Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Freakshow skrev:

kjempe pen bil btw! :D
og mye bra du har gjort med bilen på kort tid ^^

Takk for det! :D Bestandig arti å høre :) 

• 2 weeks later...
Skrevet

Spørsmål!

Jeg har sportsratt i bilen fra før, og liker det veldig godt. Jeg liker også facelift m-sport rattet veldig godt! :D Men jeg klarer ikke helt å bestemme meg om jeg skal holde på det rattet jeg har, eller bytte ut med M-sport ratt.. Argumenter for / mot mottas med takk! :)

ACS_Touring_Innen.jpg.ab727873724a0b99e4

<--- Dagens ratt

5137295449_f6560b65c6_b.thumb.jpg.3143fa<--- Morgendagens ratt?

• 2 weeks later...
Skrevet (endret)

Lenge siden siste post! Det skyldes lite aktivitet rett og slett. Har hatt startproblemer de siste 3 ukene, fikk ikke start i det heletatt på mandag. Så har byttet batteriet, ellers er det lite oppgraderinger. ''Starta tvært'' som vi sier her i trønderlag! :D 

Det ble et AGM 70A batteri fra batteriimport.no og er kjempefornøyd med det :) 

Ellers så har bilen fått seg en real vask både innvendig og utvendig i dag :) Bilder kommer :-D

Endret av Bækkmann
Skrevet

Hei. Leste i begynnelsen av tråden at du kjøpte m fanger hos troll tuning. Hvordan var passform og hvordan var service hos dem.? Hørt mye dritt i andre tråder om han fyren. Jeg må ha ny fanger foran på min. 

Skrevet

Det stemmer det! Passform er jeg kjempefornøyd med. Service var grei den. de kan ringes til personlige nummer og svarer raskt. Men det merkes at det er en travel bedrift. Jeg fikk vel pakken etter ei uke, og var godt innpakket i papp og plastikk. Anbefaler trolltuning!

Skrevet

Veldig! Billig var det også spør du meg.. Kjøpte M-sport framfanger med tåkelys, gitter og bakfanger for 4990. Men det var vel et tilbud det da ;) 

Skrevet (endret)

Bilen har igjen fått seg litt ekstra stæsj, og det har blitt flere grønne kryss i ''To-Do'' lista mi :D 

Denne gang i form av nytt ratt, fothviler, skyvbart armlene med oppbevaring, og ny diffuser da den gamle ble tatt av snøen :| Ellers så venter jeg på sommeren som alle andre vil jeg tro, umulig å holde bilen ren verken innvendig eller utvendig da snøen smelter for fullt her i trønderlag. Veldig demotiverende å vaske bil må jeg si.. Spesielt gulvmatta! Beklager derfor for møkkete bilder ;) 

Men først! Til dere som tenker å bytte ut facelift sportsratt til M-sport ratt, les dette og takk meg senere.

Før jeg begynner på ting jeg ikke har erfaring med, så ender jeg ofte opp på YouTube. Denne gangen var det gutta i E39Source som skulle bytte ut et pre-face M-sport ratt til et facelift M-sport ratt. som kom med 2001 mod. Dette går kun hvis du har dual-stage airbag som kom med 1999 mod. Tror jeg! Rett meg hvis det ikke stemmer. Uansett! Vri rattet til siden, og finn en 30 Torx skrue på hver side. Så jeg stikker 30 Torx skrujernet mitt inn i gummi åpningen og leter etter skruen. Men finner ingen skrue, fordi den er ikke der! facelift sportsratt og facelift M-sport ratt har samme base, derfor samme airbag. Her er det en fjær mekanisme som vist på bildet under.

56e9b4f09f977_Fjrmekanismeratt.thumb.jpg

En fjær på hver side som må trykkes inn slik at airbagen spretter ut. Altså ingen 30 Torx skrue på facelift sportsratt. Jeg ble litt forbanna der jeg satt og lette etter skruen i bortimot en times tid, samtidig som jeg lette på nett etter mer nøyaktig tips. Håper dette hjelper nestemann da jeg ikke fant noe om dette på nettet fra før :mad:

56e9b5c41541b_Bytteavratt.thumb.jpg.6197

Gammelt ratt over :) 

Men resultatet ble MEGET bra!

56e9b62117282_NyttM-sportratt.thumb.jpg.

Jeg må si kjøreopplevelsen ble betydelig bedre med et tykkere ratt. Nesten litt merkelig hvor mye det har å si. Også ser det jo jævla lekkert ut! Dette er kanskje den beste investeringen jeg har gjort med bilen så langt. 

Som noen av dere kanskje ser så er ikke dette helt orginalt. Rattet har nytrukket skinn. Ventilert skinn på sidene, og vanlig skinn over / under. Dette ble utført av ''Trekk om ditt ratt'' som de heter på facebook. Anbefales om rattet ditt begynner å bli slitt, så kan jeg med hånda på hjertet si at dette er folk som kan faget sitt. 

M-sport fothviler!

Fothviler.thumb.jpg.c95f49302830ff4fd149

Som noen kanskje har fått med seg så er jeg litt ''Orginalpolizei'' som Gabz kalte meg så fint :lol: Målet med bilen er jo fortsatt å holde den så orginal som mulig, da med svart skinn interiør, og M-sport pakke. Det skal iværtfall se orginalt ut :) Så fothviler ble jo en super prikk over i,en. Som sagt, beklager for møkkete bilder :| Har egentlig gitt opp å holde gulvmattene rene..

fothviler2.thumb.jpg.017e59ae3e0a159a8d8

Nå ser jeg at det blir en innvendig vask i morgen likevell! :P Klarer jo ikke å se på det engang..

56e9b90c3e856_Nyttarmlene.thumb.jpg.e78a

56e9b9213b10b_Armleneoppbevaringsrom.thu

Har virkelig savnet oppbevaringsrom i armlene! Har ikke hatt det siden jeg hadde beige interiør i bilen da delebilen jeg henta det svarte fra hadde telefon i armlene. 1996 modell var det også, så den hadde den klompete telefonen.. Ikke veldig pent.. særlig uten telefon!

56e9b985e7a09_Nydiffuser.thumb.jpg.51f1aEllers så monterte jeg ny diffuser i dag. Fangeren ble kjøpt hos trolltuning, og de hadde ikke ekstra diffuser å selge meg så jeg tok en råsjans og bestillte fra Koed isteden. Men den passet den:D

Er forresten på utkikk etter dobbelstuss eksos. Det ser så teit ut med den nedovertuten som det var orginalt :(  Hva er det beste alternativet her tro? Har lite peiling på eksos..

56e9bad29c9f9_Vaskevaske.thumb.jpg.13ea2

Slenger med et skumbad bilde på tampen. Tatt på mandag tror jeg. Veldig lite vits i desverre.

Endret av Kizza95
Skrevet
1 time siden, Gabz skrev:

Flotte oppgraderinger! :) Spesielt rattet var rått. Hvor kjøpte du det fra?  

Trekk om ditt ratt heter siden på facebook :) Ta kontakt der ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...