Gå til innhold

BMW E91 svakt lys på venstre indre baklykt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en BMW E91 2009 modell.

Så nettopp at det inerste venstre baklyset, altså det til venstre på bakluka lyser svakere enn de andre.. Mener å ha hørt at dette er et kjent problem på disse bilene og at det har vært en sak hos BMW på dette før? Mener å ha lest at flere har fått byttet lykt hos BMW gratis pga at de har sånn service (puma) sak på det eller hva det heter? :)  Noen som eventuelt vet hvordan jeg kan fikse dette, eller er eneste løsning å bytte lykt?

Høyre:

image.thumb.jpeg.1abb79ee6f336af68f34ac6

Venstre (dårlig):

image.thumb.jpeg.dbd0d3ad30238a12447c7bc

Skrevet
1 time siden, Reef89 skrev:

Er jo LED, så du må nok bytte lykt. 

Ja var det jeg regna med å, men vet du om det er eller har vært noe sak hos bmw slik at jeg får det dekket? :)

Skrevet (endret)

Kunne vært artig å demontere lykta og feilsøke litt. Bør ikke være så veldig avansert elektronikk som driver de LED'ene. Tar du turen nedover dalen innimellom, bjorneoen?

Endret av ogee1
Skrevet
23 timer siden, Reef89 skrev:

Det vet jeg ikke. Men det kan du jo høre med de om :) 

Ja, drar innom så håper jeg på det beste! :) Lyser jo bra så i værste fall kjøper jeg ny, kan vel ikke være altfor dyr.

23 timer siden, ogee1 skrev:

Kunne vært artig å demontere lykta og feilsøke litt. Bør ikke være så veldig avansert elektronikk som driver de LED'ene. Tar du turen nedover dalen innimellom, bjorneoen?

Nei, det er sant, kanskje mulig å fikse selv. Mener å ha lest noe om en kontakt som korroderer og dermed byttes lyktene. Kanskje det er det som er skjedd slik at de får lite strøm.. :) Er oppover til Hallingdal iblant, men i det siste har det vært mye Horten :) Blir vel snart en tur opp igjen!

• 3 weeks later...
Skrevet

Litt sein oppdatering på denne tråden, men etter å ha pratet med BMW så fikk jeg ikke dekket noe ny baklykt da denne service saken kun gjaldt for de ytre lyktene :) Og det hadde blitt byttet de ytre før på min sa hun, så da blir det nok enten å kjøpe ny indre baklykt eller ta den ut å se om det er noe irr eller korrosjon som forårsaker mindre strøm eller noe til lykta :) Ikke noe hast, og heller ikke store lysforskjellen men akkurat nok til at det irriterer meg :P 

Skrevet (endret)

Det kan jo hende et lokalt elektronikkverksted lett finner noe feil. (radio / tv verksted)

Endret av MrBrum
Skrevet
On 4.3.2016 at 13.58, MrBrum skrev:

Det kan jo hende et lokalt elektronikkverksted lett finner noe feil. (radio / tv verksted)

Det er sant, skal se om jeg får tatt ut lykten en dag så kanskje jeg eller noen andre klarer å finne ut hva som feiler den :) Takk for tipset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...