Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste uken har klimaanlegget leget noen høyfrekvente lyder som ser ut til å komme fra under hanskerommet i tide og utide. Så nå i dag ser det ut til at hele anlegget har tatt kvelden. Kommer ikke en gang en lett pust ved full styrke på viftene. Null, nada!

Kan det være selve blåseren som har takket for seg? Er dette en kjent svakhet på disse bilene?

2011 modell F11 520D

Skrevet

Har aldri hørt om at klimaanlegget har tatt kvelden på F10/11. Har vært noen tilfeller jeg vet om at kondensatoren til klimaanlegget har røket men det er ikke vanlig. Jeg ville nok tatt bilen til ett verksted og fått tatt en diagnose, det vil lettest avsløre hva som er galt. Men jeg tenker umiddelbart på en gåen motstand eller sensor ett sted :) 

Skrevet

Viften kuttes ut ved lite strøm på batteri.

Om du ikke har vifte i orden så kan du forsøke med defrost knappen, da skal den starte. Gjør den det, er det ikke feil med viften, bare lit strøm.

Skrevet

En kollega av meg bytta hele klimaanlegget ifjor på sin F10 520D 2011. Husker ikke nøyaktig pris men det var et sted mellom 15.000-20.000,-  hos Bavaria Haugesund. Det var endel timer med skruing.

Skrevet
4 timer siden, Bogart_520DAT skrev:

I og med batteriet er konstant lavt for øyeblikket, kan det gjøre at blåseren kobler ut?

Der har du nok årsaken til problemet ja. Disse bilene er enormt sensetive for lav spenning på batteri, da kan de rareste ting skje virker det som.

Skrevet
On 13.2.2016 at 16.50, Fredrik 90 skrev:

Der har du nok årsaken til problemet ja. Disse bilene er enormt sensetive for lav spenning på batteri, da kan de rareste ting skje virker det som.

Ser ut til at du har helt rett i dette! Ladet batteri med batterilader i helgen. Bank i bordet, så har alt oppført seg eksemplarisk etter batteriet ble fullt igjen. Ingen ulyder eller noe så langt! :-)

• 3 weeks later...
Skrevet

Kort oppdatering! Så de som fremtidig søker finner svar.

Motstand og vifte hadde begge tatt kvelden. Det var også disse som tilsynelatende tappet batteriet.

Så har byttet begge deler. Heldigvis ble ikke kostnaden av reperasjonen i nærheten av så dyr som jeg fryktet.

Skrevet

Godt at det ordnet seg, det ene drar ofte det andre med seg. Bra at du også oppsummer slik at det kan være til hjelp for andre :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...