Gå til innhold

e90 eller e91


Jørgen F
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! 

Jeg er snart 18 og det klør i fingrene etter noe med fire hjul.. Og i den sammenheng tenkte jeg å spørre folk med god peiling her.

Jeg ser på e90 og e91, men klarer ikke bestemme meg for hva som er det beste alternativet. Jeg ser på bil opptil 140k, men helst 120k i tilfelle det skulle skje noe med den.

Problemet er stasjonsvogna kontra sedan altså. Personlig syns jeg stv. er penest og siden jeg har lyst på litt plass, men jeg er også i et miljø der det er litt grisekjøring og stort sett bare sidelengs om vinteren. Så noen som vet hvordan feks en e90 er å ligge sidelengs med kontra en e91?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har nylig kjøpt en E91 selv. Finfin å ratte sidelengs med. Har ikke kjørt E90 men vil tro begge modellene egner seg for å rattet på glatta med. Sjansen er muligens lavere for at bilen er rævkjørt på en stasjonsvogn enn en sedan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Hva kan man si? E91 har åpenlyst mer plass og er det plass du trenger så kjøper du den. Jeg tror ikke du vil finne E90 og E91 så veldig forskjellig å kjøre, her er det rett og slett behov. Man klarer like fint å legge inn en sleng med E91 som med E90 på vinterstid. Jeg synes E91 er finest(både med og uten M-sport), men med riktig plast(M-sport) synes jeg E90 går an også. Ellers ønsker jeg deg lykke til med bilvalget og håper det ikke blir så mye grisekjøring som du antyder. :) 

Denne så grei ut:

http://www.finn.no/70915916

Edit: Det er forskjell på å legge inn en kontrollert sleng på "egnede" plasser av og til og grisekjøring... ;)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7.2.2016 at 17.01, hel2810 skrev:

Hei, har nylig kjøpt en E91 selv. Finfin å ratte sidelengs med. Har ikke kjørt E90 men vil tro begge modellene egner seg for å rattet på glatta med. Sjansen er muligens lavere for at bilen er rævkjørt på en stasjonsvogn enn en sedan?

Skjønner. Ja, er også derfor det heller litt mot stv.

4 timer siden, Marius2002 skrev:

Vel.. Hva kan man si? E91 har åpenlyst mer plass og er det plass du trenger så kjøper du den. Jeg tror ikke du vil finne E90 og E91 så veldig forskjellig å kjøre, her er det rett og slett behov. Man klarer like fint å legge inn en sleng med E91 som med E90 på vinterstid. Jeg synes E91 er finest(både med og uten M-sport), men med riktig plast(M-sport) synes jeg E90 går an også. Ellers ønsker jeg deg lykke til med bilvalget og håper det ikke blir så mye grisekjøring som du antyder. :) 

Denne så grei ut:

http://www.finn.no/70915916

Edit: Det er forskjell på å legge inn en kontrollert sleng på "egnede" plasser av og til og grisekjøring... ;)

joda, jeg kan legge meg flat på den.. Jeg blir nok kjørende i kontrollert sleng på lite trafikkerte veier.  

Det er akkurat det, den er så mye penere og særlig hvis den har M-sport. Jeg blir nok i tillegg bruke den til litt langturer med gutta til skiturer og hytteturer, derfor jeg er ute etter plassen. Eller så står det en e90 på eidsvoll som er ganske fin.. 

joa, helt grei den - men hvis det finnes en eller annen med m-sport ender jeg nok heller med den.
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=68692312
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=70527010

syns nr 2 ser snasen ut, men tror den er litt døvind og ikke garanti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror E91 høres ut som et fornuftig valg. Begge de du linket til var pene biler, og fordel at det var facelift. Synes E91 kler også uten M-sport og blåfargen var fin, men nå kjører jeg sort E91 M-sport selv, så ja jeg likte den også godt. Du får prøve en E91 og se om det er noe for deg, tror disse holder seg bedre i pris enn E90. :)

Jeg ville valgt facelift med litt mindre motor enn preface med større, og det ser ut til at du tenker det samme! Bra.

Er du usikker ville jeg tatt med far eller en annen familiemedlem/foresatt som har peiling. Venner har lett for å synes alt slikt er bra :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Tror E91 høres ut som et fornuftig valg. Begge de du linket til var pene biler, og fordel at det var facelift. Synes E91 kler også uten M-sport og blåfargen var fin, men nå kjører jeg sort E91 M-sport selv, så ja jeg likte den også godt. Du får prøve en E91 og se om det er noe for deg, tror disse holder seg bedre i pris enn E90. :)

Jeg ville valgt facelift med litt mindre motor enn preface med større, og det ser ut til at du tenker det samme! Bra.

Er du usikker ville jeg tatt med far eller en annen familiemedlem/foresatt som har peiling. Venner har lett for å synes alt slikt er bra :D 

Ja, det ser ut til at stv generelt holder seg bedre i pris enn en sedan. Syns også at facelift er penere, men da må jeg som du sier ned på hestene. Hvordan blir draget hvis jeg kjøper en 316d feks? Er det noe fres i det?

ja, må nok få prøvekjørt en. Jeg har hørt mange som skryter av hvor gode de er å kjøre.

Pappa har ikke peiling, men han kjenner en del som har veldig god peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bensin du er ute etter? Mulig å gjøre greie kjøp på nyere diesel nå. Betalte 210 000 for en 2012 e91 316Dmed 60 000 på telleren, nybilgaranti og bsi frem til mai 2017. Fikk forhandler til å sette på helt nye nokia hakka og skifte bremseklosser i prisen. Ikke helt ribbet for utstyr men ikke M-sport. 

Synes det er bra drag i 316D. Her får du en 2-liter. 316i har vel 1,6. Har hatt E39 520 tidligere. Mer fres i 316D:)

Endret av hel2810
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, hel2810 skrev:

Er det bensin du er ute etter? Mulig å gjøre greie kjøp på nyere diesel nå. Betalte 210 000 for en 2012 e91 316Dmed 60 000 på telleren, nybilgaranti og bsi frem til mai 2017. Fikk forhandler til å sette på helt nye nokia hakka og skifte bremseklosser i prisen. Ikke helt ribbet for utstyr men ikke M-sport. 

Nei, jeg er ute etter diesel. Bor ikke i nærheten av noen stor by, så jeg må parkere på ugreie dager. Er vel lettere å øke effekt på diesel også, siden de stort sett har turbo? 

Endret av Jørgen F
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, StigJ skrev:

Ooh! Den blå med hvitt interiør var lekker! :shock:

Hadde mye heller ville hatt den enn den triste sorte uten farge. Selv om det er M-sport. 

Ja, syns egentlig det jeg også.. Men var en selger som fortalte meg for ikke så lenge siden at hvis jeg hadde plan om å få igjen noe når jeg eventuelt skulle selge den, burde den ha M-sport :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den funker bra. Det jeg har hørt er at det er samme motor inkl dyser, turbo osv som 318d. Det er dreiemomentet som justert ned. Er fornøyd så langt, men mulig det blir chip når garantien er ute. 

Koster litt å få noen proffe til å øke effekten, men det er mulig å hente mye kraft ut av denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hel2810 skrev:

Synes den funker bra. Det jeg har hørt er at det er samme motor inkl dyser, turbo osv som 318d. Det er dreiemomentet som justert ned. Er fornøyd så langt, men mulig det blir chip når garantien er ute. 

Koster litt å få noen proffe til å øke effekten, men det er mulig å hente mye kraft ut av denne.

Skjønner, er vandt til å kjøre v70 med firehjulstrekk og 163 hk. Hmm, kanskje det er et godt valg, hvis en monterer en chip. Mener jeg så en på forumet her med 316D som hadde økt til 177 hk eller noe rundt der en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-sport er et pluss som regel, men som @StigJ skrev var ikke den blå dum. Veldig fin farge som gjør seg i trafikken. 316d er nok motor for de fleste, og er dette din første bil vil jeg påstå det er fornuftig å bygge opp bonus med en billigere bil. Som jeg sa har jeg sort E91 M-sport, liker den svært godt, men skulle jeg bestemt alt nå "for free" hadde den nok vært rød eller blå med sorte detaljer. Men jeg angrer ikke et sekund på kjøpet. 

M-sportfanger får du ettermontert, samme diffusor. Den blå har vel også sportssetene, noe som for meg gjør mye av interiøret, plusspoeng. :) Den mangler dessverre koppholderne på passasjersiden som den sorte hadde, mer er dette avgjørende?

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E91 er generelt mye lettere å selge enn E90 (stasjonsvogn vs. sedan) og slik er det idag for de aller fleste biler. Du merker objektivt ingen forskjell på kjøreegenskapene når det gjelder karosseritypene. Jeg ville ikke ha kjøpt 316d når det gjelder litt eldre bruktbiler (2010-12). Prisforskjellen opp til 318d er liten og de 28 hestekreftene samt 60 Nm merker du godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...