurer på om det er venstre, er denne defekt har man et problem med gearkasse også.

i min bil sitter der en ABS enhet i høyre fordør, dette er en 1996 528 I.

jeg har alltid ABS lyset på i dashen men cruise kontroll fungerer, den skifter litt hardt opp fra første til andre gear noen ganger, kjører man opp en bakke i første skifter den noen ganger ikke til andre, jeg må da slå triptronic på og av, da fungerer det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser det ut inne i navet som sensoren føler på? Der skal det være tagger. Jeg har aldri åpnet dette selv, men lest en del. Rust kan ødelegge disse og dermed mister du signalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...