Gabz Skrevet Januar 21, 2016 Share Skrevet Januar 21, 2016 Bilen min vil plutselig ikke starte.. Vrir om nøkkelen, og elektronikken bare blinker også klikker det fra et relé eller noe. Prøvde å koble av og på batteri, hjalp ikke. Etter noen forsøk nå (etter forsøk 1 i videoen) ville den ikke blinke engang. Skjønner ikke hva greia er her. Forslag? https://youtu.be/ePXgjSAHYHg Er en 1999 520iAT. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 21, 2016 Share Skrevet Januar 21, 2016 (endret) Hvis du har målt batteriet og det er ok, så ser det nesten ut som gåen starter. ? en hører liksom den kimme lyden at den prøver å dra rundt.. Endret Januar 21, 2016 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSJ Skrevet Januar 21, 2016 Share Skrevet Januar 21, 2016 Jeg tror dette er at du har for lite strøm på batteriet, prøv å koble til en startbooster for å se om det skjer noe annet da. Hvis batteriet er i orden, så er det enten selve starteren som er gåen, da innslaget ikke slår inn, eller en jordingsfeil. Sjekk først batteriet, deretter sjekker du at jordingskabelen til motoren er i orden (ta den av, rengjør den og fest den skikkelig). Dersom det fremdeles ikke fungerer må du nesten komme til starteren og sjekke jordingen til den også. Forresten så kan du sette strøm rett på starteren ved hjelp av en plugg på innsuget, dette ville jeg prøvd før jeg begynte å demontere for å komme til starteren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 21, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2016 Hmm, okei. Får prøve batteriet først. Takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Januar 21, 2016 Share Skrevet Januar 21, 2016 Tror nok du skal prøve å lade batteri, evt bruke hjelpestart ja. Skal ha en del ah i startstrøm disse bilene. Nytter ikke bare å koble på en liten bensinbil å tro den automatisk får nok strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 21, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 21, 2016 Ja, okei. Kan være batteriet er litt gammelt og klart for utskiftning.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Januar 22, 2016 Share Skrevet Januar 22, 2016 Klikking og blinking når du prøver å starte som du beskriver, er garantert dårlig strøm på batteriet. Ikke uvanlig at et noe eldre batteri brått tar kvelden nå i kulden. Men det er jo ikke dumt å måle ladingen også.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 22, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2016 Akkurat kjøpt multimeter så tar en måling idag. Regner med at et Biltema-batteri eventuelt får duge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Januar 22, 2016 Share Skrevet Januar 22, 2016 Dersom det er batteret, kjøp ett som er større enn det som sitter der fra før. 100A fortjener disse bilene mtp. vårt klima. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 22, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2016 Burde vel det, ja. Skulle egentlig ikke bruke noe mer penger på den siden jeg allerede selger med 10-13k i tap Menmen, må til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Januar 22, 2016 Share Skrevet Januar 22, 2016 E39 prøver ikke en gang å starte hvis batteriet har for lite strøm. Pleier å bety at det må byttes. Biltema duger fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 22, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 22, 2016 Ser de har ett med 100A til 1399,- med 4 års garanti. Det får duge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsa97 Skrevet Januar 24, 2016 Share Skrevet Januar 24, 2016 Virker jo som du har fått svar, men bare for å bygge opp under det de andre her sier, så er det mest sannsynelig batteriet ja Akkuratt samma skjedde på min e91 da det var lite strøm, kjøpte AGM batteri på biltema i sommer og har ikke hatt antydning til startproblemer selv i den kulda som har vært nå i det siste, så biltema batteri er det bare å kjøpe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 24, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2016 Kjøpt batteri nå, men må bytte da det ble feil størrelse. Så at det som sto i bare hadde 66Ah, så var ikke mye futt i det akkurat.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå