Bækkmann Skrevet Februar 9, 2016 Share Skrevet Februar 9, 2016 Har lett og lett etter en oversikt over E39 sine orginale lydsystem, men det var sannelig ikke greit å finne! Så da tenkte jeg det kunne være greit med en tråd ang. dette. Den infoen jeg er funnet sålangt er at E39 ble levert med følgende lydsystem: Base (Stereo) - Den minste lydpakken. Ikke tweetere i frontdørene, og ikke høytaler i bakdørene. Ingen fysisk forskjell i interiøret da dørpanelene er like uansett.. Standard (Hi-Fi) - hakket større lydpakke med tweetere i frontdørene, og bakdørene. Premium (DSP) - Alt Hi-Fi inkluderer, pluss egen forsterker og mulighet for avansert lydjustering. (EQ) M audio (Kun M5) - største lydpakken med sub i hattehylla. Det hadde vært fint å fått avkrefte og/eller bekrefte påstandene over. Ting som f.eks: passer høytalerene overens med de forskjellige pakkene? Kan det isåfall oppgraderes til større lydpakke, og hvordan? Det mest interesanne for min del er å ettermontere tweetere i dørene.. Andre ting jeg lurer på: - Hvor er alle mulige høytalere orginalt i en E39? - Størrelse på alle høytalerene - Utstyrskoder - Forskjeller på Sedan og Touring - Endringer etter årsmodellene -Kom det noen gang Alpina lydsystem? Det er sikkert andre som har spørsmål her inne, fyr løs! Så får vi en ryddig og opplysende tråd ang. dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Februar 10, 2016 Share Skrevet Februar 10, 2016 Høyttalerne er 5,25". Touringer med original sub hadde den i oppbevaringsrommet bak over batteriet, mens sedan har dem i hattehyllen. Dama til en kompis har dette originalt i sin 523i sedan. Men du er bestemt på å ha originalt lydanlegg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bækkmann Skrevet Februar 10, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2016 Ja og nei! vil det skal se orginalt ut, og låte reint om det ikke er orginale høyttalere har ikke noe å si. Men å montere orginal sub hadde vært rått! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Februar 10, 2016 Share Skrevet Februar 10, 2016 Ja, ser den. Ser slik på dama til kompisen sin, hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Februar 10, 2016 Share Skrevet Februar 10, 2016 Jeg har touring med Premium (DSP) Har bytta 8 av 11 høyttalere. Original sub står (dessverre) fremdeles og det samme med mellomtonene i fremdørene som blir regna som å ha bra kvalitet Fremdørene har 25mm silk diskant, mellomtone (usikker på størrelse) og mellombass 130mm Bakdørene har 20mm diskanter I taket bak er det 130mm mellombass. Jeg har som sagt bytta alle 4 diskantene og alle 4 mellombassene og det var et bra løft i detaljene i lyden. Jeg har høytalere fra Bavsound. Men det største løftet i lyd er utvilsomt å bytte ut den originale FM radioen og cd magasinet med en Smarttelefon. De originale lydkildene yter ikke resten av anlegget rettferdighet overhodet. Det er rett og slett elendig til tross for at det originale cd-magasinet er et dyrt Alpine magasin. Jeg bytta ut cd-magasinet med en Mediabridge Dice/Audiovox AMBR1500BMW. Kobler så min Sony Xperia Z5 opp til denne med blåtann og lyden som kommer herfra enten ved radiostream eller Spotify kan ikke sammenlignes med det jeg hadde før. Mye mer dynamikk og høyere nivå på lyden. Så begynn med lydkilden er mitt råd så tar du det andre etterpå. Dice/Audiovox AMBR1500BMW Høyttalere fra Bavsound Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bækkmann Skrevet Februar 11, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2016 Lærerik lesning! Jeg har bytta ut spilleren med en Eonon D1566Z spiller. Bruker da bluetooth fra en iPhone. Det ble mildt sagt bedre lyd, men nå er det lydkvalitet som er svakeste ledd. Lyden blir fæl, og høyttalerne takler ikke bass i det heletatt på høyere volum. For å få best mulig lydopplevelse med nåværende lyd anlegg så har jeg tukkla litt med EQ'n på spilleren sånn at det fungerer godt på lavere volum. Er det noen som har erfaringer med GS Bildeler sin E39 lyd-pakke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Februar 11, 2016 Share Skrevet Februar 11, 2016 (endret) Hør med Nautiluz her på forumet Han er min go-to bilstereoguru og ordner helt sikkert noe som passer deg. Endret Februar 11, 2016 av Gabz Bækkmann reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå