Gå til innhold

E39 vil ikke starte - elektronikk blinker

Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen min vil plutselig ikke starte.. Vrir om nøkkelen, og elektronikken bare blinker også klikker det fra et relé eller noe. Prøvde å koble av og på batteri, hjalp ikke. Etter noen forsøk nå (etter forsøk 1 i videoen) ville den ikke blinke engang. Skjønner ikke hva greia er her. Forslag?

https://youtu.be/ePXgjSAHYHg

Er en 1999 520iAT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette er at du har for lite strøm på batteriet, prøv å koble til en startbooster for å se om det skjer noe annet da. Hvis batteriet er i orden, så er det enten selve starteren som er gåen, da innslaget ikke slår inn, eller en jordingsfeil.

Sjekk først batteriet, deretter sjekker du at jordingskabelen til motoren er i orden (ta den av, rengjør den og fest den skikkelig). Dersom det fremdeles ikke fungerer må du nesten komme til starteren og sjekke jordingen til den også.

Forresten så kan du sette strøm rett på starteren ved hjelp av en plugg på innsuget, dette ville jeg prøvd før jeg begynte å demontere for å komme til starteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikking og blinking når du prøver å starte som du beskriver, er garantert dårlig strøm på batteriet.

Ikke uvanlig at et noe eldre batteri brått tar kvelden nå i kulden.

Men det er jo ikke dumt å måle ladingen også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker jo som du har fått svar, men bare for å bygge opp under det de andre her sier, så er det mest sannsynelig batteriet ja :) Akkuratt samma skjedde på min e91 da det var lite strøm, kjøpte AGM batteri på biltema i sommer og har ikke hatt antydning til startproblemer selv i den kulda som har vært nå i det siste, så biltema batteri er det bare å kjøpe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...